Usability van websites

Online cursus Usability van websites

Website usability staat voor de gebruiksvriendelijkheid van een website (of webshop). In deze online training wordt onder andere een antwoord gegeven op de vragen: Waarom moet je bezoekers in twee seconden overtuigen? En hoe kun je mensen verleiden voor een Call to action?

Website usability staat voor de gebruiksvriendelijkheid van een website (of webshop). Door de ogen van de gebruiker te kiezen als uitgangspunt voor het ontwerp van de website kunt u een hoop moeilijkheden voorkomen. Tevens zal een goede site veel meer conversie opleveren. Een mooi uitgedachte website wordt aan de hand van website usability ook daadwerkelijk gebruiksvriendelijk, waarmee er een goede basis voor succes kan worden gelegd. Op de vraag ‘wat is website usability’ is er dan ook een meervoudig antwoord mogelijk. Door naar de verschillende aspecten te kijken kunt u zich hier een compleet beeld van vormen.

Doel van de cursus

Je leert hoe je websites toegankelijker en beter scanbaar maakt, en hoe je bezoekers verleidt om te doen wat jij wilt dat ze doen: een product bestellen, een bestand downloaden of contact opnemen.

Wat kan of ken je na de cursus

  • Waarom je bezoekers in twee seconden moet overtuigen
  • Verleiden met een Call to action
  • De perfecte opmaak van een Call to action
  • De juiste plaats voor een Call to action
  • Een duidelijke tekst in een Call to action

Duur en studiebelasting

De cursus 'Usability van websites' duurt ongeveer 8 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, gebruik dan de downloads en het oefenmateriaal bij de cursus. De totale studiebelasting bedraagt 9 uur.

Doelgroep en vooropleiding

Deze online cursus is geschikt voor marketeers, freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals, managers, leidinggevenden, teamleiders. Deze online cursus is geschikt voor iedereen die graag meer wil leren over gebruiksvriendelijkheid van websites. Advies vooropleiding: MBO2

Vaardigheden

Door het volgen van deze cursus werk je aan de volgende vaardigheden: Samenwerken, Formuleren en rapporteren, Vakdeskundigheid toepassen, Analyseren, Onderzoeken, Creëren en innoveren, Leren.

Lesmaterialen

De cursus 'Usability van websites' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Instructie werken met 'Denkhoeden', Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Instructie werken met 'Morfologische Matrix', Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak. Aanvullend lesmateriaal: E-book: Zorg dat je meer omzet haalt uit je bezoekers! Als bonus vindt je een 4 uur durende Engelse cursus over hoe je zelf mini sites en landingpagina's kunt maken.

Opbouw van de cursus

Deze cursus is opgebouwd uit diverse e-learning leerobjecten en bevat tevens aanvullend oefenmateriaal. Aan het einde van de cursus is er een eindtoets. 

Aantal modules

Deze cursus bestaat uit 8 modules. 

Toetsing

De cursus 'Usability van websites' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!