Personalia
- Leeftijd
- 64 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben een sportief mens, open, eerlijk en resultaatgericht. Ik ben geïnteresseerd in mensen, techniek en verandering omdat morgen alles anders is. Ik kan anderen inspireren, motiveren en overtuigen, ik communiceer goed en gemakkelijk op ieder niveau in de organisatie. Ik heb een professionele werkhouding en ben een doorzetter, met gevoel voor humor. Ik ben goed in het vormen en sturen van een team.
Ik heb gewerkt bij diverse nationale en internationale bedrijven, in verschillende bedrijfstakken, waardoor ik inzicht heb in verschillende complexe werksituaties en mij gemakkelijk kan verplaatsen in het perspectief van de klant, diens wensen en noden.
Ik ben gespitst op voortdurende optimalisatie van effectiviteit en efficiency van ICT-ondersteuning, in nauwe afstemming met de klant, de klantorganisatie en zijn bedrijfsprocessen.
Ik heb ICT Branche ervaring in het onderwijs, gezondheidszorg, travel, financiën, transport & logistiek, telecommunicatie en verzekeringen.
Ik ben Penningmeester (sinds 1993) van de Stichting Vrienden van Kleutercentra in Brazilië, die in Nederland fondsen werft om kleuterscholen te ondersteunen in de achterbuurten (favelas) van Salvador de Bahia in Brazilië.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Overzicht Werkervaring
Functie Manager Operations
Bedrijf Vancis Advanced IT Services
Jaar 2012 – 2014
Bedrijfsprofiel Vancis biedt sinds 2008 hoogwaardige datacenter-, cloud- en managed services en technisch applicatiebeheer aan bedrijven, universiteiten en onderwijs- en zorginstellingen vanuit eigen datacenters in Amsterdam en Almere.
Rol en
activiteiten Operations management voor de educatieve markt (72 mbo/vo-scholen in midden Nederland, 45.000 leerlingen, 4.500 man personeel, 15.000 desktops (exclusief Bring-Your-Own-Devices), > 1.000 applicaties.
Verantwoordelijk voor de inrichting, het beheer en de beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (IAAS, SAAS, Cloud, hosting services en technisch applicatiebeheer), op tijd en op maat, overeenkomstig SLA service levels.
In deze rol rapporteer ik aan de manager managed services
Mijn team bestond uit 15 tot 35 tweede en derde lijns medewerkers, waarbij de derde lijns ook zijn betrokken bij de uitvoering van projecten.
Kernactiviteiten:
Vertalen van strategische bedrijfsdoelstellingen naar afdelingdoelstellingen (project portfolio en jaarplan) en overeenkomstig motiveren van en uitvoeren met het team;
Voortgang bewaken tijdige afhandeling door het team van klant service requests, change requests, projecten en incidenten;
Voortgang bewaken tijdige afhandeling van operationele service requests (housekeeping);
Rapporteren aan en bespreken dienstverlening met de klant, identificeren mogelijke verbeteringen;
Monitoren en verbeteren van de dienstverlening in nauwe samenwerking met servicedesk en andere interne ondersteunende afdelingen;
Bewaking conformiteit aan architectuur van infrastructuur changes en projecten;
Aansturing en SLA management externe leveranciers;
Optimaliseren Service management processen (ITSM);
Resource planning, team management: opleiding, ontwikkeling en coaching van de medewerkers;
Insourcing ‘voormalig amarantis team’ binnen vancis.
Technologie WAN, LAN, WLAN, VOIP/Video, VMware, Citrix, AIX, Oracle DBMS, SAN Storage, Tivoli Storage Manager backup, Unix, AIX, Windows server, MS SQL server, MS SCOM, MS SCCM, MS Exchange, MS Office, MS Sharepoint, MS Lync, Novell, Cloud Infra, IAAS, SAAS, Barracuda.
