• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


In de afgelopen jaren heb ik bij diverse bedrijven veel ervaring opgedaan in het combineren van administratieve, commerciële en organisatorische werkzaamheden. Door in verschillende branches en…

Persoonlijk

In de afgelopen jaren heb ik bij diverse bedrijven veel ervaring opgedaan in het combineren van administratieve, commerciële en organisatorische werkzaamheden. Door in verschillende branches en landen werkzaam te zijn geweest, heb ik een flexibele werkhouding ontwikkeld. Daarnaast ben ik door intensief om te gaan met klanten en bedrijven bedreven geraakt in het leggen en onderhouden van contacten. Ook heb ik gedurende mijn loopbaan een zeer proactieve en resultaatgerichte werkhouding ontwikkeld, terwijl ik altijd de kwaliteit en klantentevredenheid in het oog houd.

Lees meer
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

Okt. 2018 – Sept. 2019 Hotel de Druiventros te Berkel Enschot Front- & Backoffice medewerkster

Diverse coördinerende (receptie) taken zoals het in- en uitchecken van (inter)nationale gasten. Het verwerken van alle klantengegevens en betalingen. Alle inkomende telefoontjes c.q. mailtjes verwerken met betrekking tot vragen over hotel- en zaalreserveringen. Het maken van offertes zowel voor hotel- als zaalreserveringen. Nabellen van leads. Het invoeren van alle hotel- en zaalreserveringen in het systeem. Klachtenafhandeling. Het opmaken en versturen van facturen. Verantwoordelijk voor het verhuren van alle kamers. Het verstrekken van toeristische, recreatieve en gastronomische informatie. Verkoop van auto- en fietsverhuur.

Apr. 2016 – Apr. 2018 Kiwi Beach Resorts te Siracusa Italiaans agentschap en tevens beheerder van hotelaccommodaties. In dienst van het agentschap als Guest Relation Officer op Sicilië en tevens vertegenwoordigster voor Corendon Nederland in een viersterren accommodatie met 253 kamers.
Zelfstandige job. Hieronder vielen onder andere het maken van aankomst- en vertreklijsten, het regelen en begeleiden van transfers van en naar de luchthaven, het voorbereiden en geven van een grote wekelijkse informatiebijeenkomst (ca. 200 gasten). Dagelijks onderhouden van contacten met gasten en het oplossen en begeleiden van gasten in allerlei (nood)situaties en het oplossen van allerlei soorten klachten en problemen. Het regelen van alle aangeboden excursies (bussen en lokale gidsen). Daarnaast rapporteerde ik wekelijks aan het hoofdkantoor van Corendon, deed ik alle administratieve taken die nodig zijn ten behoeve van het hoofdkantoor zoals kasstaten, excursiestaten en weekrapportages. Tevens controleerde ik de kwaliteit van de faciliteiten (waar nodig aandragen van verbeteringen) en toezicht houden op alle gemaakte contractafspraken. Verder hield ik mij bezig met de verkoop van excursies, auto- en fietsverhuur.

Mei 2014 – Dec. 2015 Mantelzorger

Jan. 2010 - Apr. 2014 CWS Nederland te Den Bosch Sanitaire hygiëne/schoonloopmatten
Sales Support

Eerste aanspreekpunt voor zowel sales- als de interne organisatie met betrekking tot alle salesprocessen. Aanspreekpunt voor de klant voor contractuele (prijs)afspraken, productinformatie en conceptinfomatie. Het coördineren, voorbereiden en uitvoeren van alle binnengekomen werkzaamheden vanuit Sales (Indirect Sales Accountmanagers & Key Accountmanagers) voor o.a offertes en orders en/of klant. Poortwachtersfunctie vanuit sales richting de interne organisatie. Sparringpartner voor sales. Dossierverantwoordelijk voor de Indirect Sales & Key Account klantengroep. Het bijwonen van sales meetings. Het ondersteunen van sales en het verzorgen van de in- en externe correspondentie voortvloeiende uit deze ondersteuning.

Okt. 2008 - Nov. 2009 Van Valderen Eurotrade/Valeur te Helvoirt Commercieel Administratief Medewerkster
Groothandel exclusieve tuinmeubels

In deze functie ondersteunde ik de salesmanager, accountmanager en de internationale agenten van de onderneming. Opstellen van offertes. Verwerken van alle orders in het systeem en het opmaken van de daarbij benodigde logistieke documenten. Verzorgen van de correspondentie. Eerste aanspreekpunt binnen- en buitenlandse klanten, partners en leveranciers en voorzag ik hen van benodigde informatie. Klachtenafhandeling. Verder ook nog facturatie, debiteurenbeheer en debiteurenbewaking.

