Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Dannie den Bekker

Dannie den Bekker

Personalia

Leeftijd
58 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

PROFIEL

Zeer ervaren communicatieprofessional. Allround expertise op strategisch en tactisch niveau. Ruime ervaring in functioneel leidinggeven. Kenmerken: analytisch, daadkrachtig, doelgericht, innovatief, verbinder, teamspeler en coach. Werkt graag met humor.
Ik ben op zoek naar een opdracht of baan als Communicatieprofessional; communicatieadviseur, strategisch adviseur, projectleider of coördinator Communicatie.

WERKERVARING

2003 – heden Communicatieadviseur, Woningcorporatie Mooiland
Allround adviseren en coachen van directie, management en klanten. Projectleider van grote interne en externe communicatieprojecten.
• Ontwikkelen van een profileringsstrategie aansluitend op de nieuwe organisatiestrategie. Het ontwikkelen van het nieuwe merk Mooiland.
• Herpositioneren en aansturen van het communicatieteam Amersfoort.
• Adviseren en coachen van de directie bij het maken van strategische veranderplannen.
• Projectleider bij het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe huisstijl; aansturing projectteam, bewaken budget ( € 500.000) en planning.
• Ontwikkelen van een nieuwe participatievorm en de daarbij horende communicatiestrategie.
• Voorzitter van de communicatieprojectgroep van Woonzorgcentrum Weidevogelhof in Pijnacker.
• Bedenker en projectleider van een nieuwe integrale methode om communicatiemiddelen te beheren door een nieuwsredactie.
• Projectleider corporate storytelling vanuit het merk Mooiland.
• Adviseur bij het opzetten van een nieuw intranet.
• Adviseur bij grote woonzorg- en bouwprojecten met groot risico op reputatieschade waarin zeer nauwe relaties met de pers noodzakelijk zijn.
• Verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van internet.

2000 – 2003 Communicatiemedewerker, Woonmaatschappij Maasland
Het opzetten, door ontwikkelen en uitvoeren van het communicatiebeleid.
• Het opzetten en profileren van de communicatieafdeling.
• Opstellen van het communicatiebeleidsplan.
• Ontwikkelen van de communicatiemiddelen zoals magazines, website, intranet en personeelsblad.
• Aansturen van reclamebureaus, fotografen, journalisten en drukkers.
• Schrijven en redigeren voor diverse communicatiemiddelen.
• Organiseren van beurzen, festiviteiten en congressen.
• Perswoordvoerder.


1996 – 2000 Junior product manager, De Lotto
Gedeelde verantwoordelijkheid, met de productmanager, voor de marketing en communicatie van de Krasloten.
• Maken van landelijke marketingcommunicatiecampagnes in samenwerking met het reclamebureau.
• Begeleiden van radio- en televisiecommercials.
• Coördineren van marktonderzoek.
• Het opzetten van promotiecampagnes door middel van free publicity.
• Ontwikkelen van point of sale materiaal voor de retail.
• Toezicht houden op het drukproces van de Krasloten in Atlanta (Amerika).

1995 – 1996 Televisieredacteur, John de Mol producties
In een redactieteam de inhoud van een televisieprogramma samenstellen.
• Het zoeken van onderwerpen voor televisieprogramma’s.
• Screenen van kandidaten.
• Schrijven van interviews en teksten.
• Begeleiden van kandidaten en geïnterviewde personen tijdens de opnames.

OPLEIDINGEN

1988 – 1994 Communicatiewetenschap
Radboud Universiteit
1984 – 1988 Pabo
Pedagogische academie voor het basisonderwijs

NEVENACTIVITEITEN

2004 – heden Cover
• Netwerkorganisatie voor communicatieprofessionals van woningcorporaties
2011 – heden Roparun; hardloopwedstrijd voor een goed doel
• Adviseren over de website, huisstijl en pers
2011 – heden Vrijwilliger bij filmhuis Lux
• Klanten informeren en begeleiden naar de film- en theaterzalen
2012 – 2013 Miniroparun
• Organisator van een sponsorloop voor 1000 kinderen

CURSUSSEN

2014 Workshop factor C, Cover
2013 Workshop verandercommunicatie, Huib Koeleman
2013 Starten als coach, Boertiengroep
2012 Communicatiecoach, Van Hilst groep
2012 Communicatiestijlen, Janssen-Lorijn groep
2012 Organisatiesensitiviteit, Boertiengroep
2012 Social media workshop, Aedes
2011 Internetstrategie, Lectric
2011 Het creëren van draagvlak bij intranet, Lectric
2008 – 2009 Adviesvaardigheden en feedbacktraining
2006 Het te woord staan van de pers, Bex Communicatie
2005 – 2008 Workshops over crisiscommunicatie, opzetten communicatieplan, positioneren van een communicatieafdeling, omgaan met de pers, ontwikkelen huisstijl, Cover

VRIJE TIJD

Hardlopen, filmhuisfilms, theater en moderne kunst

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1-1-2003 tot 1-5-2014
Woningcorporatie Mooiland, Communicatieadviseur

1-3-2000 tot 1-12-2003
woonmaatschappij Maasland, Communicatiemedewerker

Opleidingen

1984 tot 1988
Pabo, Venlo, diploma behaald

1988 tot 1994
Communicatiewetenschap, Raboud Universiteit Nijmegen, diploma behaald

Meer over mij

Werkgebied

  • Nijmegen 50km
Talentcard®