Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marcel Brouwer

Marcel Brouwer

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Skills, Digitale vaardigheden

  • MS Word
  • Salesforce
  • MS Powerpoint
  • MS Excel
  • Linkedin
  • Facebook
  • SQL
  • Twitter
  • Java
  • Office 365
  • AccountView
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe After effects
  • Back-end development
  • App Design

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een representatieve people manager en leg daardoor vrij gemakkelijk (nieuwe) contacten, heb een hoog verantwoordelijkheidsgevoel, bouw graag aan nieuwe proposities en sta open voor nieuwe (technische) ontwikkelingen.
Ik ben een autodidact puur sang, heb een goed en gedreven commercieel inzicht, ben een inspirator en leader, maar absoluut geen 9 tot 5 mentaliteit en beschik daarnaast over een groot (retail) netwerk van meer dan 2.700 contacten. Openheid, vertrouwen en wederzijds respect zijn voor mij kernwoorden!

De afgelopen jaren heb ik op projectbasis een aantal bedrijven commercieel ondersteund met het in de markt zetten van nieuwe producten/diensten.
Op dit moment ben ik werkzaam voor een IT Software bedrijf voor het vercommercialiseren van een A(ugmented) R(eality) App en een SaaS Configuratie platform.

Hier ben ik écht goed in

Sales Management/ Account Management/ Business Development Management

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Hands-on mentaliteit
Enthousiast en gepassioneerd
Sociaal en communicatiefvaardig
Creatief
Ondernemend
Perfectionalist
Positief
Gedisciplineerd
Volhardend
Auto didact pur sang
Geen 9 tot 5 mentaliteit
Leergierig

Werkervaring

Eigenaar 2013 tot heden
Brouwer Marketing Communicatie (1 fte), Rotterdam

Brouwer Marketing Communicatie (BMC) is er voor organisaties die willen
evolueren in haar marketing & sales efficiency. Vanuit klant perspectief
worden huidige strategieën en businessmodellen ter discussie gesteld en
daar waar noodzakelijk aangepast en uitgevoerd met als voornaamste
doelen klant ontwikkeling en winstmaximalisatie.
USP’s: Transparant, maatwerk, strategisch, tactisch en operationeel met
visie Up to date kennisniveau van marketing, communicatie, sales en nieuwe
media mede door uitermate groot contacten netwerk (meer dan 2.700
personen)
Opdrachtgevers: Zeer divers van groot tot klein in Nederland van
printmanagement‑bureaus, online platforms, segmentatie
tools/dashboards, media‑ bureaus, online marketing modules in
Leadtracking (B2B) en IT SaaS Software Configuratie Platform/AR app.

Sales Manager 2013 - 1997
Alfa Groep Nederland (100 fte / 65 mio), Apeldoorn
Het onderhouden van commerciële contacten over de huis aan huis
verspreiding van reclame drukwerk en periodieken wel/niet gesegmenteerd.
Werven nieuwe klanten, account beheer bestaande key accounts,
Contract besprekingen key accounts, Aftersales.
Aansturing Sales binnen/buiten 15 ft centraal en 25 ft decentraal.
Financiële Info m.b.t omzetrapportages/analyses, forecasting, begroting
t.b.v. MT.
Lid MT.
Initiator, beheer/implementatie CRM (Efficy)
Targets behaald

Opleidingen

Willem de Zwijgerscholengemeenschap diploma behaald 1979

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Nieuwe technologische
ontwikkelingen
diverse sporten, waaronder;
skeeleren fitness, wielrennen,
skiën, wandelen, surfen

Werkgebied

  • Rotterdam 50km
Talentcard®