
Personalia
- Leeftijd
- 65 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben op zoek naar een vaste of interim baan in de randstad- breda als controller, hoofd financien of financieel manager
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Gemeente Rotterdam april 2019-augustus 2019
Controller
management rapportages opstellen
ondersteunen management
Nationale Politie juli 2018 tot april 2019
Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) dat een onderdeel is van het Politiedienstencentrum (PDC) van de Nationale Politie.
In deze dienst werken 1.600 medewerkers
Business Controller ICT
• Planning & Control Cyclus inrichten
• Quality Assurance
• Inrichten stuurinformatie (Dashboard functie)
• Opstellen managementrapportages (strategisch, tactisch en operationeel niveau)
• Adviseren MT
Combiwel mrt 2017 -nov 2017
Combiwel is een Amsterdamse zorg- en welzijnsorganisatie. Met diensten als buurtontwikkeling, schulddienstverlening en kinderopvang draagt Combiwel bij aan de leefbaarheid en structuur van Amsterdam.
Controller (tijdelijke functie)
Opdracht:
Optimaliseren AO/IC, deze ondersteunen met (stuur) rapportages, speelruimte en risico’s in kaart brengen.
• Adviseur directie en teamleiders
• Managementrapportages goed laten aansluiten op de financieringsbronnen
• Opstellen AO/IC
• Risicomanagement m.n. directie wijzen op kansen i.p.v. bedreigingen
• Optimaliseren zorgfinanciering
Resultaat:
• Financieringsstromen gemeentesubsidies op eenvoudige wijze vastgelegd in de administratie.
• De aanwezige gedachtegang de bedreigingen vanuit de gemeente zijn, omzetten in kijken naar kansen die er kunnen komen.
• Werkprocessen toegankelijk beschreven.
Gemeente Schiedam juni 2016 - febr 2017
Procesmanager Financiële Administratie
Opdracht:
Optimaliseren van de uitvoeringsadministratie van het samenwerkingsverband Stroomopwaarts (uitvoeringsorganisatie van de participatiewet) van de gemeenten Maassluis, Vlaardingen en Schiedam. Vormgeven aan het veranderingstraject voor shared services.
Resultaat:
• Bedrijfsvoering uitvoeren middels Shared Services methode
• Vereenvoudigen management rapportages
Rotterdams Montessori Lyceum sep 2015 - apr 2016
Financial Controller
Opdracht:
Veranderingsproces in gang zetten van reactieve naar proactieve bedrijfsvoering.
• Ontwerpen nieuwe rapportagestructuur
• Inrichten nieuw financieel pakket
• Opstellen (meerjaren) begroting
• Opstellen jaarrekening
• Adviseur schoolleiding en Bestuur
Resultaat:
• De organisatie verder geprofessionaliseerd, middels effectievere informatievoorziening
• Verbeterpunten inzichtelijk gemaakt
Provincie Zuid-Holland dec 2014- juli 2015
Controller P&O
Opdracht:
Binnen de P & O afdeling de financiële activiteiten effectief op gaan pakken.
• Doorontwikkeling werkprocessen personeelssysteem
• Inrichten Interne controle
• Opstellen management rapportages
Resultaat:
De afdelingen P&O en Financiën dichter bij elkaar gebracht waardoor zij met elkaar kunnen communiceren over financiële processen
Koorenhuis kunst en cultuuronderwijs 2007- nov 2014
Koorenhuis geeft kunst- en cultuuronderwijs aan bijna alle scholen in het PO/VO en aan particulieren in Den Haag.
De jaaromzet is 10 miljoen euro. Er zijn 100 medewerkers en 300 freelance docenten werkzaam.