Functie Manager Technisch Beheer
Bedrijf Amarantis
Jaar 2011 – 2012
Bedrijfsprofiel Amarantis is een confessionele scholenkoepel voor MBO/VO-onderwijs in Midden Nederland, met 33.000 leerlingen, 3.300 man personeel, 10.000 desktops + BringYourOwn Devices op 60 locaties.
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk voor de inrichting, het beheer en de beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (IAAS, SAAS, Cloud, hosting services en technisch applicatiebeheer) overeenkomstig SLA service levels.
Verantwoordelijk voor ICT infrastructuur- en technisch applicatie-beheer conform ITIL en de beschikbaarheid van deze infrastructuur, op tijd en op maat, overeenkomstig SLA service levels.
In deze rol rapporteer ik aan de directeur ICT.
Lid van het Management Team.
Vorming en aansturing team van 20 tweede en derde lijn medewerkers in een netwerk-, systeembeheer- en een technisch applicatie-beheerteam (derde lijn primair betrokken bij uitvoering projecten).
Kernactiviteiten:
Verbeteren van de cohesie van het team, opgebouwd uit medewerkers vanuit ingefuseerde ict-afdelingen;
Vertalen van strategische bedrijfsdoelstellingen naar afdelingdoelstellingen (project portfolio en jaarplan) en overeenkomstig motiveren van en uitvoeren met het team;
Voortgang bewaken tijdige afhandeling door het team van klant service requests, change requests, projecten en incidenten;
Rapporteren aan en bespreken dienstverlening met de klant, identificeren mogelijke verbeteringen;
Voortgang bewaken tijdige afhandeling van operationele service requests (housekeeping);
Monitoren en verbeteren van de dienstverlening in nauwe samenwerking met servicedesk en andere ondersteunende afdelingen;
Bewaking conformiteit aan architectuur van infrastructuur changes en projecten;
Optimaliseren Service management processen (ITSM);
Resource planning, team management: opleiding, ontwikkeling en coaching van de medewerkers;
Verbeteren klant infra door ontwikkeling en implementatie nieuwe gedistribueerde desktop voor docenten en staf, op ca 2500 werkstations;
SLA management externe leveranciers (Datacenter, Hosting, IAAS, SAN, WAN en print services);
Outsourcing ‘eigen team’ naar Amarantis.
Technologie WAN, LAN, WLAN, VMware, Oracle DBMS, SAN Storage, Tivoli Storage Manager backup, Windows server, GroupWise, MS SQL server, MS Exchange, MS Office, Novell, IAAS, SAAS, MS Windows 7, MS Windows XP, Barracuda.
Functie ICT Consultant, directeur eigenaar Eemland Solutions BV
Bedrijf Eemland Solutions
Jaar 2009-2011
Bedrijfsprofiel ICT consultancy en advies MKB.
ICT optimalisatie en verlaging operationele kosten door betere afstemming van ICT op bedrijfsprocessen van de klant in het MKB en door optimalisatie van de infrastructuur.
Rol en
activiteiten Kernactiviteiten:
Procesanalyse afstemming ICT op bedrijfsprocessen;
Verbetering integratie bedrijfsapplicaties;
Standaardisatie bedrijfsapplicaties en pakketselectie;
Integratie financiële en operationele bedrijfsapplicaties;
Reductie communicatiekosten door implementatie VOIP;
Analyse en optimalisatie infrastructuur;
Functie Service Delivery Manager
Bedrijf EDS International
Jaar 2000-2009
Bedrijfsprofiel EDS International is, na IBM, de grootste outsourcer / ICT dienstverlener wereldwijd (140.000 FTE), die vooral ICT services levert aan multinationals (in Nederland o.m. Shell, Unilever, NS, Heineken, DSM, Vodafone, AHOLD, AEGON).
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk vanuit EDS voor dagelijkse levering van alle bij EDS door de klant uitbestede ICT-dienstverlening binnen het vooraf gedefinieerde budget.
