
Personalia
- Leeftijd
- 64 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ambitie
Mijn ambitie is te werken in een organisatie waar prestaties en kwaliteit van het product of dienst voorop staan. Tevens wil het bedrijf zijn klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Met mijn ervaring wil ik de administratieve en financiële afdelingen op een hoger niveau brengen, zodat zij een betrouwbare schakel vormen binnen de organisatie.
Werk
In mijn werk ben ik een gedreven persoon. De kwaliteit van het werk staat voorop. Door mijn enthousiasme, integriteit en humor voel ik mij in elke organisatie thuis. Als Controller / Financieel Manager ben ik een meerwaarde in de organisatie. De branches waarin ik heb gewerkt zijn divers. Ik ben lang in de automobielbranche werkzaam geweest en de laatste jaren hoofdzakelijk in de AGF- en sierteelt branche. Tussendoor heb ik ervaring opgedaan als projectcontroller bij een adviesbureau en ZZP'er.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2011 tot 2014
Multi Color Flowers B.V. in Aalsmeer
Administrateur
Multi Color Flowers B.V. is een familiebedrijf met 22 werknemers. Het is een bloemenververij die zijn producten levert aan plaatselijke exporteurs in de snijbloemenbranche. Ik ben binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de totale Financiële Administratie.
Werkzaamheden:
Volledig zelfstandig voeren van de administratie in Exact Globe.
Beheren en aanpassen van de AO / IC.
Invoering nieuw verwerking- en verkoopsysteem ( KBT-Pro ).
Direct rapporterend aan directie en moedermaatschappij.
Verantwoordelijk voor Budget, Planning- en Controlcyclus ( maandelijks ).
Verantwoordelijk voor Personeel en Organisatie, incl. salarisadministratie.
Verantwoordelijk voor Liquiditeitenbeheer.
Opstellen van de jaarrekening, en begeleiding accountantscontrole.
Samenstellen van de periodieke consolidatiegegevens t.b.v. de moedermaatschappij.
Aanspreekpunt voor accountants en fiscalisten.
2010 tot 2011
Telerscoöperatie Best of Four in Barendrecht
Interim Administrateur, op ZZP basis
De telersvereniging Best of Four is op 1 januari 2010 ontstaan door een fusie van een viertal telersverenigingen. Met 4 administraties, en een minimale personeelsbezetting ontstond er een achterstand in de juiste en volledige verwerking van in- en verkopen, de afhandeling van de GMO subsidies, en de incasso van vorderingen.
Werkzaamheden:
Uitzoeken tussenrekeningen, vorderingen, schulden en ledenleningen.
Controle openstaande debiteuren, aanmaning en invordering.
Controle openstaande ledencrediteuren, en uitbetaling.
Begeleiding medewerkers bij administratieve verwerking in Exact Globe.
Controle juistheid en volledigheid van verkoopsysteem van de AGF producten.
Afwikkeling ontvangen GMO gelden en Eigen Bijdrage.
Inbreng en controle balansen van de fusiepartners.
Het incasseren van oude vorderingen van de in de fusie betrokken partijen.
Contacten met accountants inzake overdracht fusiepartners.
2009 tot 2010
Oranjevliet B.V. in Maasdijk
Controller
De uitzendorganisatie Oranjevliet BV bestaat uit 7 vennootschappen met een jaaromzet van € 35 mln. De uitzendkrachten zijn werkzaam in de agrarische sector. In het hoogseizoen zijn er ongeveer 1.200 Poolse medewerkers in dienst. Binnen de diverse vennootschappen word zorg gedragen voor verloning – en pay-roll activiteiten. Bovendien wordt de huisvesting en vervoer van de medewerkers verzorgd.
Werkzaamheden:
Wekelijkse rapportage, analyse en toelichting van gegevens m.b.t. aantal uren, aantal UZK, bezetting vervoer en huisvesting aan directie en MT en afdelingsverantwoordelijken.
Verantwoordelijk voor Budget ( incl. uren en bezetting / efficiëntie ), Planning- en Controlcyclus. (kwartaal)
Lid van het MT, en maandelijks rapporterend aan directie en aandeelhouders.
Kostprijs en margeberekening betreffende uurtarieven, mede a.d.h.v. de wettelijke bepalingen betreffende de beloning van UZK.
Beheren en aanpassen van de AO / IC.
Leiding geven aan Hoofd Administratie en vervanging tijdens diens afwezigheid.
Voorbereiden van de jaarstukken t.b.v. de accountant.
Aanspreekpunt voor accountant en fiscalisten m.b.t. afwikkeling jaarstukken en fiscale
2005 tot 2009
Telerscoöperatie FresQ U.A. in De Lier
Controller
Telerscoöperatie FresQ UA bestond uit 21 vennootschappen, waarvan 8 verkooporganisaties en 11 vennootschappen waarin het vastgoed is ondergebracht. Het aantal aangesloten leden is 75, die staan voor 740 ha. glasgroente. De totale omzet bedroeg ongeveer € 500 mln.
