Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Frank Siebers

Frank Siebers

Personalia

Leeftijd
57 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Beschikbaar Per direkt

Attitude
Meest opvallende attitude
• Enthousiast
• Gedreven & volhardend
• Optimistisch
• Flexibel
• Analytisch vermogen
• Teamplayer , iemand die een team beter kan laten funktioneren. Wil mensen beter maken in hun vakgebeid en ook zorgen
dat ze dat zelf ook willen.

Vaardigheden
Meest opvallende vaardigheden
• Communicatief
• Kennis
• Motiveren & Coachen
• Organisatiesensitief
• Accuraat
• Probleemoplossend
• Overtuigend

Kennis
Opleiding Periode

HOFAM (opleiding Qualified Controller )

SPD I en SD II

MEAO richting BA te Tilburg

HAVO
juni 2004

juli 1994

1984

1982

Cursussen, trainingen & specifiek kennisgebied Periode

• NIMA A
• Oracle (interne cursus binnen Deagostini)
2005
2003





Talenkennis Nederlands, Engels, Duits

Automatiseringskennis Excel, Word, PowerPoint, Outlook, Exact, SAP, Oracle



Kunde
Werkervaring

Periode April 2012 – November 2013

Functie Interim jobs
Organisatie Invue Security Products en Ligo Electronics Ltd.


• Verandering van logistieke provider bij Invue en daarbij aanpassing van de rapportages en de routings van de orderstromen.
• Verbeteren van salesrapportages
• Up to date maken van creditmanagement in overleg met USA HQ.
• Voor Ligo: opzetten van bedrijfsplan voor uitbouwen activiteiten in het buitenland. Zoeken van nieuwe producten, binnenhalen van tablet sales.




Periode November 2008 – April 2012


Functie Finance manager/CFO
Organisatie Gigaset Communications Nederland BV en Gigaset Communications UK Ltd. (business units van Gigaset Communications GmbH).

De business units zijn verantwoordelijk voor 10% van de omzet wereldwijd van Gigaset GmbH in de verkoop van draadloze telefonie voor vaste lijnen.


• Optimaliseren van de marges binnen de mogelijkheden met betrekking tot retour- en voorraad management
• Implementeren controlemaatregelen met betrekking tot marketing budget en gebruik daarvan.
• Ad hoc projecten (kosten analyses, herstructurering interne organisatie, analyse winstgevendheid producten, verbeteren kwaliteit management rapportages. Rapportages aan private equity aandeelhouder
• Opzetten van raamwerk voor verkoop aan B-to-B inclusief contracten.
• Rapportages aan HQ in München en private equity partner via Cognos.
• Cashflow rapportages incl. forecasts
• Aanspreekpunt vanuit de business voor nieuwe issues/knelpunten.
• Aansturen van 2 business controllers en 1 adminstrative logistic assistant in Duitsland, direct contact met Shared Service center aansturing 2 personen.
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aanspreekpunt voor Audit / Externe accountants.
• Verantwoordelijk voor HR/Payroll inclusief pensioenen
• Werken met SAP, aanpassing van Siemens versie naar eigen versie



Periode Mei 2006 – November 2008


Functie Europe Finance Manager
Organisatie Invue Security Products B.V.

Invue is een Europese dochter van een Amerikaans bedrijf in productbeveiliging voor de retail en dan voornamelijk in de electronica sector. De omzet bedroeg ongeveer 40% van de wereldwijde omzet


• Opzetten van eigen balans en V&W rekening, Europa zat in de Amerikaans boekhouding geïntegreerd.
• Maandrapportages naar USA
• Verantwoordelijke voor alle tax issues in NL inclusief VPB. Dit in overleg met HQ in USA.
• Opzetten entiteiten in overleg met HQ voor direct sales in bepaalde landen
• Salesrapportages aan MD in NL en business development managers in de EMEA area
• Verlagen van de openstaande vorderingen door middel van stringent beleid met betrekking tot kredietlimieten voor nieuwe en bestaande klanten.
• Aansturen van 1 AR Representative
• Aanspreekpunt voor externe accountants

Periode September 1996 – December 2005

Functie Finance manager
Organisatie Deagostini Netherlands B.V. , Deagostini International en Deagostini Partwork Holding

Deagostini is een Italiaanse uitgever met een wereldwijde omzet van 1 miljard, een global leader in partworks maar zich bezighoudend met televisie en financieringsactivitieten na verkoop van belang in Yellow pages aan Telecom Italia. Ik was verantwoordelijk voor de financiele zaken met betrekking tot de uitgeefactiviteiten van Partworks (tijdschriften met een add on die verzamelt konden worden (Computerwijzer, Parfum Collectie, etc)


