Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Herman den Dulk

Herman den Dulk

Personalia

Leeftijd
69 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen
  • D - Autobus
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profiel.
In mijn werk als manager en coach heb ik vaak gebruik gemaakt van mijn financiële inzicht, mijn betrokkenheid op mensen, mijn netwerk, mijn empathie en mijn intuïtie. Ik ben ondernemend ingesteld en bouw graag aan nieuwe dingen. Ik geniet ervan als er een zichtbaar resultaat staat.
Ik beschik over een groot analytisch vermogen en kan daardoor snel bedrijfsprocessen en teamprocessen doorgronden. Intuïtief voel ik aan wat er (ook bij mensen persoonlijk) speelt.

Vaardigheden.
• Opgeleid tot sociaal, pedagogisch maatschappelijk werker, manager en NLP coach.
• Sterk analytisch vermogen.
• Grondige kennis van financiële en sociale bedrijfsprocessen.
• Veel ervaring met coachen van teams (groepen) en individuen.
• Ervaren integraal manager. Ruime ervaring met bedrijfsvoering.
• Ervaren netwerker
• Computer: Windows 7, MS Word, MS Powerpoint, MS Exel.
Prestaties.
• Ik heb 9 jaar gewerkt als maatschappelijk werker. Ik heb diverse hulpverleningsmethodieken en schuldhulpverlening opgezet binnen de organisatie.
• In een aantal dorpen heb ik een organisatie voor vluchtelingenwerk opgezet en uitgebouwd.
• Als vestigingsmanager heb ik een tweetal keer een team van de vestiging beter laten samenwerken en functioneren met als resultaat een omzetstijging van 15% , een betere marktpositie en een grote klanttevredenheid.
• Nieuwe vestigingen/afdeling opgezet en uitgebouwd.
• Structurele verbetering tot stand gebracht in de relatie lokale overheid en welzijnsorganisatie.
Werkervaring.
• Maatschappelijk werker.
Als maatschappelijk werker heb ik veel ervaring opgedaan in hulpverlening en diverse individuele en groepsmethodieken geïntroduceerd en beoefend. Daarnaast heb ik veel gedaan aan schuldhulpverlening. Samen met de GGZ stond ik aan de wieg van de psychiatrische hulpverlening aan getraumatiseerde vluchtelingen vanwege mijn ruime kennis en ervaring met andere culturen.

• Manager.
Als manager Vluchtelingenwerk heb ik in de dorpen rond Eindhoven een organisatie voor vluchtelingenwerk opgetuigd en een goed lokaal netwerk georganiseerd.

Als vestigingsmanager in de kinderopvang heb ik een team na een interne crisis beter laten samenwerken met als resultaat dat de locatie weer winstgevend werd en door klanten en ketenpartners positiever werd beoordeeld.

Als clustermanager in de verstandelijk gehandicaptenzorg heb ik de vroeghulp aan kinderen met een ontwikkelingsachterstand en een afdeling Thuiszorg opgezet. Daarnaast heb ik het cluster van verliesgevend naar een financieel stabiele situatie gebracht en de multidisciplinaire samenwerking aangestuurd en bevorderd. Daarnaast tijdelijk het Cliëntservicebureau aangestuurd.

Als manager bij Bureau Jeugdzorg heb ik zowel binnen de afdeling Jeugdbescherming alsook binnen het AMK de wachtlijsten weggewerkt.

Als locatiemanager in de kinderopvang heb ik de marktpositie dusdanig verbeterd dat de organisatie marktleider werd in deze plaats en er dependances konden worden geopend van de locatie in kleinere omliggende dorpen.

Opleidingen.
• 2008 Opleiding tot NLP Practitioner
• 1996 Traumahulpverlening, specifiek aan oorlogsslachtoffers
• 1991-1993 Management & Organisatie
• 1975-1979 HBO Maatschappelijk Werk en Pedagogiek.
• 1973-1974 Diploma Boekhouden
Vrijwilligerswerk.
• 2014 Schrijven van veiligheidsplan zorginstelling.
• 2012-heden Bewindvoerder
• 2010-2012 Voorzitter cliëntenraad zorginstelling
• 2004-2008 Voorzitter ouderraad school voor speciaal onderwijs
• 2005-2008 Voorzitter Vluchtelingenwerk Eindhoven
• 2000-2006 Bestuurslid en trainer/coach bij voetbalclub
• 1995-2002 Bestuurslid basisschool
Hobby’s
• Sporten (fitness, powertraining, fietsen, wandelen.)
• Koken. Lezen ( vakliteratuur over coaching en management, economische of spirituele boeken, detectives).

