• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Curriculum Vitae ********************************** Profiel: Als zorgondernemer heb ik de organisaties waar ik gewerkt heb verder kunnen ontwikkelen, nieuwe diensten in de markt gezet en de…

Persoonlijk

Curriculum Vitae

**********************************

Profiel:
Als zorgondernemer heb ik de organisaties waar ik gewerkt heb verder kunnen ontwikkelen, nieuwe diensten in de markt gezet en de gastvrijheid hoog in het vaandel gevoerd. Zo was ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van transmurale zorg- en dienstverlening, diverse nieuwe zorgvormen zoals kleinschalig wonen, een zorghotel, diverse dagverzorgingsprojecten voor verschillende culturele groepen, de nieuwbouw van 2 woonzorgcentra en het opzetten en exploiteren van 4 wijkrestaurants voor senioren.
Ik ben een resultaatgerichte manager met ruime integrale management ervaring op strategisch-, tactisch niveau in de VVT sector die op grote lijnen stuurt zonder details uit het oog te verliezen. Verder ben ik analytisch sterk, loyaal en integer, zakelijk en sociaal. Waar nodig kan ik door mijn wijze van optreden en empathisch vermogen rust brengen in organisaties.

Mijn ervaring zit hem in de mix van zorg, welzijn, facilitaire dienstverlening, bedrijfsvoering en verandermanagement.

Specialismen: Ondernemerschap, innovatie, organisatie- en cultuurverandering, hospitality, coaching en rust brengen in organisaties.

Werkervaring:
2014 – 2014 Manager Bedrijfsvoering a.i. Cohaesie Zorg B.V. Een dienstverlenende organisatie voor 84 huisartsen in een adherentiegebied van 130.000 patiënten. Leiding geven aan de zorgstraat coördinatoren DMII, COPD en CVRM. en verantwoordelijk voor de interne bedrijfsvoering.

2012 – 2013 Manager zorgeenheid appartementen locatie de Willaert, Avoord zorg aan huis en Zorgboerderij De Piekhoorn a.i., Avoord Zorg & Wonen. Verantwoordelijk voor de aansturing van de zorgverlening, het coachen van het middenmanagement en het financieel gezond maken van dit organisatieonderdeel.

2010 – heden Directeur eigenaar Fortucare B.V., interim managementen coaching in de gezondheidszorg.

2000 – 2010 Regiomanager Facilitair Bedrijf, Laurens wonen diensten zorg.
Voor de regio Zuid-West (4 zorgcentra) was ik verantwoordelijk voor de gehele facilitaire dienstverlening en hospitality, automatisering, productontwikkeling, onderhoud vastgoed en de inkoop. Aansturen en coachen van vier facilitair managers, de inkoop en de manager techniek en onderhoud. Indirecte aansturing van 200 medewerkers en verantwoordelijk voor een budget van 9 miljoen euro. Daarnaast heb ik in deze functie diverse grote verbouwingen en nieuwbouw begeleid. Ook heb ik diverse reorganisaties, zowel organisatorisch als op het gebied van personeelsreductie, gecoördineerd.
Op 1 oktober 2010 uit dienst wegens boventalligheid bij fusie.

1998 – 2000 Regiomanager zorg/facilitair KVV Rotterdam, zorgcentrum Simeon en Anna met 265 bewoners en woon- en zorgcentrum Joachim en Anna met 51 bewoners en 78 aanleunwoningen. In deze functie was ik verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening, het vergroten van de hospitality, productontwikkeling, zorgvernieuwing, het budget (13 miljoen) en de personele formatie (300 medewerkers) en heb ik een reorganisatieplan voor de facilitaire dienst geschreven.

1988 – 1998 Directeur zorg Joachim en Anna, KVV Rotterdam.
Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening en de ontwikkeling van de transmurale zorg zoals het realiseren van een wijkrestaurant, opbouwwerk, crisisopname voor de Thuiszorg, diverse cursussen ook voor wijkbewoners, zorg aan huis en wijkdagverzorgingsprojecten. Voor dit project ben ik genomineerd voor innovatief ondernemerschap. In deze periode was ik mede directioneel verantwoordelijk voor de bouw van het nieuwe woon- en zorgcentrum en de renovatie van het oude complex tot service woningen en de daarmee gepaard gaande personele consequenties.


