Personalia
- Leeftijd
- 67 jaar
Skills, Digitale vaardigheden
Skills, Soft skills
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik heb veel ervaring in de aansturing van Facilitaire Organisaties, in de ouderenzorg, de verstandelijk gehandicapten- zorg, de kinderopvang, bij Center Parcs en bij kantoororganisaties. Mijn kracht ligt in het organiseren, aansturen, coachen en stimuleren van teams en leidinggevenden en in het denken in kansen en mogelijkheden binnen en buiten mijn vakgebied.
Als manager heb ik de drive om een organisatie te ondersteunen, zodat de primaire bedrijfsprocessen optimaal verlopen.
Ik ben een innovatieve Facility Manager die samen met een team op zoek gaat naar praktische oplossingen voor alledaagse problemen. Bouw en onderhoud van gebouwen vormt een rode draad in de diverse functies, vanaf ontwerp tot en met grootschalige verhuizingen.
Sinds enige jaren ondersteun ik organisaties professioneel en als vrijwilliger bij fondsenwerving en subsidies.
Hier ben ik écht goed in
Het succesvol adviseren in Fondsenwerving en het verkrijgen van Subsidies is mijn voornaamste activiteit de afgelopen jaren bij organisaties als De Paasbergen en de Zonnehuisgroep Noord.
Met Paul Blaak Advies kan ik organisaties adviseren en assisteren bij Fondsenwerving.
Contact: info@paulblaak.nl of 06-509 17 509
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik heb een gezonde dosis lef en durf verantwoordelijkheid te nemen. Delegeren is hierbij het sleutelwoord. Ik sta open voor de gevoelens, houding en motivatie van anderen en kan daar in mijn eigen functioneren rekening mee houden. Binnen een team werk ik vanuit echte betrokkenheid constructief samen met collega’s. Ik kan anderen overtuigen en creatief naar pragmatische oplossingen toe te werken.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Werkervaring
* Paul Blaak Advies, Fondsenwerver en Facilitair Advies
* Zonnehuisgroep Noord, Adviseur Subsidies & Fondsenwerving, 2016 - heden.
* Treant Zorggroep, de Paasbergen, Fondsenwerver, 2016 - heden.
* Stichting Kinderopvang Haren, adviseur huisvesting en facilitaire zaken, 2016 - heden
• Treant Zorggroep Emmen, Unitmanager Facilitair ad-interim, 2011 – 2014; verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening in 6 woonzorgcentra in zuidoost Drenthe.
• Projectmanager verbouw, Groningen, 2011.
• Stichting Kinderopvang Haren, Projectleider Bouw, Verbouw & Facilitair, 2010.
• Sodexo, Shell Real Estate, Manager Hard Services, 2007 – 2009, onderhoud gebouwen van de Nederlandse Aardolie Maatschappij in Assen.
• Topografische Dienst Kadaster Emmen, Coördinator Facilitaire Zaken ad-interim, 2006 – 2007.
• Visio De Brink in Vries, Manager Facilitair Bedrijf ad-interim, 2005, gespecialiseerde zorg- en dienstverlening aan circa 180 mensen met een ernstige verstandelijke en visuele beperking.
• Meander Veendam, Hoofd Facilitaire Dienst, 2002 – 2004, omvat een verpleeghuis, een verzorgingshuis, een thuiszorg organisatie en kinderopvang.
• Sensire Winterswijk, Projectleider Bouw en Verhuizing, 2002, ten behoeve van de werk¬maat¬schap¬pij Winterswijk.
• Stichting Sorgh Saem Doetinchem, Divisiemanager Facilitaire Zaken 2000 – 2001, organisatie omvat verpleeghuis Den Ooiman te Doetinchem en drie woonzorgcentra in Doetinchem, Zeddam en Gaanderen en Sorgh Saem-woonbeheer met 500 woningen.
• Neijenborch Haaksbergen, Facility Manager/Coördinator Bouw en Huisvesting, 1992 – 1999, een fusie organisatie van verpleeg¬huis het Wiedenbroek te Haaksbergen en woon en zorgcentra in Haaksbergen, Eibergen en Neede.
• Center Parcs Zeewolde, Manager Housekeeping, 1988 – 1992, bungalowpark de Eemhof, 300 medewerkers.
• Bartholomeus Gasthuis Utrecht, Hoofd Civiele Dienst verzorgings-huis, 1982 – 1988.
Overige ervaring
• voorzitter stichting Vitaal Paasbergen Odoorn, (vrienden stichting) 2015 - heden
• bestuurslid Stichting Kinderopvang Haren, 2015 - heden
• vrijwilliger Social Media en Fundraising; woonwijkcentrum De Paasbergen, Odoorn, 2014 - heden
• lid Adviesraad Saxion Hogeschool IJselland te Deventer, ten behoeve van de HBO Facilitaire Dienstverlening, 1996 – 1999
• lid medezeggenschapsraad, basisschool Menno ter Braak, Eibergen, 1994 – 1997
• bestuurslid Vereniging Afgestudeerden T.H.W. en voorzitter van de vademecum¬commissie, 1984 – 1987
Opleidingen
1977 tot 1981
HBO Facility Management, Deventer (diploma)
Toegepaste Huishoudwetenschappen THW
1969 tot 1976
HAVO
1976 tot 1977
HEAO
1982
Cursussen
2017 Projectmanagement, Ruysdael
2012 Prezo kwaliteitsmanagement in de zorg, Perspekt
2012 Bedrijfs Hulpverlener, Jeurissen Opleidingen Emmen
2007 - 2009 Veiligheid (HSSE) en Werkvergunning trainingen Shell
2007 VCA-VOL, HOC-Zuidlaren
2001 - 2003 Rondetafel conferenties Persoonlijk Leiderschap, Hogeschool Brabant
1997 Organisatie technisch beheer en onderhoud, B.O.B opleidingen Bouwcentrum
1996 Kwaliteitszorg voeding, Voorlichtingsbureau voor de Voeding
1995 Bouwende verpleeghuizen, N.V.V.Z.
1988 - 1992 Diverse bedrijfstrainingen Center Parcs management en hospitality
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Golf
Reizen
Weven
Besturen
Fondsenwerven voor non-profit organisaties