• Verbeteren van de marges door het efficIënter gebruik van de onverkochte exemplaren , die door hergebruik in andere markt (lancering in België na Nederland zodat onverkochten opnieuw konden worden gebruikt. Hierdoor stegen de marges met meer dan 30%.
• In samenspraak met UK IT Team, programma ontwikkelt via Oracle die deze specifieke uitgaves kon volgen per jaar, maar ook de resultaten lifetime kon geven. Dit was nodig om een ideale mix van producten te kunnen laceren zodat de resultaten redelijk gelijk konden lopen per jaar. Investering in nieuw lanceringen was hoog die moseten worden opgebracht door reeds lopende series.
• Analyse en controle van testmarktresultaten, om juiste product te kunnen lanceren. Dit in overleg met marketing manager en managing director.
• Verantwoordelijk voor rapportages naar HQ voor werkmaatschappij en holdings (Partwork Holding , negen buitenlandse vestigingen met een gezamenlijke omzet van 1 miljard euro, Deagostini International (alle grote deelnmeningen van de Italiaanse moeder in Buitenland en Publicator B.V. (royalty maatschapij))
• Royaltieberekeningen voor intern en 3e partijen
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aansturen van financiële afdeling van 4 mensen
• Verantwoordelijk voor HR/Payroll incl pesnioenen
• Voorbereiden dossier voor externe accountants
• Aanspreekpunt voor de externe accountants
• Aanspreekpunt voor de externe fiscalisten

Periode November 1994– Augustus 1996

Functie Controller
Organisatie Big John Jeans Europe (kleding voor retailbusinness in NL en Duitsland)

Startup van een Japans jeans merk wat in Japan de nummer 1 was


• Aansturen 2 financiële assistenten
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aansturen sales met betrekking tot kredietlimieten en sales akties





Periode January 1987-November 1994

Functie Verschillende financiële funkties
Organisatie Antoni van LeeuwenhoekZiekenhuis (project controller)Dainippon Screen (senior bookkeeper)
T-coroporation en Vander Made BV(bookkeeper)


• Updaten verschillende administraties
• Verantwoordelijk voor subsidieaanvragen en financiële rapportages met betrekking tot onderzoeksprojecten in Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis afd. Research.)Samenstellen van jaarrekeningen samen met hoofd EAD.
• Verantwoordelijk voor indekken van dollartranacties en administratie bij Vander Made /T-Corp B.V. Groothandel in kleding met import vanuit Verre Oosten en Peru.







Sporten & hobby’s
• Tennis, voetbal , lezen, reizen en muziek
Bezoeken van danswedstrijden van mijn dochters

Ik wil graag werken als

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Media & Journalistiek
Dienstverband(en):
  • Vast
  • Interim
Salaris:
  • 5.000 - 7.000
Aantal uren:
  • 32-40 uur

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-04-2012 tot 30-11-2013
Interim jobs for Invue Security Products (nieuwe logistieke partner implementeren voor bonded warehouse) en bedrijfsplan opstellen voor Ligo Electronics Ltd (Glasgow) voor het betreden van Duitse en Nederlands markt inclusief het sourcen van producten (consumentenelectronica) en het zoeken van logistieke partner.

01-11-2008 tot 31-03-2012
Gigaset Communications Nederland en Engeland. Finance manager (direktiefunktie). Het aansturen van administratie en sales. Het opzetten van nieuwe administratie doordat Gigaset werd verkocht door Siemens aan private equity partner.
• Optimaliseren van de marges binnen de mogelijkheden met betrekking tot retour- en voorraad management
• Implementeren controlemaatregelen met betrekking tot marketing budget en gebruik daarvan.
• Ad hoc projecten (kosten analyses, herstructurering interne organisatie, analyse winstgevendheid producten, verbeteren kwaliteit management rapportages. Rapportages aan private equity aandeelhouder
• Opzetten van raamwerk voor verkoop aan B-to-B inclusief contracten.
• Rapportages aan HQ in München en private equity partner via Cognos.
• Cashflow rapportages incl. forecasts
• Aanspreekpunt vanuit de business voor nieuwe issues/knelpunten.
• Aansturen van 2 business controllers en 1 adminstrative logistic assistant in Duitsland, direct contact met Shared Service center aansturing 2 personen.
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aanspreekpunt voor Audit / Externe accountants.
• Verantwoordelijk voor HR/Payroll inclusief pensioenen
• Werken met SAP, aanpassing van Siemens versie naar eigen versie