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor Budget ( incl. ledenbijdrages ), Planning- en Controlcyclus. ( kwartaal )
Beheren en aanpassen van de AO / IC.
Controle volledigheid van de declaratie GMO subsidie, en de daarbij behorende eigen bijdrage.
Beheer en controle van activaoverzichten van subsidiabele activa.
Vervreemden van subsidiabele activa ( incl. vastgoed ) aan de leden na afloop van het operationeel plan.
Vervaardigen van GMO jaaroverzichten voor de leden.
Leiding geven aan Hoofd Administratie en vervanging tijdens diens afwezigheid.
Mede opzetten van overeenkomsten met als doel risicobeperking voor de coöperatie, in gezamenlijk overleg met directie, bestuur en advocaat.
Oprichten- en opheffen van ( vastgoed ) BV’s.
Opstellen van de jaarrekeningen van de coöperatie, verkoopbedrijven en vastgoed BV’s, alsmede de consolidatie van de jaarstukken.
Aanspreekpunt voor accountants, fiscalisten, notaris en advocaten m.b.t. afwikkeling jaarstukken en fiscale en juridische aangelegenheden.
Lid van het MT, en rapporterend aan directie, bestuur en ALV.
2002 tot 2005
Damen Consultants B.V. in Delft en PRC Bouwcentrum B.V. in Bodegraven
Administrateur - Controller
Damen Consultants en PRC Bouwcentrum adviseren bedrijven, overheden en instellingen op het gebied van bouw, huisvesting, ruimtelijke ordening, infrastructuur, vastgoed en duurzame ontwikkeling. Na 1 jaar werden de aandelen van Damen Consultants overgenomen door PRC Bouwcentrum.
Werkzaamheden:
Controle en analyse van projecten, en de financiële afwijkingen bespreken met de afdelingsverantwoordelijken en projectleiders.
Verantwoordelijk voor de Financiële-, Project- en Uren administratie.
Lid van het MT, en direct rapporterend aan directie.
Verantwoordelijk voor Budget, Planning- en Controlcyclus.
Opstellen van de jaarrekening, en begeleiding accountantscontrole.
Aanspreekpunt voor accountants en fiscalisten.
Leidinggeven aan 2 projectmedewerkers bij PRC Bouwcentrum incl. het voeren van functioneringsgesprekken.
1991 tot 2002
BMW Den Haag B.V. in Leidschendam.
Hoofd Financiële Administratie - Controller
In 1991 is BMW Den Haag opgericht. In BMW Den Haag zijn in 1991 de activiteiten van 3 autodealers samengebracht. BMW Den Haag is een autodealer met vestigingen in Den Haag en Amsterdam welke nieuwe en gebruikte BMW’s en Mini’s. verkoopt. Daarnaast verricht BMW Den Haag service, reparatie, onderhoud en schadeherstel voor deze personenauto’s.
Werkzaamheden:
Opzet en inrichting van de Financiële Administratie.
Verantwoordelijk voor de Financiële Administratie met 3 administratieve medewerkers en 1 ICT medewerker, incl. het voeren van functioneringsgesprekken.
Lid van het MT, en direct rapporterend aan directie en moedermaatschappij.
Verantwoordelijk voor Budget, Planning- en Controlcyclus.
Verantwoordelijk voor Personeel en Organisatie, incl. salarisadministratie.
Verantwoordelijk voor Liquiditeitenbeheer.
Opstellen van de jaarrekening, en begeleiding accountantscontrole.
Samenstellen van de periodieke consolidatiegegevens t.b.v. de moedermaatschappij.
Aanspreekpunt voor accountants en fiscalisten.
1985 tot 1991
BMW Nederland B.V. in Rijswijk
Administratief medewerker
Importeur van BMW en Mini personenauto’s.
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor de grootboek- en voorraadadministratie.
Verantwoordelijk voor de rekening couranten met groepsmaatschappijen.
Begeleiden en controle voorraadadministratie d.m.v. inventarisaties.
Mede voorbereiden van de jaarrekening.
Vertalen van administratieve wensen t.b.v. de ICT afdeling.
1980 tot 1985
KPMG accountants in Den Haag.
Assistent accountant
Werkzaamheden:
Interim- en jaarcontrole van boekhoudingen en jaarstukken bij cliënten.
Opleidingen
1974 tot 1980
St. Maartenscollege, Voorburg. Atheneum met vakkenpakket: Nederlands, Duits, Engels, Aardrijkskunde, Wiskunde I, Economie I en Economie II, diploma behaald in 1980.
1985 tot 1986
Preahep, Den Haag.SPD I met de vakken Bedrijfseconomie I, Economisch Technische Verschijnselen, Statistiek en Bedrijfscalculatie, diploma behaald in 1986.
1994 tot 1994
Nive, Utrecht. Management voor Administrateurs, certificaat behaald in 1994.
Meer over mij
Werkgebied