Mrt. 2001 - Okt. 2007 Oad Reizen te Holten Reisleidster te Italië (solobestemming)

Feb. 2000 - Jan. 2001 Koninklijke Saan BV te Tilburg Assistent Projectmanager Speciale transporten/roltrappen

Bij dit bedrijf verzorgde ik calculaties en offertes voor klanten, hield ik het leveringstraject in de gaten van bestelling tot betaling en onderhield ik intensief telefonisch contact met klanten. Tevens regelde ik veel correspondentie en mailings en boekingen van vluchten en hotels.


Dec. 1997 - Jan. 2000 Luiten Italië Plant te Honselersdijk Commercieel Administratief Medewerkster
Exporteur van planten

Tijdens deze baan werkte ik aan de correspondentie, het agendabeheer, het aannemen en uitwerken van offertes, het aannemen en verwerken van orders, het regelen van transport, verzorgen van de correspondentie, het oplossen van klachten, telefonisch contact met klanten en transporteurs, debiteurenbeheer en facturatie.

Mrt. 1995 - Okt. 1997 Holland International te Rijswijk (nu TUI)
Reisleidster (team- en solobestemming) te Griekenland, Spanje en Italië

Sept. 1988 - Jan. 1995 Jean Arnaud Wijncom BV, Tilburg Commercieel Administratief Medewerkster
Wijnimporteur

Tijdens deze baan werkte ik aan het agendabeheer, het aannemen en uitwerken van offertes. Het aannemen en verwerken van alle orders in het systeem, het regelen van transport, het oplossen van klachten. Tevens eerste aanspreekpunt voor bedrijven en distributiecentrums. Ik ondersteunde de commerciële directeur en accountmanagers. Het verzorgen van de in- en externe correspondentie voortvloeiende uit deze ondersteuning. Verder het in de gaten houden van de voorraadadministratie ten behoeve van de inkoop manager. Debiteurenbeheer en facturatie.

Werkervaring

Okt. 2018 – Sept. 2019 Hotel de Druiventros te Berkel Enschot Front- & Backoffice medewerkster

Diverse coördinerende (receptie) taken zoals het in- en uitchecken van (inter)nationale gasten. Het verwerken van alle klantengegevens en betalingen. Alle inkomende telefoontjes c.q. mailtjes verwerken met betrekking tot vragen over hotel- en zaalreserveringen. Het maken van offertes zowel voor hotel- als zaalreserveringen. Nabellen van leads. Het invoeren van alle hotel- en zaalreserveringen in het systeem. Klachtenafhandeling. Het opmaken en versturen van facturen. Verantwoordelijk voor het verhuren van alle kamers. Het verstrekken van toeristische, recreatieve en gastronomische informatie. Verkoop van auto- en fietsverhuur.

Apr. 2016 – Apr. 2018 Kiwi Beach Resorts te Siracusa Italiaans agentschap en tevens beheerder van hotelaccommodaties. In dienst van het agentschap als Guest Relation Officer op Sicilië en tevens vertegenwoordigster voor Corendon Nederland in een viersterren accommodatie met 253 kamers.
Zelfstandige job. Hieronder vielen onder andere het maken van aankomst- en vertreklijsten, het regelen en begeleiden van transfers van en naar de luchthaven, het voorbereiden en geven van een grote wekelijkse informatiebijeenkomst (ca. 200 gasten). Dagelijks onderhouden van contacten met gasten en het oplossen en begeleiden van gasten in allerlei (nood)situaties en het oplossen van allerlei soorten klachten en problemen. Het regelen van alle aangeboden excursies (bussen en lokale gidsen). Daarnaast rapporteerde ik wekelijks aan het hoofdkantoor van Corendon, deed ik alle administratieve taken die nodig zijn ten behoeve van het hoofdkantoor zoals kasstaten, excursiestaten en weekrapportages. Tevens controleerde ik de kwaliteit van de faciliteiten (waar nodig aandragen van verbeteringen) en toezicht houden op alle gemaakte contractafspraken. Verder hield ik mij bezig met de verkoop van excursies, auto- en fietsverhuur.

Mei 2014 – Dec. 2015 Mantelzorger

Jan. 2010 - Apr. 2014 CWS Nederland te Den Bosch Sanitaire hygiëne/schoonloopmatten
Sales Support

Eerste aanspreekpunt voor zowel sales- als de interne organisatie met betrekking tot alle salesprocessen. Aanspreekpunt voor de klant voor contractuele (prijs)afspraken, productinformatie en conceptinfomatie. Het coördineren, voorbereiden en uitvoeren van alle binnengekomen werkzaamheden vanuit Sales (Indirect Sales Accountmanagers & Key Accountmanagers) voor o.a offertes en orders en/of klant. Poortwachtersfunctie vanuit sales richting de interne organisatie. Sparringpartner voor sales. Dossierverantwoordelijk voor de Indirect Sales & Key Account klantengroep. Het bijwonen van sales meetings. Het ondersteunen van sales en het verzorgen van de in- en externe correspondentie voortvloeiende uit deze ondersteuning.

