Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Gustavo Valenzuela

Gustavo Valenzuela

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Spaans
  • Engels
  • Nederlands
  • Italiaans
  • Portugees
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Spaans
  • Nederlands

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Sinds juni 2009 was ik werkzaam eerst als General Accountant bij Veilinghuis Christie’s in Amsterdam en sinds 1 november 2011was ik als Finance Manager verantwoordelijk voor de Financieel afdeling.
In deze funktie was ik verantwoordelijk voor de algehele financiële administratie en rapportages naar de hoofdkantoor in Londen, alsmede het coachen en managen van de Teammembers.
Zoals U kunt opmaken uit mijn toegevoegde cv heb ik een ruime algemene ervaring opgedaan op financieel gebied.

Vanwege een reorganizatie is dat mijn laatste werkdag is al 31 maart geweest.

Wat ik als persoon te bieden heb is een hardwerkend, pro aktief, creatief en openminded persoonlijkheid.
Ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit, ben analytisch, zelfstandig en enthousiast, teamplayer, flexibel, initiatief nemend en zeer accuraat.

Mijn CV heb ik vanzelfsprekend hierbij toegevoegd en wil deze graag in een persoonlijk onderhoud toelichten.
Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.


Met vriendelijke groet,

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Jun 2009 tot Maart 2014
Jun 2009 – Nov 2011 General Accountant Nov 2011–Maart 2014 interim Finance Manager Christie’s Amsterdam B.V.

Werkervaring: De taken als Finance Manager waren o.a. algemene leiding over de dagelijkse werkzaamheden, leiding geven aan en coachen van 2 medewerkers, controle grootboek, verantwoordelijk voor debiteuren en crediteuren afdeling, omzetverwerking, maand en jaar afsluiting grootboek, maand, kwartaal en jaar rapportage.
Grootboek analyse, BTW en LB aangifte, aansluiting en controle salarisadministratie, aangifte sociale lasten, cashflow, vaste activa registratie. Jaareinde, inclusief het opmaken van de geconsolideerde jaarrekening en het deponeren bij de KvK.
In de functie als General Accountant was ik verantwoordelijk voor de algemene boekhouding, bijbehorende interne controles en de naleving van alle externe rapportage-eisen. Intercompany, Fixed Assets en Christie’s stock. Ik kreeg de verantwoordelijkheid om zelfstandig te werken en worden actief betrokken bij projecten en procesverbeteringen.
De financiële directeur verliet in november 2011 en nam ik een deel van haar verantwoordelijkheden in een nieuwe rol.

Jul 2008 tot Apr.2009
Jul 2008 – Apr.2009 Account Manager (temp) FTC Trust B.V.
Hierin verantwoordelijk voor het operationele deel van de administratie waaronder de crediteuren boeken, bank journalen, leiningen en rente calculatie, GL entries, voorzieningen en reconciliatie van de General Ledger assets accounts. Kwartaal en jaar afsluitingen en rapportages

Jun 2007 tot Jul 2008
Jun 2007 – Jul 2008 Accountant (temp) Kardan N.V.
Verantwoordelijk voor de betaling van de facturen, leningen transacties en investeringen. Cashmanagement, deposito's, banktransacties en rapportage. Boeking van leningen en rente berekeningen. Kwartaalafsluiting van alle ondernemingen uit de Kardan groep. GL posten, overlopende passiva, controle en reconciliatie van de rekeningen van de General Ledger-activa. Financiële Kwartaal en jaarlijks verslaglegging.

Jan 2007 tot Jun 2007
Jan 2007 – Jun 2007 Supervisor Accounting (temp) TwoWay-Aramex
Holland B.V.
Toezicht op de debiteuren en crediteuren. Betalingen en invorderingen van de agenten, reconciliatie. Boeking van de overhead en operationele facturen. Controle van de boekhouding posten en posten in het boekhouding systeem. Interface van de systemen. GL posten, overlopende passiva, controle en reconciliatie van de rekeningen van de algemene Ledgers activa.

Jul 2003 tot Nov 2006
Nov 2005 – Nov 2006 Supervisor Accounting SanDisk International Ltd (Dublin, Ireland) Jul 2003 – Nov 2005 Credit Analyst Europe SanDisk International Sales (Nederland)
Mijn taken als Supervisor Accounting waren: toezicht op de debiteuren en crediteuren. Goedkeuring van kredieten aan klanten gerelateerde prijs bescherming van verkochte producten aan distributeurs. Goedkeuring van de kredieten aan COOP in Europese landen gerelateerde. Goedkeuring van kredieten in verband met Marketing activiteiten in Europese landen. Toezicht op het team van (2) Credit analisten. Controle en reconciliatie van de rekeningen in het grootboek activa en maandelijkse rapportage naar het hoofdkantoor in de VS.
Analyseren en goedkeuring van kredieten aan klanten aan prijs bescherming van gerelateerde producten verkocht aan distributeurs. Analyseren en goedkeuring van kredieten betrekking tot COOP in Europese landen. Analyseren en goedkeuring van kredieten betrekking tot marketing activiteiten in Europese landen. Toezicht op een team van (2) junior Credit analisten.
SanDisk verhuisde naar Dublin, Ierland, en ik werd gevraagd om mee te gaan met een andere positie.

Sep 2001 tot Jun 2003
Sep 2001 – Jun 2003 Financial Assistant Network Computer Devices (Benelux) B.V.
Accounts receivable, facturatie, credit manager, veroudering collecties, bank boekingen, controle en reconciliatie van het General Ledger floating assets, verslag aan het hoofdkantoor. Crediteuren, factuur registratie, betalingen, overlopende passiva, bank boekingen, begroting, controle en reconciliatie van het General Ledger floating assets accounts, verslag aan het hoofdkantoor. Algemene administratie, travel expenses controle en boeken, prijslijsten, speciale offertes, berekeningen van de Commissies, voorraden en Sales uit rapporten, inkoop, Office Manager.

Sep 2000 tot Aug 2001
Sep 2000 – Aug 2001 Income Auditor Sheraton Hotels Amsterdam
Analyse van de inkomsten van twee hotels, controle en boeken in het systeem, rapporten. Creditcard boekingen en vergoedingen.

Jun 1999 tot May 2000
Jun 1999 – May 2000 Night Auditor May 2000–Sep 2000 Desk Manager The Grand Sofitel Demeure Hotel Amsterdam
Toezicht van het Front Office-Team, verantwoordelijkheid van de shift. Front Office administratie en regelingen voor de VIP's aankomsten.
Beheer van de Front Office tijdens de nachtdienst. Verantwoordelijk voor de sluiting van de systemen Fidelio en Micros, opstellen van de verslagen voor de boekhoudafdeling.
Ik kreeg aangeboden de functie van Desk Manager in mei 2000.

Opleidingen

1978 tot 1982
Bachiller Mercantil (middelbare School) economie titel MBO niveau, volgens de Nederlandse school.

1985 tot 1988
Journalistiek en sociale communicatie (Universiteit)

1997 tot 1998
Supervision I (Hilton Hotels wereldwijd cursus om te trainen en begeleiden van personeel)

Meer over mij

Werkgebied

  • Amsterdam-Zuidoost 50km
Talentcard®