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

31-10-2008 tot Heden
Eigenaar Herman den Dulk Coaching & Interim Management.
Het coachen van teams, groepen of individuen. Uitvoeren interim management opdrachten.

04-11-2008 tot 31-08-2013
Locatiemanager Kinderopvang Humanitas.
Hierbij was ik eindverantwoordelijk
voor meerdere locaties van kinderopvang, peuterspeelzalen en BSO.
Taken: -Uitdragen, uitleggen, Implementeren en zorgdragen voor correcte uitvoering beleid.
-Het leidinggeven aan en coaching van medewerkers, bewaken van de
kwaliteit van de werkzaamheden, het coördineren controleren hiervan.
-Werving en selectie. Verzuimbeleid en verzuimbegeleiding.
-Bewaken budget van de locaties.
-Behandelen van klachten van de ouders/verzorgers.

01-09-2005 tot 31-03-2008
Unitmanager Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant op diverse vestigingen.
Leidinggegeven aan afdeling Jeugdbescherming, het AMK en afdeling Toegang.
-Aansturen/coachen van Gezinsvoogden, Vertrouwensartsen ,Orthopedagogen
en medewerkers administratie. Bewaken van de kwaliteit van de werkzaamheden.
-Werving en selectie. Verzuimbeleid en verzuimbegeleiding.
-Het nemen van beslissingen rond jeugdbeschermingsmaatregelingen.
-Deelnemen aan managementoverleg en het overleg met ketenpartners jeugdzorg

01-02-2003 tot 31-07-2008
Clustermanager Amarant.
Het cluster bestond uit een Orthopedagogisch
Dagcentrum en een afdeling Gezinsondersteuning.
Taken: -Aansturen en coachen van de groepsleiding, de orthopedagoog en diverse
andere therapeuten van het ODC en van de afdelingshoofden, verpleegkundigen/
verzorgenden van de afdeling Gezinsondersteuning.
-Werving en selectie. Verzuimbeleid en verzuimbegeleiding.
-Voorzitten van het MDO. Deelnemen aan de overleggen met ketenpartners.
-Participeren in het managementteam van het district .
-Bewaking van het budget en verantwoordelijk voor het inkoopbeleid van het cluster.

01-09-2000 tot 31-01-2003
Vestigingsmanager Korein Kinderopvang te Eindhoven
-Aansturen, coachen van de pedagogisch medewerkers, kwaliteitsbewaking.
-Werving en selectie. Verzuimbegeleiding.
-Bewaking van het budget en voeren van het inkoopbeleid van de vestigingen.
-Deelnemen aan het overleg van vestigingsmanagers.

01-01-1989 tot 31-08-2000
Coördinator Vluchtelingenwerk te Valkenswaard, Oirschot, Heeze/Leende
-Aansturen, coachen van vrijwilligers en een assistent. Werving en selectie.
-Opstellen van de begroting en bewaking van het budget.
-Overleg met subsidiegever en ketenpartners.
-Deelnemen aan coördinatorenoverleg Vluchtelingenwerk.
-Opzetten en verstevigen van de organisatie.
-Deelnemen aan bestuursvergaderingen van het stichtingsbestuur.

14-07-1980 tot 31-12-1988
Maatschappelijk Werker bij Maatschappelijk Werk Valkenswaard.
Taken: -Psycho sociale hulpverlening met als specifieke taken schuldhulpverlening
en psychische hulpverlening aan vluchtelingen.
Vanaf 1989 vervulde ik deze functie parttime naast de coördinatiefuncties.

Opleidingen

01-09-2008 tot 19-12-2008
NLP practitioner coach, Robin Stevens Opleidingen

01-02-1992 tot 31-10-1993
Voortgezet Management&Organisatie ISWB te Eindhoven

01-09-1975 tot 28-08-1979
Sociaal Pedagogisch en Agogisch Werk, Hogeschool Zwolle

Meer over mij

Werkgebied

  • Heeze 50km
Talentcard®