Social Media strategie basis

Online cursus Social Media strategie basis

Want wat heb jij als bedrijf verder aan Twitter, Facebook of YouTube? Wat zijn de beste social media tools ter wereld, hoe moet je ermee beginnen, en hoe onderhoud je een social media account? Deze online training leert je de basisbeginselen van verschillende social media strategieën.

Inmiddels worden in Nederland 1 op de 8 klanten via social media binnengehaald. Maar deze imposante cijfers roepen wel vragen op binnen het bedrijfsleven. Want wat heb jij als bedrijf verder aan Twitter, Facebook of YouTube? Wat zijn de beste social media tools ter wereld, hoe moet je ermee beginnen, en hoe onderhoud je een social media account? Deze introductiecursus leert je de basisbeginselen van verschillende social media strategieën.

Doel van de cursus

Voor veel organisaties is het inzetten van Social Media een avontuur. Je bent zichtbaar als organisatie op de plek waar de doelgroep zich begeeft dus hoe ga je er voor zorgen dat jouw uiting hun aanspreekt en hoe ga je om met reacties als alles zichtbaar is.

Wat kan of ken je na de cursus

  • Trends en ontwikkelingen binnen social media
  • Welk platform, voor welke doelgroep
  • Online campagne voeren
  • Adverteren op social media
  • Alle webcare tips

Duur en studiebelasting

De cursus 'Social Media strategie basis' duurt ongeveer 14 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, gebruik dan de downloads en het oefenmateriaal bij de cursus. De totale studiebelasting bedraagt 16 uur.

Doelgroep en vooropleiding

Deze online cursus is geschikt voor managers, leidinggevenden, teamleiders, projectteamleden, beleidsmakers en werkgevers. Advies vooropleiding: MBO2

Vaardigheden

Door het volgen van deze cursus werk je aan de volgende vaardigheden: Samenwerken en overleggen, Vakdeskundigheid toepassen, Analyseren, Onderzoeken, Creëren en innoveren, Leren.

Lesmaterialen

De cursus 'Social Media strategie basis' bestaat uit: E-Books, Video's, Bonusmaterialen, Engelse E-Books & Video's, Tips.

Opbouw van de cursus

Deze cursus is opgebouwd uit diverse e-learning leerobjecten en bevat tevens aanvullend oefenmateriaal. Aan het einde van de cursus is er een eindtoets. 

Aantal modules

Deze cursus bestaat uit 4 modules. 

Toetsing

De cursus 'Social Media strategie basis' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!