Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Arno van de Kerkhof

Arno van de Kerkhof

Callcentermedewerker Duits/Engels , vertaler en eventueel docent Duits aan kleine groepjes volwassenen

Personalia

Leeftijd
62 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Wat ik zoek is een baan als callcentermedewerker waarbij ik mijn uitstekende talenkennis kan gebruiken. Het liefst heb ik een service-verlenende functie, waarbij klanten om informatie kunnen vragen. Ik beheers het Duits en het Engels op academisch niveau. Ik heb ervaring met het werken in een callcenter. Ook een functie als vertaler Duits/Engels zou zeer goed passen. Eventueel ook lesgeven aan kleine groepjes gemotiveerde volwassenen, die Duits willen leren.

Hieronder nu mijn CV:


PROFIEL:
Als helpdesk-/callcentermedewerker help ik graag klanten met het oplossen van hun problemen en met het beantwoorden van hun vragen, dit geeft mij zeer veel voldoening. Ik ben gedreven en betrokken, 200% gemotiveerd en flexibel. Beheers Duits en Engels op academisch niveau. Ben een echte teamplayer, nauwkeurig, geduldig en betrouwbaar. Ik heb een ruime ervaring in de callcenterbranche (ook internationale callcenters). Verder kan ik goed mondeling en schriftelijk rapporteren. Ik kan overweg met weerstand en feedback.

WERKERVARING:
2013-2014 Sitel Netherlands BV, Customer Relations Advisor (Project HP) : Klachtafhandeling.

2001-2013 KPN Contact (Callcenter KPN)
Callcenter Agent
 Als Agent B van 2001-2005 verantwoordelijk voor het geven van nummerinformatie aan klanten op de diensten 8008, 118 en Easy Connect.
 Als Agent (inmiddels doorgegroeid naar niveau D) van 2006-2013 op de afdeling Storingsdienst Vaste Net (SVN) , later de Technische Help Desk (THD) verantwoordelijk voor het analyseren en beantwoorden van klantvragen op het gebied van vaste analoge en digitale telefonie, later uitgebreid met meer complexe klantvragen op het gebied van VoIP-telefonie, Internet, Interactieve TV en email.
 Administratieve werkzaamheden zoals het vastleggen van gespreksnotities in verschillende computersystemen, alsmede ook terugbelafspraken met klanten. Verder gewerkt op BackOffice en Centrale Order Desk (COD).

2000 Hexspoor European Call Center te Boxtel
Callcenter Agent
 Verlenen van technische ondersteuning aan Duitse klanten op het gebied van softwarepakket Studio , waarmee professionele amateurfilms kunnen worden gemaakt door professionele opmaak. Verder klantgegevens verwerken in computersystemen.

1999-2000 FDX Supply Chain Services (FedEx)
Order Management Call Agent
 Het beantwoorden van klantvragen en het maken van afspraken omtrent het ophalen en terugbezorgen van defecte HP printers en het informeren van de klant over het verdere logistieke verloop en proces van de order, inclusief follow-up en de verwerking van klant-en ordergegevens in computersystemen. Het betrof Duitse-, Engelse en Nederlandse klanten.

1996-1997 Machinefabriek M (Philips) Philips Werkgelegenheids Plan
Inkoopmedewerker
 Administratieve ondersteuning van de afdeling inkoop, order-en gegevensinvoer.
 Bijwerken en opschonen van het archief in het kader van ISO-certificering, achterstallige archiefwerkzaamheden.

1987-1996 Docent Duits, examinator Duits en vertaler Duits/Engels,
veelal tijdelijk op verschillende scholen en voor een vertaalbureau.


OPLEIDINGEN/BEHAALDE DIPLOMA’S:
2000 Call agent via Randstad Callflex, afgesloten met certificaat.
1998-1999 Management-assistent bij Instituut Scheidegger, afgerond met diploma.
1995-1996 Omscholing tot commercieel-administratief medewerker aan het Centrum
Vakopleiding te Eindhoven, inclusief interne stage, afgesloten met diploma.
1990-1996 Automatiseringscursussen en werkervaring: Windows, Word, Excel en Powerpoint.
1988-1989 Duitse- en Engelse Bedrijfscorrespondentie via de LOI, met
diploma’s.
1982-1987 Eerstegraads onderwijsbevoegdheid Duits behaald aan het Pedagogisch Didactisch Instituut van de Rijksuniversiteit te Utrecht. ( juni 1987)
Duitse Taal-en Letterkunde, Rijksuniversiteit Utrecht, afgesloten met het
behalen van het doctoraal examen Duits met bijvak Engels (februari 1987)
1974-1982 MAVO, HAVO, VWO. Diploma’s behaald in 1978 (MAVO), 1980 (HAVO), 1982 (VWO).


TALENKENNIS:
 Duits, vloeiend in woord en geschrift, academisch niveau.
 Engels, vloeiend in woord en geschrift, academisch niveau.
 Nederlands.


AANVULLENDE INFO:
Hobby’s:
Vrijwilligerswerk in oorlogsmuseum Bevrijdende Vleugels te Best, het geven van rondleidingen en nevenwerkzaamheden (aantal uren per maand op afroep)
 (Militaire) geschiedenis, vooral Eerste-en Tweede Wereldoorlog maar ook algemeen.
 (Militaire) modelbouw, modellen van tanks, voertuigen en vliegtuigen.
Ben ook lid van modelbouwvereniging IPMS voor sociaal contact met andere model-
bouwers en voor het uitwisselen van tips-en modelbouwtechnieken.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Zorg & welzijn
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-09-1987 tot 22-01-2014
Werkervaring als docent Duits, vertaler Duits/Engels en als callcentermedewerker bij FedEx Eindhoven, Hexspoor European Callcenter in Boxtel en KPN Contact te Eindhoven (langste dienstverband, vast contract). Zie voor meer informatie mijn CV. Momenteel werkzoekend.

Opleidingen

01-09-1974 tot 31-12-2000
-MAVO, HAVO, VWO; diploma's behaald in 1978, 1980 en 1982 aan de Dr. Edith Stein Mavo en de Gemeentelijke Scholengemeenschap Woensel te Eindhoven.
-Doctoraal examen Duitse taal-en letterkunde met bijvak Engels behaald aan de Rijksuniversiteit Utrecht, gevolgd door het behalen van van de 1e graads onderwijsbevoegdheid Duits aan het Pedagogisch Didactisch Instituut van de Rijksuniversiteit Utrecht. Doctoraalbul Duitse Taal-en Letterkunde en 1e graads onderwijsbevoegdheid Duits behaald in februari/juni 1987.
-Duitse-en Engelse Bedrijfscorrespondentie, gevolgd via de LOI, diploma's behaald in 1989.
-Automatiseringscursussen (zie verder CV)
-Omscholing tot commercieel-administratief medewerker aan het Centrum Vakopleiding te Eindhoven, inclusief interne stage, afgesloten met diploma in 1996.
-Opleiding Management-assistent bij Instituut Scheidegger, afgesloten met diploma in 2000.
-Opleiding Callcenter-agent via Randstad Callflex, afgesloten met certificaat in 2000.
Van alle diploma's zijn afschriften beschikbaar die ik kan tonen bij een sollicitatiegesprek. Zie verder CV.

Meer over mij

Werkgebied

  • Eindhoven 50km
Talentcard®