Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Arend Jan van der Kooij

Arend Jan van der Kooij

Personalia

Leeftijd
46 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

PERSOONLIJKHEID
Een goedlopende proces inspireert mij enorm. Ik voel mij als een spin in het web, als de procedures 100% aansluiten. Deze uitdaging boeit mij nu en de komende jaren!
Kernwoorden van mij zijn helikopterview, oog voor detail, nauwkeurigheid, energiek, analytisch vermogen en ondernemend. Daarnaast laat ik mij niet snel uit het veld slaan.

Mijn studie en ruime werkervaring zorgen ervoor dat ik in het bezit ben van functionele systeemkennis. ERP-programma’s als Navision, SAP, Baan, Theos en Oracle heb ik mee gewerkt of kan ik vanuit mijn opleiding. Evenals Vakware en het complete MS-officepakket.
De Nederlandse taal beheers ik uitstekend. De Engelse en Duitse taal beheers ik redelijk goed. Van januari tot april 2014 heb ik een Engelse cursus gevolgd op de Volksuniversiteit.

Bestuursvoorzitter van de studentenvereniging Solidamentum.
Mijn hobby’s zijn schaatsen en skeeleren. Ook ben ik bloeddonor. Verder heb ik vaak op beurzen gestaan en leid ik in de vakanties groepsreizen voor Amarant Reizen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-06-1995 tot 31-05-2014
Planner| RST zorgverlening Barneveld
Februari 2014 – mei 2014 aflopend contract
Te Barneveld bij de RST zorgverlening plande ik efficiënte thuiszorg ritten. Hierbij hield ik rekening met alle partijen en denk vooruit. Verder diende ik aanvragen in en verwerkte ik wijzigingen in het administratieve systeem.

Material Planner| Randstad Houten / Veenendaal
Januari 2013 – januari 2014 tijdelijke opdrachten
Te Houten bij The Fresh Connection kocht ik vleeswaren bij buitenlandse leveranciers in. Verder verwerkte ik binnenkomsten, stelde inkooporders op en werden voorraden up-to-date gehouden.
Voor een goede distributie maakte ik de vrachtbrieven en onderhield ik contacten met de winkelketens en logistieke dienstverleners.
Vanaf september werkte ik in Veenendaal bij NN. Het bedrijf maakt kogels voor de kogellagerindustrie. Met dit project realiseerde ik een optimaal locatiebeheer en een goede voorraadstroom binnen de organisatie. Het was een tijdelijke opdracht tot begin januari.

Material Planner | Van Dam Machine te Amsterdam
Februari 2012 – januari 2013 vanwege reorganisatie.
In deze functie plande ik alle werkzaamheden rond de bouw van de machines. Daarnaast handelde ik zelfstandig de variabelen af, deze verschillen per machine en vragen een zeer gestructureerde en gedetailleerde aanpak. Het supplychain management had in deze functie geen geheimen meer voor mij. Ook vielen diverse inkooptaken onder mijn beheer en was ik het aanspreekpunt voor verschillende externe toeleveranciers. Ook de calculatie van de machine en het aansturen van de monteurs vielen onder mijn hoede. Kortom een spin in het web binnen het ontwerptraject.

Logistiek planner | via Tempo Team Professionals
december 2011 – januari 2012 betrof tijdelijke opdracht.
Via Tempo Team heb ik in deze tijd tweemaal een zieke werknemer vervangen in de uitvoering van inkoopprojecten. Allereerst heb ik gewerkt bij Kone te Veenendaal waar ik de transportplanning en orderverwerking verzorgde. Offertes opstellen, klanten nabellen en collega’s adviseren.
Daarna heb ik ook bij de fa. Westplant diverse transporten verzorgd, waarbij we in een team met drie mensen werkten, die ik aanstuurde.

Inkoopmedewerker | Deli XL te Ede
augustus 2011 – december 2011 betrof tijdelijke opdracht.
Via Manpower kwam ik hier op de inkoopafdeling terecht. Het project omvatte het opzetten van een totale nieuwe webwinkel. Documentatie beheren, klanten adviseren en mailings verwerken.

Logistiek planner | Grootheest Timmerwerken te Ede
en kwaliteitfunctionaris
2009 – juli 2011 vanwege reorganisatie.
Dit bedrijf is georiënteerd op de bouw en heeft daarnaast nog een timmerfabriek waar ze kozijnen in allerlei soorten en maten maken. Hier had ik een zeer diverse functie. Een greep uit mijn dagelijkse werkzaamheden: de calculatie van de kozijnen in verschillende projecten a.d.h. van bouwtekeningen, contact met onderleveranciers, coördinatie van werkzaamheden en transporten. Bovendien het opzetten en up-to-date houden van het Kwaliteitshandboek en de maandelijkse facturatie.

Logistiek verantwoordelijke | Vlastuin Group te Veenendaal
2006 – 2009 vanwege reorganisatie.
Hier organiseerde ik de volledige voorradenstroom, inkoop, afkeurbewaking en het op nul hebben (en houden) van uitval op de diverse productielijnen. Ook locatiebeheer viel onder mijn pet. Daarnaast onderhield ik contacten met leveranciers, klanten en overige betrokkenen.

Logistiek medewerker Broederij Het Anker te Ochten
2005 – 2006
Hier was ik werkzaam op het laboratorium en verantwoordelijk voor de bevoorrading van de entstoffen. Verder ook het coördineren van de werkzaamheden.

Material planner | ROLEC Schoolspullen te Ochten
2002 – 2005
De totale procescoördinatie om de voorraden in het magazijn te garanderen viel onder mijn verantwoording.

Afstudeeropdracht processtromen | Foqus–ICT te Veenendaal
2001 – 2002
Hier onderzocht ik het licentiebeheer voor het e-Con product. Daarnaast heb ik gewerkt aan het gedetailleerd in kaart brengen van de processen van Foqus-ICT.

Allround Medewerker | Foodgroep GO-TAN te Kesteren
1995 – 2001
Hier vervulde ik diverse dienstverbanden; in de weekenden en als vakantiekracht. Tevens heb ik daar een onderzoek verricht naar het bedrijfsproces en de voorraadplanning.

Opleidingen

01-04-2008 tot 01-12-2008
opleiding HBO planning en logistieke processen. BEHAALD.

Meer over mij

Werkgebied

  • Soest 50km
Talentcard®