Content Marketing

Online cursus Content Marketing

Contentmarketing is op dit moment een van de meest populaire begrippen onder marketing- en communicatieprofessionals. Content, of dat nu een blog, een tweet of een video is, moet daarom aansluiten bij waar de consument behoefte aan heeft. Hoe doe je dit? Dat leer je in deze online training.

Contentmarketing is op dit moment een van de meest populaire begrippen onder marketing- en communicatieprofessionals. Waar we voorheen sterk leunden op communicatie waarin onze producten en diensten centraal stonden, verlangt de moderne consument steeds meer relevantie en toegevoegde waarde. Die consument is immers steeds beter in staat om niet-relevante boodschappen te onderscheiden.

Doel van de cursus

Content, of dat nu een blog, een tweet of een video is, moet daarom aansluiten bij waar de consument behoefte aan heeft. Drammerige verkoopboodschappen maken plaats voor informatieve en inspirerende verhalen. Maar hoe doe je dit? Dat leer je in deze online training.

Wat kan of ken je na de cursus

  • Trends in contentmarketing
  • Waarom contentmarketing voor jouw organisatie?
  • Vormen van contentmarketing: wat werkt wel en niet?
  • Voorbeelden van succesvolle contentmarketing
  • Contentmarketingstrategie
  • Ontwikkelen van je contentmarketingstrategie
  • Bepalen en meten van KPI’s en doelen
  • Kanaalkeuze
  • Storytelling: wat is het verhaal van jouw organisatie?
  • Contentmarketingcampagnes: de uitvoering
  • Redactionele formats en contentcriteria bepalen
  •  Draagvlak verkrijgen in de organisatie
  • Tone of voice passend bij je organisatie en doelgroep
  • Content optimaliseren voor social media en SEO

Duur en studiebelasting

De cursus 'Content Marketing' duurt ongeveer 18 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, gebruik dan de downloads en het oefenmateriaal bij de cursus. De totale studiebelasting bedraagt 20 uur.

Doelgroep en vooropleiding

Deze online cursus is geschikt voor managers, leidinggevenden, teamleiders, projectteamleden, beleidsmakers en werkgevers. Deze online cursus is geschikt voor iedereen die graag meer wil leren over ''Content Marketing''. Advies vooropleiding: MBO2

Vaardigheden

Door het volgen van deze cursus werk je aan de volgende vaardigheden: Samenwerken en overleggen,  nauwkeurigheid, technisch inzicht, plannen en organiseren, omgaan met werkdruk. 

Lesmaterialen

De cursus 'Content Marketing' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Instructie, Tools, Samenvatting, Aanbevolen aanpak. Aanvullend lesmateriaal: E-book: Content marketing.

Opbouw van de cursus

Deze cursus is opgebouwd uit diverse e-learning leerobjecten en bevat tevens aanvullend oefenmateriaal. Aan het einde van de cursus is er een eindtoets. 

Aantal modules

Deze cursus bestaat uit 5 modules. 

Toetsing

De cursus ''Content Marketing' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!