Dienstverlening omvat onder meer servicedesk, infrastructuur-beheer, netwerkbeheer, technisch applicatiebeheer, database management services, telecommunicatie, security, resource planning, leveranciers/contract-management en field services.
In deze rol rapporteer ik aan de EDS Accountmanager voor de betrokken klant
Kernactiviteiten:
Coördinatie en aansturing voor de geleverde diensten van interne internationale EDS beheerteams, die vanuit Europa en Azie opereren;
Coördinatie en aansturing van externe ICT leveranciers (contractmanagement, SLA management);
Relatiemanagement, Service Level maandrapportage en facturatie;
Verdere ontwikkeling van het klant-ICT-diensten-pakket door efficiënte en effectieve vertaling van informatievraagstukken klant naar ICT-diensten;
Productiviteitsverbetering door process redesign en inzet nieuwe technologie;
Migratie, waar mogelijk, van klant specifieke naar EDS standaard ICT dienstverlening (kosten efficiency);
Projectmanagementverantwoordelijkheid bij uitvoering verbeter/optimalisatieprojecten.
Service Delivery
Klant omgevingen
EDS
International Sanquin Bloedbank, Amsterdam, Utrecht, 2005-2009
4300 Seats, systeem/applicatie services (€ 7 mln. /jaar);
UBB Unilever Belegging Bank, Rotterdam, 2005-2007
Systeem en Unilever Bank-applicatie services (€ 0,4 mln./jaar);
SFB Sociaal Fonds Bouwnijverheid, Amsterdam, 2002-2007
SFB Belegging applicatie en systeem services (€ 0,7 mln./jaar);
EBS European Bulk Services, Europoort, 2005-2007
Systeem en applicatie services (€ 0,3 mln./jaar);
RET Rotterdam Metro OV Chipcard/Smartcard Pilot 2003-2004
Systeem en applicatie services (€ 0,3 mln./jaar);
Arriva Groningen Bus OV Chipcard/Smartcard Pilot 2002-2003
Systeem en applicatie services (€ 0,2 mln./jaar);
Railion Benelux, Utrecht, 2000-2004
Systeem en applicatie services (€ 1.6 mln./jaar);
Nederlandse Spoorwegen (Corporate Security) 2000-2002;
Netwerk Management, Security Services (€ 0,4 mln./jaar).
Technologie WAN, LAN, WLAN, VMware, Citrix, Windows Terminal Server, Oracle DBMS, SAN Storage, Tivoli Storage Manager backup, Mainframe, DEC, DEC-Alpha, Unix, AIX, Windows server, MS SQL server, MS Exchange, MS Office, Novell, SAAS, Barracuda, Bluecoat.
Functie
Programma/Project Manager
Bedrijf EDS International
Jaar 1996-2000
Bedrijfsprofiel EDS International is, na IBM, de grootste outsourcer/ ICT diensverlener wereldwijd (140.000 FTE), die vooral ICT services levert aan multinationals (in Nederland o.m. Shell, Unilever, NS, Heineken, DSM, Vodafone, AHOLD, AEGON).
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk vanuit EDS voor uitvoering van door de klant bij EDS uitbestede projecten.
In deze rol rapporteer ik aan de EDS Accountmanager voor de betrokken klant.
Uitgevoerde projecten:
Aegon, Aegon Bank, Invoering nieuwe gedistribueerde desktop (2000);
Nederlandse Spoorwegen, Utrecht, Project manager Y2K Millennium upgrade project Midrange Hardware Platform NS (1998-2000);
EBS European Bulk Services, Europoort Nederland (1998) Business Analyse, herontwerp Business back office ICT-portfolio;
P&O-Nedlloyd, Rotterdam, London
Integratie ICT systemen Latijns Amerika op P&O Software infrastructuur na de P&O-Nedlloyd fusie (1996-1998).
