Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ruth Laumans-Noten

Ruth Laumans-Noten

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn drive is: Werkgevers ondersteunen en adviseren in goed werkgeverschap in al zijn facetten, zonder een “heelmeester te zijn die stinkende wonden achterlaat”. Alles vanuit een transparante werkhouding en communicatie.
Mijn Kracht ligt in het ondersteunen, begeleiden en coachen van (nieuwe) managers en medewerkers bij de uitvoering van hun werkzaamheden en het personeelsbeleid (personeelscyclus).
Waarbij mijn karaktereigenschappen zijnde: bescheidenheid, eerlijkheid, openheid, integriteit, betrouwbaarheid, consciëntieus zijn, doorzetter zijn, spontaniteit en vrolijkheid mij ondersteunen. Zoek

Zoek nieuwe uitdaging in kleine organisatie (max 750 FTE)

Bewust fulltime moeder van 1993 tot 1996.

Maatschappelijke functies:
Secretaris van het Nederlandse Rode Kruis afdeling “De Angstel” van 1995 tot 2002
Secretaris van de Ouderraad van de RK basisschool van 1996 tot 2000.
Collectant voor de Nederlandse Kankerbestrijding 1980 tot 1989
Hockeytrainer en -coach van 1980 tot en met 1985
Hobby’s:
Tennis, fietsen, wandelen, lezen, breien, meubels ontwerpen, maken en opknappen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • intercedent
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2008 tot 2013
Senior personeelsadviseur. sector Jeugdzorg, Amsterdam
Specialisme:
CAO kennis/ juridische kennis
Organiseren en plannen
Zeer ruime ervaring op operationeel en tactisch niveau
Coachen en begeleiden leidinggevenden/managers
Sparring partner beleidsmedewerker P&O
Competentiemanagement
Ambtenaren (NRGA)
Interne auditor voor HKZ certificering
Flexibele inzet Personeel
Mentoraat voor nieuwe collega’s
Verantwoordelijkheden en taken:
Aanspreekpunt voor toegewezen aandachtsgebied.
Adviseren en ondersteunen van het management bij het uitvoeren van het personeelsbeleid in al zijn facetten.
Adviseren van het management op het gebied van CAO, arbeidsvoorwaarden, verzuim/ re-integratie, werving & selectie, in-, door- en uitstroombeleid, functionerings- en beoordelingstrajecten, juridische procedures en de daarbij behorende dossieropbouw.
Actualiseren en implementeren van het personeelsbeleid en (juridische) wetgeving.
Leveren van een bijdrage in het reorganisatie- en veranderingsproces
Leveren van een bijdrage aan het bezuinigingsproces
Leveren van een bijdrage aan de voorbereiding en ontwikkeling van het P&O- jaarplan m.b.t. personeels- en organisatiebeleid.
Deelname aan project- en werkgroepen.

1999 tot 2008
personeelsadviseur sector VVen T, Amsterdam
Specialisme:
Zie bovengenoemde specialismen
Ontwikkelen, opzetten en organiseren van introductiebijeenkomsten voor nieuwe medewerkenden.
In fusietraject belast met inventariseren en harmoniseren arbeidsvoorwaarden en ARBO-beleid
Coördineren van vakantiekrachten
Geven van sollicitatietrainingen op middelbare scholen in Amsterdam

1985 tot 1993
Leidinggevende thuiszorg/Zorgmanager Thuiszorg in Venlo (4 jaar) en Amstelveen (4 jaar)
Functie: Leidinggevende (zorgmanager) Alpha- en traditionele hulpverlening (ongeveer 40 FTE traditioneel werkende medewerkers en ongeveer 100 alfahulpverleensters)
Specialisme:
Zie bovengenoemde specialismen
Stimuleren, coachen en motiveren medewerkenden
Protocollair weken

Verantwoordelijkheden en taken:
Opzetten van thuishulpteams, opzetten van een nieuwe personeelswervingscampagne.
Vaste vervanger in het MT (gedurende een periode van 2 jaar)
Opstellen van nieuwe cliëntinformatiefolder
Opzetten van projecten en ontwikkelingen, opzetten en geven van cursussen voor leidinggevenden en medewerkenden.
Houden van proeftijd-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met daarbij behorende verslaglegging met medewerkenden.
Planning en organiseren van hulpverlening, eigen personeelsbestand, vakantiekrachten.
Werving en selectie medewerkenden, stagiaires en vakantiekrachten.
Begeleiden stagiaires
Externe contacten met 1e en 2e lijnhulpverleners.
lidmaatschap Ondernemingsraad

2012 tot 2013
Fulltime mantelzorger

Opleidingen

2001 tot 2003
HBO P&A, cum laude

1981 tot 1985
HBO maatschappelijk werk

1974 tot 1981
Atheneum A, met wiskunde en economie (oude stempel)

1989 tot 1989
typediploma

1991 tot 1992
Management voor non-profit: communicatie en Management & organisatie

2000 tot 2013
vakgerichte workshops, cursussen en seminars op gebied van pensioen, verzuim, WvP, loopbaanbegeleiding en werkkostenregeling.

Meer over mij

Werkgebied

  • Abcoude 50km
Talentcard®