Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Persoonlijk profiel
Gedurende mijn carrière heb ik mij ontwikkeld tot een gedegen onderzoeker op het gebied van wetgeving en administratieve organisatie. Door mijn werkervaring in profit en non-profit organisaties kan ik de juiste diepgang geven aan onderzoek alsmede de praktische vertaling naar de interne klant doen. Dit stelt mij in staat juridische vraagstukken om te zetten in juridisch beleid en adviezen.
Mijn adviezen en resultaten zijn altijd weloverwogen en goed onderbouwd. Ik ben sterk in het zoeken naar mogelijkheden om de vraag van de klant zodanig te verwoorden dat deze juridisch geborgd wordt. Tijdens mijn werk neem ik tijd om te reflecteren zowel naar mijn eigen functioneren als naar de werkprocessen zodat het overzicht bewaard wordt en het gestelde doel behaald.
In mijn werk en in de omgang met anderen, ben ik betrokken en consciëntieus. Ik ben een prettige gesprekspartner op ieder niveau omdat ik goed kan luisteren, rustig en evenwichtig ben. Nu ben ik op zoek naar een functie waarin ik een bijdrage aan de organisatie kan leveren op het gebied van onderzoek, analyse en advisering op juridisch gebied.
Competenties
• Vakkundigheid door het tonen van gedetailleerde deskundigheid, het snel opnemen van nieuwe vakkennis en het op de hoogte blijven van ontwikkelingen in het vakgebied.
• Groot analytisch vermogen en in staat om een probleem, situatie of proces te ontleden, de samenhang tussen de verschillende componenten te begrijpen met oog voor de grote lijnen en het detail.
• Sterke schriftelijk uitdrukkingsvaardigheid in beleids- of adviesstukken door het verwerken van gegevens tot praktisch toepasbare informatie.
• Vaardig in gericht adviseren door goed te luisteren, de situatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken en bevindingen helder en begrijpelijk te formuleren in mogelijke verbeteringen.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
20-08-2012 tot 19-02-2013
Juridisch Medewerker Administratieve Organisatie, Hato BV, 2012 – 2013
• Primaire administratieve processen geanalyseerd en vastgelegd in procedures, die als basis dienen voor accountantscontrole conform de richtlijnen van het BW.
• Contracten en overeenkomsten juridisch getoetst en correct weergegeven (voorbeeld: in de algemene voorwaarden een voorwaarde over pandrecht opgesteld).
01-01-2011 tot 30-06-2011
Juridisch Medewerker, Financiële en Juridische Bedrijfsvoering, Gemeente Sittard-Geleen, 2011
• Intranetdossier nadeelcompensatie opgezet.
• Pachtcontracten kermisexploitanten vernieuwd
• Privacyaspecten met betrekking tot ‘algemene subsidieverordening in combinatie met ledenlijsten verenigingen’ en ‘postregistratie’ onderzocht.
• Advies gegeven over algemene zaken Algemene wet bestuursrecht waaronder ‘mandatering’ en ‘tijdigheid en ontvankelijkheid indiening bezwaarschrift’.
01-09-2001 tot 30-09-2010
Medewerker AO/IC, Orbis medisch en zorgconcern te Sittard, 2001 – 2010
• Beleidsplan AO/IC Orbis opgesteld:
de uitgangspunten en de werkwijze met betrekking tot de AO/IC uitgewerkt.
• Autorisatie- en procuratiebeleid Orbis:
Procedures rondom autorisatie- en procuratiebeleid opgezet;
Toe te kennen bevoegdheden bepaald;
Autorisatieschema’s vervaardigd en bijgehouden;
Werking van de procedures getoetst;
Informatie verstrekt aan de organisatie over de procedures en autorisaties.
helpdeskfunctie: hoe loopt procedure, welke procuraties heeft iemand en wat mag hij/zij ermee doen
• Kaderregeling AWBZ: omzetten wet- en regelgeving in procedures en werkinstructies en verder voldoen aan wet- en regelgeving
Procedures en werkinstructies, die betrekking hebben op de AO/IC van cliënt- en productieregistratie AWBZ opgesteld en ingevoerd;
Uitvoering van de interne controle hiervan ten behoeve van het management en externe accountant.
• Personeelsprocessen:
Procedures en werkinstructies van personeelsprocessen beschreven;
Risicoanalyse naar aanleiding van deze processen uitgevoerd;
Gevonden risico’s samen met de organisatie aangepakt.
01-12-1985 tot 31-08-2001
Océ-Technologies te Venlo, 1985 – 2001
Traffic Manager Advertising and Sales Promotions, 1996 - 2001
• Projecten sales promotions zoals de vervaardiging van brochures, presentaties, displays en overig materiaal tbv realisatie output, prioritering en kwaliteitsbewaking gecoördineerd en begeleid.
Systeemcoördinator ISO bij Sociale Zaken, 1995 – 1996 : vertalen van de ISO-certificering naar processen en procedures en ervoor zorgdragen dat alles wordt geïmplementeerd en uiteindelijk gecertificeerd
• Procesbeheer ISO-certificering en implementatie van kwaliteitssysteem.
• Procedures, werkinstructies opgesteld en ISO-certificering begeleid.
Medewerker Vennootschapszaken bij Secretariaat Raad van Bestuur, 1990 - 1994
• Diverse juridische, registratieve en archiefactiviteiten m.b.t. dochterondernemingen Océ.
• Medewerking aan het maken van persberichten.
• Verlenen van externe procuratie aan medewerkers richting Kamer van Koophandel.
Medewerker Administratieve Organisatie bij Sociale Zaken, 1988 - 1990
• Doorlichten en beschrijven van administratieve processen m.b.t. het traject van personeelsbeleid en het voorstellen van verbeteringen hierin.
Projectsecretaris en assistent octrooiafdeling bij R&D, 1985 - 1988
• Administratieve en secretariële taken van R&D-projecten en octrooiverlening.
Opleidingen
01-09-2001 tot 01-09-2007
Rechten, Open Universiteit Nederland
2001-2007: WO Rechtswetenschappen: Open Universiteit Heerlen
Scriptie: “Het eigendomsrecht van zorginstellingen:
Mag de staat op grond van artikel 18 WTZi ingrijpen in het eigendomsrecht van onroerende zaken van zorginstellingen
Gevolgde vakken:
Propedeuse:
- Rechtsgeschiedenis 1; Inleiding internationaal Recht; Inleiding strafrecht
Basis- en einddoctoraal:
- Ruimtelijke Ordeningsrecht; Milieurecht; Bestuursrecht; Rechtsbescherming tegen de overheid; Staatsrecht Centrale Overheid;
- Verbintenissenrecht; Goederenrecht; Overeenkomstenrecht; Rechtspersonenrecht; Verzekeringsrecht; Belastingrecht;
- Burgerlijk Procesrecht; Personen- en familierecht; Juridische vaardigheden; Grondrechten; Europakunde;
- Rechtsfilosofie; Rechtsgeschiedenis 2; Romeins Recht; Materieel Strafrecht; Formeel Strafrecht.
Overige cursussen Open Universiteit:
- Oriëntatiecursus Bedrijfs- en bestuurskunde (1996)
- Basiscursus Marketing (1998)
- Inkoopmanagement (1999)
- Organisatie en Management (2000)
01-09-1982 tot 01-07-1985
HEAO- Economisch-Juridische richting
Meer over mij
Werkgebied