Functie Project Manager
Bedrijf Nedlloyd Computer Services/Neddata
Jaar 1990-1996
Bedrijfsprofiel Nedlloyd Computer Services/Neddata is het interne systeemhuis van Nedlloyd. Nedlloyd opereert een wereldwijd maritiem en land transport en logistiek netwerk.
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk voor uitvoering van (internationale) projecten voor diverse bedrijfsonderdelen van de Nedlloyd groep.
In deze rol rapporteer ik aan de directeur Development Services.
Uitgevoerde projecten:
Nedlloyd Lines Rotterdam, Sao Paulo, Santiago (1993-1996) Ontwikkeling en implementatie SISDOC vrachtdocumentatie en logistiek management systeem voor off-line locaties in Latijns Amerika, Afrika en Zuid-Oost Azië;
Transavia B.V. (1992)
Ontwikkeling Crew planning systeem;
Nedlloyd Districenters B.V. (1992)
Ontwerp Distributiecenter management systeem;
Nedlloyd Faxion B.V. (1992)
Ontwikkeling en implementatie logistiek management systeem;
Mammoet Shipping Amsterdam (1990-1992)
Ontwikkeling en implementatie CFSS Global vrachtplanning optimalisatie (yield management) systeem in Smalltalk.
Functie Systeemontwerper
Bedrijf PTT Telecom
Jaar 1985 – 1990
Bedrijfsprofiel PTT Telecom opereert het nationale telecommunicatie netwerk.
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk voor het systeemontwerp van afdeling ondersteunende administratieve software:
Kabel schademelding-administratie management systeem;
Kostprijsorder-administratie management systemen.
In deze rol rapporteer ik aan afdelingshoofd systeemontwikkeling.
In deze periode volg ik een opleidingscurriculum software-ontwikkeling van drie jaar (programmeren, systeemanalyse, systeemontwerp) afgewisseld met bedrijfsstages.
Functie Ontwerper/Programmeur
Bedrijf Algemene Besturenbond Beroepsonderwijs, Woerden
Jaar 1984 - 1985
Bedrijfsprofiel ABB ondersteunt de besturen van Algemeen Bijzondere middelbare beroepsopleidingen.
Rol en
activiteiten Verantwoordelijk voor het ontwerpen en ontwikkelen van een School instroom prognose systeem om te assisteren bij de planning van schoolfusies.
In deze rol rapporteer ik aan het afdelingshoofd planning en beleid.
Opleidingen
Opleiding
Post doctoraal Bedrijfskunde (1990)
Doctoraal Taalwetenschappen, Informatica (1984)
VWO Gymnasium (1978)
Skills en certificaten
2013 The Changery, Change & Leadership Management
2012 Exin, ITIL Service Management Foundation
2012 Leaneraz, ICT Communication
2008 EDS Financial Management
2007 EDS Account management
2006 EDS Sales Management
2005 EDS Security Management
2004 EDS Portfolio Management
2003 EDS IT Service Management (EDS ITIL, 2002-2003)
2004 PMI PMP Project Management Professional (2001-2004)
2001 MIT Boston USA, Global transportation industry seminar
2001 Leuven University, Strategic Negotiating
2000 EDS Global Sales Institute, Strategic Value Selling, Sales,
Distribution & Marketing Operations
2000 Krauthammer International, Time management
1999 EDS Project Management Excellence Curriculum (1996-1999);
1993 Utrecht University, Post Masters Information Analysis &
Management (1992-1993);
1991 De Boer Project Management, Communicatietraining
1991 CAP Gemini Pandata, Data modelling
1992 Nedlloyd MD Program, Strategic Marketing (1990-1992)
1990 VOLMAC Toptraining Utrecht, Information Analysis
1989 NOVI Funktie Punt Analyse
1987 CAP Gemini Nederland, Vakopleiding Systeemontwerper
1986 CAP Gemini Professional Training, Vakopleiding Systeem Analyse
1985 VOLMAC Toptraining Utrecht, Volmac Structured Programming
1985 VOLMAC Toptraining Utrecht, Cobol programming (1985)