
Personalia
- Leeftijd
- 71 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel en competenties
Respect en rechtvaardigheid zijn mijn basiswaarden. Ik heb aandacht en zorg voor de medemens, in het bijzonder voor kwetsbare mensen. Ik neem graag de leiding en pak verantwoordelijkheden doortastend ter hand. Ik heb een groot talent voor organiseren en regelen, werk zelfstandig en houd ervan om anderen te motiveren en inspireren. Met oog voor detail ben ik accuraat, creatief en flexibel; ik kan goed multi-tasken,
sta optimistisch in het leven en ga vol vuur voor de vele zaken die me interesseren.
Kwaliteiten:
Analyseren, begeleiden, enthousiasmeren, initiëren, luisteren, leidinggeven, ondernemend, organiseren, samenwerken, zorgen. Goed vaardig met sociale media en diverse computerprogramma’s.
Hobby’s: edelstenen facetteren, uitjes met vriendinnen zoals musea bezoeken of wandelen/fietsen/eten
Huidige nevenactiviteiten
▫ Mede-initiator van huiskamerproject voor jonge mensen met dementie
▫ Zorgcoach bij ouderen en PGB-adviseur
Relevante werkervaringen
2008-sept.2013: Directeur bij een landelijke patiëntenvereniging, 34 uur per week.
Taken:
▫ Voorbereiden van en adviseren bij bestuurs-beleid, o.a. begroting en jaarverslag opstellen
▫ Voortgang bewaken over de uitvoering van genomen besluiten
▫ Leiding geven aan de werkorganisatie
▫ Regionale afdelingen ondersteunen
▫ Lezingen geven (o.a. over WMO, AWBZ, zorgverzekeringen)
▫ Beheren en bewaken van PR-uitingen
▫ Teksten schrijven voor website, magazine
▫ Eindverantwoordelijk voor de dienstverlening, o.a. het beantwoorden van informatievragen
▫ Op het gebied van onderzoek samenwerken met Lectoraat Antroposofische Gezondheidszorg
▫ Netwerken in relevant werkveld, waaronder zorgverzekeraars, zorgaanbieders en min. VWS
Referenties en getuigschrift zijn op aanvraag verkrijgbaar
2000-2008: Coördinator/consulent bij PlattelandsVrouwen Organisaties,
30 uur per week. Taken:
▫ Eindverantwoordelijk voor de werkorganisatie
▫ Opstellen van beleidsplannen, begrotingen en jaarverslagen
▫ Adviseren en begeleiden bij vragen omtrent beleid en organisatiestructuur van Stichtingsbestuur en Provinciale Besturen van de vier lidorganisaties
▫ Samenwerking versterken van de lidorganisaties
▫ Initiëren en leiden van projecten en bijeenkomsten op de gebieden maatschappelijke participatie, zorgstelsel met WMO, AWBZ, zorgverzekering, leefbaarheid, persoonlijke ontwikkeling, verenigingsbeleid
▫ Deskundigheid bevorderen van kaderleden, d.m.v. trainingen, workshops, coachings
▫ Belangen behartigen, o.a. bij de politiek en maatschappelijke organisaties
▫ Verzorgen van communicatie en PR
▫ Verwerven van (project)subsidies
Eerdere werkervaringen
▫ 1999-2001: Afdelingsconsulent bij Vereniging Humanitas, Nijmegen
▫ 1999-2000: Trajectbegeleider bij Stichting Arbeidsgewenning, Ede
▫ 1998-1999: Maatschappelijk werker in Verpleeghuis Waelwick, Ewijk
▫ 1981-1983: Vormingswerker in Vormingscentrum Jong Volwassenen, Nijmegen
▫ 1975-1977: Activiteitenbegeleider in Verpleeghuis Regina Pacis, Arnhem en in Ziekenhuis Maartenskliniek, Nijmegen
Opleidingen
▫ 2008: Post-HBO Tekstschrijven PR en Communicatie, Hogeschool Fontys Eindhoven
▫ 1998-1999: Post-HBO Maatschappelijk werk in de gezondheidszorg, VDO-Hogeschool Nijmegen
▫ 1977-1981: HBO Maatschappelijk- en Cultureel werk, Sociale Academie De Horst Driebergen, specialisatie vrouwenhulpverlening
▫ 1973-1975: MBO Bezigheidstherapie Breda
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
01-09-2008 tot -1-09-2013
Directeur Antroposana, landelijke patiëntenvereniging
Opleidingen
01-09-1998 tot 01-09-1999
Post-HBO Maatschappelijk werk in de Gezondheidszorg, HAN-Nijmegen, diploma behaald
Meer over mij
Werkgebied


