Personalia
- Leeftijd
- 51 jaar
Skills, Digitale vaardigheden
Skills, Soft skills
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
No-nonsense marketeer en accountmanager met ruime ervaring is op zoek naar een functie als brand manager, trade-marketing manager of business developer. Grote passie voor sales- en marketingplannen voor bekende merken en private labels. Maakt gemakkelijk contact met mensen en denkt altijd in oplossingen om zo een beter rendement te realiseren.
Hier ben ik écht goed in
Brandmanagement
Trade marketing
Product development
Point-of-sale development
Account management
New business development
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Outgoing
Leergierig
Geinteresseerd
Gedisciplineerd
Mijn huidige situatie
Werkervaring
PROJECTMANAGER
2018 | Walraven Sax
Bedenken en opzetten van diverse private labels
Optuigen van een nieuw assortiment exclusieve wijnen onder het label ‘Luxury Division’ van Walraven Sax
ACCOUNTMANAGER
2016 - 2017 | Walraven Sax
Relatiebeheer en sales bij bestaande en nieuwe horeca- klanten en wijnspeciaalzaken
BRANDMANAGER TORRES, GALLO EN AIX
2014 - 2016 | Walraven Sax
Totale brandmanagement voor Torres, Gallo en AIX Rosé, samen goed voor een verkoopvolume van 4,5 miljoen flessen wijn per jaar in Nederland
Nauw betrokken geweest bij de overname van Torres van Oud Reuchlin & Boelen naar Walraven Sax, 3-jarenplan geschreven waardoor Torres voor ons koos
Overname en lancering van het zeer populaire wijnmerk AIX, resulterend in een volumegroei van 40% in het eerste jaar
OWNER
2014 - heden | Wine Heroes
Conceptontwikkeling van Vistas: een biologische wijn in milieuvriendelijke PET-fles
Klantenwerving voor o.a. Pathé bioscopen, Pinkpop, Extrema Outdoor en Best Kept Secret festival. In Amerika: Total Wines & More (vergelijkbaar met de Gall&Gall in Nederland). Vistas is in Nederland op festivals de bestverkochte wijn in PET-fles
EVENTMANAGER
2012 - 2014 | Walraven Sax
Merkactivatie op festivals en evenementen voor
diverse merken
Opzetten en uitvoeren van in-store promoties gericht op merkbekendheid en salesrotatie, waardoor met name
de verkoop in supermarkten en Makro cash&carry
hard is gestegen
Aangaan van stategische partnerships, dit heeft geleid tot samenwerkingen met o.a. Extrema en Gay Pride Amsterdam
BRANDMANAGER WINES
2006 - 2012 | Walraven Sax
Brand management voor de totale wijnportfolio van Walraven Sax met een marketingbudget van jaarlijks €500.000
Productontwikkeling van nieuwe wijnmerken voor horeca en retail wat heeft geleid tot een structurele verbetering van de verkoopaantallen en winst
Verantwoordelijk voor de social media en website strategie, i.s.m. de CRM afdeling
Verantwoordelijk voor de gehele point-of-sale ontwikkeling van alle merken
Onderhandelaar en bepaler van alle gemaakte prijsafspraken met de diverse merkeigenaren met als doel het bewaken en verbeteren van onze winstmarge
Bepalen en bewaken van de distributiestrategie voor alle verkoopkanalen
Copywriter van mailings, assortimentsboeken, website content en persberichten
Opleidingen
Food & Business
HBO | Hanzehogeschool Groningen
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
All year BBQ fanaat
Hardloper en fitness fan
Grote interesse in blockchaintechnologie