Personalia
- Leeftijd
- 62 jaar
Skills, Digitale vaardigheden
Skills, Soft skills
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Hello there, I am Paul van Scheppingen.
I have over 25 years’ experience of building and managing relations and acquisition.
I am happy to state that I have been able to build and maintain solid relationships with all kinds of clients and suppliers. I have also had overall responsibility for managing business result, cost reduction and employee training and coaching. Experience in quality management like ISO 9001, developing competencies through coaching and training
I would now like to offer my skills and expertise to other businesses.
Specialties: relationship management; aquisition;coaching
Controlled character, good telephone voice, engaging, driven, structured
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Door mijn rustige karakter goede telefoonstem en communicatievaardigheden weet ik mensen te motiveren en op hun gemak te stellen. Ik ben een pragmaticus, bekend met het maken en houden aan budgetten en targets. Daarnaast heb ik verschillende sales en management trainingen gevolgd om deze kwaliteit verder te ontplooien. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn cv.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
WERKERVARING
01-01 tot 31-12-2017 Sales Manager Export
Horcher Medical Systems Nidderau Duitsland
Het plegen van acquisitie op de Engelse (UK) markt, met als doel een markt aandeel te verwerven. Daarnaast contacten onderhouden en aangaan met niet duitstalige landen.
03-2016 tot 02-2017: CEO Human Care Nederland
Human Care te Stockholm
Verantwoordelijk voor de integratie van Tilcentrum BV
01-2005 tot 03-2016: Directeur
Tilcentrum BV te Vierhouten
1. Functiebeeld
Mijn dagelijkse werkzaamheden bestonden uit het controleren van de KPI’s, het overleggen met het MT over de lopende business, daarnaast stuurde ik direct het verkoop team aan. Ik deed zelf het relatie beheer van grotere key accounts en toeleveranciers. Ook reisde ik regelmatig mee met de buitendienst om de praktijk te ervaren en te coachen. Ik had dagelijks formeel en informeel contact met de collega’s op kantoor maar ook in de service buitendienst. Ik heb het werk/leer traject ingevoerd en begeleid, wij zijn erkend leerbedrijf geworden; hieruit hebben wij regelmatig goede medewerkers overgehouden. Ik heb het inwerk programma voor nieuwe medewerkers opgezet en uitgevoerd. Ik was verantwoordelijk voor het introduceren en begeleiden van de ISO certificatie. Daarnaast hield ik me bezig met het selecteren en uitvoeren van diverse beurzen.
10-2001 tot 02-2004: Reservist
Koninklijke Landmacht te Apeldoorn
Crisis staf Apeldoorn
01-1998 tot 12-2004: Vertegenwoordiger
De Hoop bouwstoffen te Terneuzen
Acquisitie en relatiebeheer bij gemeentelijke en rijks ambtenaren op het gebied van weg-en waterbouw.
Acquisitie en relatie beheer bij architecten en aannemers in de weg en waterbouw.
Acquisitie en relatie beheer bij beton producten en betonmortel producenten
05-1994 tot 09-1996: Telemarketing - part time -
Quaraad te Doorn
Het maken van telefonische afspraken voor commerciële buitendienst.
01-1991 tot 12-1997: Manager in- en verkoop
Veip desinfectantia BV te Wijk bij Duurstede
Inkoop van grondstoffen en verpakkingsmateriaal, documentatie en reclame materiaal.
Het aansturen van de binnendienst, productie en logistiek.
Initiëren van verkoop bevorderende activiteiten.
Verwerken van orders en facturen.
Implementeren van CRM en UAC barcode systeem
07-1989 tot 12-1990: Commercieel medewerker binnendienst
Hoffman bedrijfsuitrusting te Zeist
Telefonische verkoop van bedrijfsuitrusting, aangeboden per catalogus.
02-1982 tot 06-1989: Beroeps onderofficier
Koninklijke Landmacht te Amersfoort – Zeven (West-Duitsland)
Wachtmeester mortier
Wachtmeester radar
Hoofdtaker NBC (Nucliair Biologisch Chemisch) staffunctie
Deelnemer Boeslager wedstrijden 3x
Team coach Boeselager wedstrijden 2x
Beheerder uitrusting OCC Amersfoort
Opleidingen
1980 - 1981: MTS Werktuigbouw
Katholieke MTS, Utrecht
1978 - 1980: HAVO
College De Klop, Utrecht
1974 - 1978: MAVO
Koningin Juliana Mavo, Utrecht
2014 – 2016 Lid vakgroep NEN 7506
2011 – 2012 Lid Advies commissie
Support 2012
CURSUSSEN
1986 Middenkader opleiding
1987 Praktijkdiploma marketing
1989 Basic tekstverwerken
1990 NIMA-A
1994 Word 5.1
1996 Middel management
1996 Sales training ISBW
1998 VCA
2002 Commerciële vaardigheden
2004 INTRAC-CRM
2005 Financiële basiskennis
2005 ARCHIE CRM
2005 ACCOUNTVIEW
2006 Algemeen management
2007 Inzicht in invloed
2011 Wet- en regelgeving in de zorg
2013 – 2016
Sales training Sales Improvement Group
2013 – 2016
Management training Sales Improvement Group
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Geschiedenis