Financiering
Voor het geven van kunst -en cultuureducatie aan scholen ontvangt Koorenhuis subsidie van het ministerie OC en W en de gemeente Den Haag. Daarnaast vindt financiering plaats uit commerciële activiteiten
Business Controller
• Leidinggeven aan 6 medewerkers (financiën en cursusadministratie)
• Verantwoordelijk voor inrichting en werking Planning &Control Cyclus
• Adviseur directeur, managers en Raad van Toezicht
• MT Lid
• Verantwoordelijk voor salarisadministratie
• Beleidsontwikkeling o.a. subsidies toerekenen aan doelgroepen, goed onderbouwd prijsbeleid
• Opstellen managementrapportages
• Opstellen AO/IC
• Opstellen (meerjaren) begroting
• Opstellen jaarrekening
• Opstellen KPI’s
• Verantwoordelijk voor verschillende subsidiestromen
• Gesprekspartner accountant, fiscus, bank
• Opstellen btw-aangifte, loonbelasting
Resultaten:
• Negatief eigen vermogen van 2 miljoen euro in twee jaar kunnen omzetten in een klein positief eigen vermogen.
• Budgethouders jaarplannen laten opstellen en deze periodiek bespreken met de directie
• Dekking inkomsten vanuit subsidies uitgebreid naar dekking uit subsidie en vrije marktinkomsten, zodat risico’s vanuit het structureel teruglopen van de subsidiestroom kunnen worden opgevangen
• Werkprocessen onder de aandacht gebracht bij managers en toegelicht hoe zij met deze processen om moeten gaan, zodat efficiënter gewerkt gaat worden
• Bestaande informatiesysteem bruikbaar gemaakt voor o.a. marketing doelen
• De ontvangen subsidiestromen toegerekend aan de verschillende doelgroepen
• Verkoopprijzen van de aangeboden producten onderbouwd en in actief prijsbeleid verder ontwikkeld
Politie Haaglanden 2003- 2007
Hoofd Financial Services
• Leidinggeven aan 20 medewerkers op 5 locaties
• MT Lid
• Verantwoordelijk voor de Planning & Control Cyclus
• Beleidsadvisering en –ontwikkeling
• Inrichting financiële werkprocessen
• Gesprekspartner accountant
Resultaten o.a.
• Werkprocessen verbijzonderd in uit te voeren taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, waardoor efficiënter gewerkt kon gaan worden.
Gem. Secr. Productschappen Vee, Vlees en Eieren (GS PVE)
1992- 2003
GS PVE is ontstaan uit samenvoeging van Productschap Vee en Vlees en Productschap Pluimvee en Eieren. Er zijn 100 medewerkers werkzaam. GS PVE heeft 2 kerntaken:
• Het opstellen en uitvoeren van beleid voor de hele sector op het gebied van onderzoek, gezondheid en afzetbevordering.
• Het uitvoeren van regelgeving uit Brussel
Financiering deels uit Brussel en voor het autonome deel via opgelegde heffingen in de bedrijfskolom.
Hoofd Finance & Control
• Leidinggeven aan 3 teams, met 12 medewerkers
• Verantwoordelijk (EU) subsidies
• Verantwoordelijk voor complexe projecten administratie (500 projecten)
• Adviseur projectleiders
• Opstellen begrotingen, jaarrekeningen en financiële rapportages
• Projectleider bouw Informatiesysteem
• Opstellen AO/IC
Resultaten o.a.
• Complex informatiesysteem (Brusselse regelgeving) verder ontwikkeld. In dit systeem gaan jaarlijks honderden miljoenen euro’s om.
• “less is more” rapportages ontwikkeld voor managers, waardoor zij actief aan de slag gingen
Productschap Vee en Vlees 1983-1992
Plv hoofd Financiële Zaken 1987-1992
• Leidinggeven aan 5 medewerkers
• Verantwoordelijk voor het laten uitvoeren van div. administraties
• Opstellen begroting en jaarrekening
• Gesprekspartner accountant, bank en fiscus
Financieel administratief medewerker afd. Financiële Zaken 1983-1987
• Uitvoeren debiteuren en grootboekadministratie
Opleidingen
30-06-2013 tot 30-06-2013
HOFAM
30-06-2013 tot 30-06-2013
ASCO 2
30-06-1998 tot 30-06-2013
ASCO 1
30-06-1987 tot 30-06-1989
SPD
30-06-1985 tot 30-06-1986
MBA
30-06-1984 tot 30-06-1985
PDB
30-06-1974 tot 30-06-1980
VWO
Meer over mij
Werkgebied