01-05-2006 tot 31-10-2008
Alpha Security Prodcuts Alpha is een Europese dochter van een Amerikaans bedrijf in productbeveiliging voor de retail en dan voornamelijk in de electronica sector. De omzet bedroeg ongeveer 40% van de wereldwijde omzet. EMEA Finance manager (lid MT)
• Opzetten van eigen balans en V&W rekening, Europa zat in de Amerikaans boekhouding geïntegreerd.
• Maandrapportages naar USA
• Verantwoordelijke voor alle tax issues in NL inclusief VPB. Dit in overleg met HQ in USA.
• Opzetten entiteiten in overleg met HQ voor direct sales in bepaalde landen
• Salesrapportages aan MD in NL en business development managers in de EMEA area
• Verlagen van de openstaande vorderingen door middel van stringent beleid met betrekking tot kredietlimieten voor nieuwe en bestaande klanten.
• Aansturen van 1 AR Representative
• Aanspreekpunt voor externe accountants

01-09-1996 tot 31-12-2005
Deagostini Netherlands B.V. , Deagostini International en Deagostini Partwork Holding Finance manager (lid MT)

Deagostini is een Italiaanse uitgever met een wereldwijde omzet van 1 miljard, een global leader in partworks maar zich bezighoudend met televisie en financieringsactivitieten na verkoop van belang in Yellow pages aan Telecom Italia. Ik was verantwoordelijk voor de financiele zaken met betrekking tot de uitgeefactiviteiten van Partworks (tijdschriften met een add on die verzamelt konden worden (Computerwijzer, Parfum Collectie, etc)
• Verbeteren van de marges door het efficIënter gebruik van de onverkochte exemplaren , die door hergebruik in andere markt (lancering in België na Nederland zodat onverkochten opnieuw konden worden gebruikt. Hierdoor stegen de marges met meer dan 30%.
• In samenspraak met UK IT Team, programma ontwikkelt via Oracle die deze specifieke uitgaves kon volgen per jaar, maar ook de resultaten lifetime kon geven. Dit was nodig om een ideale mix van producten te kunnen laceren zodat de resultaten redelijk gelijk konden lopen per jaar. Investering in nieuw lanceringen was hoog die moseten worden opgebracht door reeds lopende series.
• Analyse en controle van testmarktresultaten, om juiste product te kunnen lanceren. Dit in overleg met marketing manager en managing director.
• Verantwoordelijk voor rapportages naar HQ voor werkmaatschappij en holdings (Partwork Holding , negen buitenlandse vestigingen met een gezamenlijke omzet van 1 miljard euro, Deagostini International (alle grote deelnmeningen van de Italiaanse moeder in Buitenland en Publicator B.V. (royalty maatschapij))
• Royaltieberekeningen voor intern en 3e partijen
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aansturen van financiële afdeling van 4 mensen
• Verantwoordelijk voor HR/Payroll incl pensioenen
• Voorbereiden dossier voor externe accountants
• Aanspreekpunt voor de externe accountants
• Aanspreekpunt voor de externe fiscalisten

01-11-1994 tot 31-8-1996
Controller Big John Jeans Europe B.V.
Big John Jeans Europe (kleding voor retailbusinness in NL en Duitsland)

Startup van een Japans jeans merk wat in Japan de nummer 1 was. Overname van Duitse administratie.
• Aansturen 2 financiële assistenten
• Eindverantwoordelijk voor de maand/kwartaalafsluitingen (en de rapportages naar het MT)
• Aansturen sales met betrekking tot kredietlimieten en sales akties

01-01-1987 tot 31-10-1984
Verschillende financiële funkties
Antoni van LeeuwenhoekZiekenhuis (project controller)Dainippon Screen (senior bookkeeper)
T-coroporation en Vander Made BV(bookkeeper)
• Updaten verschillende administraties
• Verantwoordelijk voor subsidieaanvragen en financiële rapportages met betrekking tot onderzoeksprojecten in Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis afd. Research.)Samenstellen van jaarrekeningen samen met hoofd EAD.
• Verantwoordelijk voor indekken van dollartranacties en administratie bij Vander Made /T-Corp B.V. Groothandel in kleding met import vanuit Verre Oosten en Peru.

Opleidingen

01-09-1986 tot 01-07-1994
SPD 1 en SPD 2 LOI Diploma's behaald

01-09-2002 tot 30-06-2004
HOFAM NIVE Diploma behaald

Meer over mij

Werkgebied

  • Amstelveen 100km
Talentcard®