Okt. 2008 - Nov. 2009 Van Valderen Eurotrade/Valeur te Helvoirt Commercieel Administratief Medewerkster
Groothandel exclusieve tuinmeubels

In deze functie ondersteunde ik de salesmanager, accountmanager en de internationale agenten van de onderneming. Opstellen van offertes. Verwerken van alle orders in het systeem en het opmaken van de daarbij benodigde logistieke documenten. Verzorgen van de correspondentie. Eerste aanspreekpunt binnen- en buitenlandse klanten, partners en leveranciers en voorzag ik hen van benodigde informatie. Klachtenafhandeling. Verder ook nog facturatie, debiteurenbeheer en debiteurenbewaking.

Mrt. 2001 - Okt. 2007 Oad Reizen te Holten Reisleidster te Italië (solobestemming)

Feb. 2000 - Jan. 2001 Koninklijke Saan BV te Tilburg Assistent Projectmanager Speciale transporten/roltrappen

Bij dit bedrijf verzorgde ik calculaties en offertes voor klanten, hield ik het leveringstraject in de gaten van bestelling tot betaling en onderhield ik intensief telefonisch contact met klanten. Tevens regelde ik veel correspondentie en mailings en boekingen van vluchten en hotels.


Dec. 1997 - Jan. 2000 Luiten Italië Plant te Honselersdijk Commercieel Administratief Medewerkster
Exporteur van planten

Tijdens deze baan werkte ik aan de correspondentie, het agendabeheer, het aannemen en uitwerken van offertes, het aannemen en verwerken van orders, het regelen van transport, verzorgen van de correspondentie, het oplossen van klachten, telefonisch contact met klanten en transporteurs, debiteurenbeheer en facturatie.

Mrt. 1995 - Okt. 1997 Holland International te Rijswijk (nu TUI)
Reisleidster (team- en solobestemming) te Griekenland, Spanje en Italië

Sept. 1988 - Jan. 1995 Jean Arnaud Wijncom BV, Tilburg Commercieel Administratief Medewerkster
Wijnimporteur

Tijdens deze baan werkte ik aan het agendabeheer, het aannemen en uitwerken van offertes. Het aannemen en verwerken van alle orders in het systeem, het regelen van transport, het oplossen van klachten. Tevens eerste aanspreekpunt voor bedrijven en distributiecentrums. Ik ondersteunde de commerciële directeur en accountmanagers. Het verzorgen van de in- en externe correspondentie voortvloeiende uit deze ondersteuning. Verder het in de gaten houden van de voorraadadministratie ten behoeve van de inkoop manager. Debiteurenbeheer en facturatie.

Software kennis

  • MS Word
  • Salesforce
  • SAP
  • Exact
  • MS Excel

Software kennis


  • MS Word
  • Salesforce
  • SAP
  • Exact
  • MS Excel
Lees meer

Opleiding

M.E.A.O - Triborgh college te Tilburg
(secretarieel)

Opleiding

M.E.A.O - Triborgh college te Tilburg
(secretarieel)

Kerncompetenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Plannen en organiseren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid

Kerncompetenties


  • Aanpassingsvermogen
  • Plannen en organiseren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid
  • Betrokkenheid
  • Zelfinzicht
  • Timemanagement
  • Stressbestendigheid
  • Snel schakelen
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Samenwerken
  • Probleemanalyse
  • Prioritering
  • Zelfvertrouwen
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Italiaans (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig), Italiaans (Matig)

Hobby's & interesses

Clubyoga
Tango
Koken (mediterrane keuken)
(Cultuur)vakanties

Hobby's & interesses

Clubyoga
Tango
Koken (mediterrane keuken)
(Cultuur)vakanties

Eigenschappen

Doorzettingsvermogen
Communicatieve vaardigheden
Oplossingsgerichtheid
Nieuwsgierig
Doelgericht
Teamwork
Loyaal
Integer

Eigenschappen

Doorzettingsvermogen
Communicatieve vaardigheden
Oplossingsgerichtheid
Nieuwsgierig
Doelgericht
Teamwork
Loyaal
Integer

Mijn actuele situatie

  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: commercieel medewerker binnendienst (administratief), supportmedewerker sales
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 2.500 - 3.500
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Manrica van Rooij te bekijken