Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Emmy van Zandvoort

Emmy van Zandvoort

Commerciële communicatie manager of trainers functie

Personalia

Leeftijd
51 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Flexibel, positieve en daadkrachtige commerciële communicatie manager/trainer zoekt een nieuwe uitdaging. Ik heb een grote interesse in mensen en vindt gemakkelijk aansluiting. Mede door mijn inlevingsvermogen en mijn luistervaardigheden ben ik goed in staat om een (vertrouwens)relatie op te bouwen en te onderhouden. Ik kan mij zowel verbaal als non-verbaal goed uitdrukken en ben goed in staat om zowel individuen als groepen te overtuigen en in beweging te brengen. Ik sta open voor andere dan de gebaande wegen en heb veel plezier wanneer met creativiteit aan een doel gewerkt wordt. Ik hou van aanpakken en hecht veel waarde aan een efficiënte en effectieve werkwijze, maar zal de humor daarbij zeker niet vergeten. Ik zoek een baan waarin het voeren van een inhoudelijke dialoog centraal staat, met als resultaat dat de ander uit zichzelf in beweging komt en bereid is om te gaan samenwerken.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2005 tot 2014
De Loef Training en Advies; Trainer en Consultant
Kerntaken en verantwoordelijkheden;
Communicatietrainingen ontwikkelen en geven. Enkele voorbeelden zijn;
- Leidinggevende trainingen; salesmanagers trainen in het voeren van functionering – en beoordelingsgesprekken, slecht nieuws gesprekken. Leren hoe ze de teamleden beter kunnen begeleiden en coachen dmv het situationeel leidinggeven model. Zodat ze in staat zijn om het beste uit ieder individueel teamlid naar boven te halen en ze te blijven motiveren.
- Commerciële gesprekstrainingen; binnen- en buitendienst medewerkers leer commerciële gesprekken te voeren en/of de effectiviteit daarvan te verbeteren. Dmv een betere en directere vraagstelling, en het vanuit de klant leren denken en doen.
- Gedragstypologie trainingen; teams leren om elkaar beter te begrijpen, zodat ze beter kunnen samen werken. Ik breng verschillende gedragingen in kaart, daardoor ontstaat meer inzicht en begrip in elkaars beweegredenen. Daarmee creëer je in een team een gemeenschappelijke taal, waardoor de samenwerking en het onderling begrip sterk verbeterd.
Acquisitie en netwerken opbouwen en onderhouden. Zelf verantwoordelijk om mijn portefeuille gevuld te houden met klanten en opdrachtgevers om zo voldoende omzet te (blijven) genereren. Resultaat, jarenlange samenwerking met de meeste opdrachtgevers.
Administratie. Geheel verantwoordelijk voor de planning en afspraken omtrent alle trainingen en de te ontwikkelen materialen en presentaties. Vaak het compliment gekregen dat alles keurig op tijd was en afspraken nagekomen werden. Hierbij hoort ook overleg met de opdrachtgever over de inhoud en de evaluatie van het resultaat.


2003 tot 2005
Advanced Level
Trainer
Kerntaken en verantwoordelijkheden:
Communicatie trainingen ontwikkelen en geven. Samen met collega’s een training commercieel gespreksvoeren ontwikkeld en deze bij een aantal klanten gegeven.

2001 tot 2003
Boehringer Ingelheim
Field- Salesmanager
Kerntaken en verantwoordelijkheden:
Leiding geven aan team van 11 rayonmanagers. Het opleiden en begeleiden van rayonmanagers, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken etc.
Omzetverantwoordelijk voor 1/5 deel van Nederland. Waarbij het mijn taak was om mijn team zo te motiveren dat we deze targets haalden, wat ook vaak lukte.
Ontwikkelen en uitvoeren salesbeleid. De markt veranderd, wat betekent dat voor de sales? Ik was oa verantwoordelijk voor het opzetten en van een nieuwe opleiding en begeleidingsplan voor de gehele buitendienst met deze nieuwe input.
Netwerkmanagement key accounts. Contact blijven houden en onderhandelen over contracten en projecten met de belangrijkste accounts uit mijn regio. Dat betrof ziekenhuisapothekers, apothekers, huisartsen en specialisten en de onderlinge samenwerking tussen deze specialismen.

1997 tot 2001
Boehringer Ingelheim
Rayon Manager en Product specialist
Kerntaken en verantwoordelijkheden:
omzetverantwoordelijk voor de sales van diverse medicijnen. Medicijnen voor longen, reuma en cardiologie, bij specialisten, huisartsen en (ziekenhuis)apothekers.
Organiseren van nascholingen en zorgprojecten. Zowel korte workshops, als gehele studiereizen heb ik georganiseerd met ao het regelen van sprekers, maken van programma’s ed.
Bedenken en ontwikkelen van commerciële activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn ronde tafel bijeenkomsten met specialisten en een professor als motivator, overlegvormen tussen huisartsen en apothekers, maar ook tussen huisartsen, specialisten, apothekers en ziekenhuisapothekers.
Netwerkmanagement. Opbouwen en onderhouden van contacten met de doelgroep, huisartsen, (gespecialiseerde) specialisten, apothekers en ziekenhuisapothekers.

Opleidingen

1997 tot 1998
Hogeschool Delft en Hogeschool Rijswijk: Post HBO opleiding Topjaar Management
Een aantal vakken van deze studie zijn: Projectmanagement, Marketing management, communicatie management en financieel-economisch management. Diploma behaald.

1194 tot 1997
Fontys Hogeschool Eindhoven: Verpleegkunde. Bachelor
Een aantal vakken van deze studie zijn: Verpleegkunde, geneeskunde, psychologie, sociologie, voeding, economie, recht en sociale vaardigheden.

1992 tot 1994
Jeroen Bosch ziekenhuis Den Bosch: In-service opleiding verpleegkundige
Interne ziekenhuis opleiding tot Algemeen verpleegkundige.
Niet afgemaakt, overgestapt naar HBO-V

Meer over mij

Werkgebied

  • Geffen 50km
Talentcard®