Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Edwin van Beusekom

Edwin van Beusekom

Personalia

Leeftijd
62 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Samenvatting
• Grote kennis van het verzorgen van administraties, in het bijzonder leidend tot het samenstellen van de jaarrekeningen, inclusief het fiscale aspect hiervan
• Veel kennis op het gebied van automatisering
• Goede beheersing van de Engelse, Duitse en Franse taal
Opleidingen
Stedelijk Gymnasium Johan van Oldenbarneveldt (diploma) 1982

Nederlands Instituut van Registeraccountants (propedeuse) 1990

Staats Praktijkdiploma Boekhouden (SPD) (diploma) 1994

CB Belastingconsulent (diploma) 2011


Loopbaan en prestaties
Financial Controller
Bedrijf: een bouwgroep waarin verschillende werkzaamheden in diverse vennootschappen zijn ondergebracht, waaronder een Duitse. Er zijn 31 werknemers werkzaam en daarnaast wordt gebruik gemaakt van ZZP-ers en onderaannemers. De projecten bestaan voornamelijk uit kleinschalig utiliteitsbouw en renovatie. 10 januari 2011 tot
9 april 2014
• Het verzorgen van de jaarrekeningen, inclusief consolidatie
• Het maken van begrotingen
• Het maken van liquiditeitsbegrotingen
• Het maken van maandelijkse cijfers alsmede analyses daarop
• Het verzorgen van de projectadministraties
• Het analyseren van de projecten a.d.h.v. voor- en nacalculaties
• Het doen van aangiften OB, LH, VPB en IB
• Het opstellen, uitwerken en up-to-date houden van de AO/IC
• Het implementeren van nieuwe software (BouwWorks)
• Het onderhouden van contacten met de accountant, banken, advocaat en belastingdienst
• P&O taken
• Het leidinggeven aan de afdeling financiën
• Het verzorgen van de ontslagprocedure bij het UWV
• Het voeren van juridische procedures
Teamleider
Bedrijf: een accountants- en belastingkantoor met cliënten in zowel de medische sector als het MKB. Het aantal werknemers bedraagt circa 50.
• Het opstellen van liquiditeitsbegrotingen
• Het begeleiden van cliënten bij liquiditeitsvraagstukken
• Het controleren van de dossiers
• Het samenstellen van jaarrekeningen
• Het samenstellen van aangiften IB en VPB
• Verantwoordelijk voor de eenduidige inrichting van de controledossiers middels Excel specificaties, welke door mij zelf zijn gemaakt
• Het leidinggeven aan drie teams van 4 - 6 medewerkers
• Verantwoordelijk voor de planning
• Verantwoordelijk voor eigen cliëntengroep 1 januari 2009 tot
31 augustus 2010




Administratieve ondersteuner
Werkzaamheden bij een Gemeente ter ondersteuning op de afdeling Werk en Inkomen. De afdeling bestond uit 8 personen. Er werd gebruik gemaakt van SAP.
De werkzaamheden bestonden uit het ondersteunen van de collega’s bij het opstellen van de begroting voor 2009 voor de afdeling Werk en Inkomen.
• Het maken van Excel spreadsheets voor het doorrekenen van begrotingen en de controle daarop
10 november tot
31 december 2008
Financial Controller
Bedrijf: een op projectbasis internationaal opererend bedrijf, waarbij kwaliteit en service kernwoorden zijn. Heeft zeer gerenommeerde projecten. Er zijn momenteel circa 55 werknemers werkzaam. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van enkele tientallen ZZP-ers en onderaannemers. 1 maart 1994 tot 31 december 2008
• Het verzorgen van de jaarrekeningen, inclusief consolidatie
• Het maken van begrotingen
• Het maken van liquiditeitsbegrotingen
• Het maken van maandelijkse cijfers alsmede analyses daarop
• Het verzorgen van de projectadministraties
• Het analyseren van de projecten a.d.h.v. voor- en nacalculaties
• Het doen van aangiften OB, LH, VPB en IB
• Het opstellen, uitwerken en up-to-date houden van de AO/IC
• Het implementeren van nieuwe software (o.a. Grote Beer)
• Het implementeren van hardware
• Het onderhouden van contacten met de accountant, banken, advocaat en belastingdienst
• P&O taken
• Het leidinggeven aan de afdeling financiën
• Zitting hebben in het MT

Assistent Accountant
Bedrijf: een zeer gerenommeerd kantoor in Utrecht, gelieerd aan een (inter)nationale organisatie. Kwaliteit en opleiding van het personeel stonden hierbij voorop. Het aantal werknemers bedroeg destijds 30.
1 maart 1987 tot
1 maart 1994
• Controle van de jaarrekeningen van de opdrachtgevers
• Het samenstellen van de jaarrekeningen
• Het maken van jaaraangiften OB, LB en VPB
• Verantwoordelijk voor de automatisering op het accountantskantoor
Assistent Accountant
Bedrijf: groot kantoor met enkele honderden werknemers. Behoorde tot de zgn. Big Eight. 1 september 1982 tot 1 maart 1987
• Controle van de jaarrekeningen van de opdrachtgevers
• Het samenstellen van de jaarrekeningen
• Verantwoordelijk voor de controle op de interne controlemiddelen op het gebied van de automatisering

Hobby’s
• Fotografie
• Computers en netwerken bouwen en onderhouden

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • ICT
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-09-1982 tot 01-03-1987
assistent-accountant Dijker en Doornbos

01-03-1987 tot 31-12-1993
assistent-accountant KOOIJ + Partners

01-01-1994 tot 31-12-2008
Financial Controller Tentoonstellingsbouw Brederode BV

01-01-2009 tot 01-10-2010
Teamleider Seres Accountants

10-01-2011 tot 09-04-2014
Financial Controller Bouwbedrijf Oskam BV

Opleidingen

01-09-1990 tot 01-05-1992
SPD

01-09-2009 tot 01-02-2011
Register Belastingconsulent (RBc)

01-09-1982 tot 01-08-1990
NIVRA (propedeuse)

Meer over mij

Werkgebied

  • Amersfoort 50km
Talentcard®