1976 – 1988 Manager functieafdeling Schieland ziekenhuis Schiedam,
Aansturing van 20 professionals. Verantwoordelijk voor onderzoek, uitbreiding dienstverlening en de inkoop van medische apparatuur voor de eigen afdelingen. Ondernemerschap pur sang. De afdeling zelf mogen opbouwen en ontwikkelen. Medewerkers opleiden en coachen. Ervaring opgedaan met een fusie en het begeleiden van een integratietraject van diverse afdelingen van twee ziekenhuizen met een totaal verschillende cultuur.

Nevenfuncties:
2011 – heden Lid Raad van Toezicht van de Stichting Katholiek Onderwijs Riviersteden.
Het betreft 6 scholen voor basisonderwijs in Hellevoetsluis, Brielle en Maassluis.

2006 – 2011 Bestuurder van de onderwijsgroep Galilei.
Het betreft een bestuurlijke fusie van zes scholen voor voortgezet onderwijs in de gemeente Brielle, Hellevoetsluis en Spijkenisse met 5200 leerlingen en 550 medewerkers.

1992 – 2010 Voorzitter van de Raad van Bestuur van de welzijnsorganisatie Stichting Service Bureau Ouderen te Hellevoetsluis.

1999 – 2002 Penningmeester van het bestuur van de AVVL (nu Yarden) afdeling Hollandse Eilanden.

1997 – 1999 Lid van de Commissie van Vertrouwenslieden (WMCZ) Voorne, Putten en Rozenburg.

1993 – 2000 Oprichter en voorzitter van het bestuur van de steunstichting Vrienden van de Stichting Service Bureau Ouderen te Hellevoetsluis, en voorzitter van 2006 - 2009.

1983 – 1988 Bestuurslid van de landelijke Stichting bijzonder Onderwijs op Algemene Grondslag te ’s Gravenhage en voorzitter van het bestuur van de Stichting Montessorischool Hellevoetsluis.

Opleiding en cursussen:
2007 IBO permanent, Instituut voor Bedrijfskundige Opleidingen Leusden.
1999 – 2000 Health Care Bedrijfskunde, I.B.O. Business School Zeist. Met palmares voor de bedrijfskundige analyse. (post academisch)
1997 Financieel economisch management verzorgingshuizen, Ad Care.
1995 Management voor directeuren van verzorgingshuizen, Stichting Management opleiding Gezondheidszorg.
1994 Budgettering, Management en Bestuur Verzorgingshuizen.
1982 – 1984 Hoger management, Instituut voor Sociale Wetenschappen.
1979 – 1981 Kaderopleiding gezondheidszorg, Sociale Academie Rotterdam.
1973 – 1978 Verpleegkundige A.

Diversen:
In 2006 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.
In 1997 genomineerd voor innovatief ondernemerschap door de beroepsorganisatie directies zorgsector (VDB) met het Transmuraal zorgproject Joachim en Anna.

Lees meer
Stimuleer je carrière, volg je passie, blijf leren!

Werkervaring

03-09-1973 tot 09-06-2014
Verpleegkundige
Manager Functieafdeling
Directeur verzorgingshuis
Regiomanager zorg en welzijn
Regiomanager Facilitair Bedrijf
Directeur eigenaar zorg interim en advies.
Manager zorg, thuiszorg en zorgboerderij
Manager Bedrijfsvoering

Werkervaring

03-09-1973 tot 09-06-2014
Verpleegkundige
Manager Functieafdeling
Directeur verzorgingshuis
Regiomanager zorg en welzijn
Regiomanager Facilitair Bedrijf
Directeur eigenaar zorg interim en advies.
Manager zorg, thuiszorg en zorgboerderij
Manager Bedrijfsvoering

Opleiding

03-09-1973 tot 31-12-2007
Verpleegkundige A
Kaderopleiding sociale academie
Hogere bedrijfsleiding
Hoger Management
Management voor directeuren verzorgingshuizen
Budgettering
Financieel Management
Health Care Bedrijfskunde
Bedrijfskundige Masterclasses

Opleiding

03-09-1973 tot 31-12-2007
Verpleegkundige A
Kaderopleiding sociale academie
Hogere bedrijfsleiding
Hoger Management
Management voor directeuren verzorgingshuizen
Budgettering
Financieel Management
Health Care Bedrijfskunde
Bedrijfskundige Masterclasses

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig), Engels (Matig)

Mijn actuele situatie

  • Functie: algemeen directeur
  • Sector: Onderzoek
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Aad Hoekman te bekijken

Mijn documenten