Personalia
- Leeftijd
- 59 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel
Ik ben een bevlogen en nieuwsgierige vrouw met een HBO-denk- en -werkniveau, ben zeer belezen, positief ingesteld en heb de naam vasthoudend te zijn. Ik heb 16 jaar ervaring in de dienstverlening aan klanten, heb daardoor een goed luisterend oor ontwikkeld en ben service- en oplossingsgericht. Ik ben een verbinder en organisator met een brede maatschappelijke en culturele belangstelling. Ik huisvest en begeleid bijvoorbeeld jonge zangers die in het kader van projecten van het IVC in mijn stad verblijven.
Ik vind het heerlijk om van A tot Z projecten aan te sturen en deze naar volle tevredenheid van de klant te begeleiden. Ik wil dan ook graag weer aan de slag gaan als medewerker klantenservice.
Werkervaring
April 1996-april 2012: Dedicon, Grenzeloos Lezen te Grave, afdeling educatief
Medewerker klantenservice
Werkzaamheden:
• (Telefonische) voorlichting geven aan klanten aangaande de aangepaste leesproducten van Dedicon;
• Klanten wegwijs maken in onderwijs met een aangepaste leesvorm en de inhoudelijke en organisatorische consequenties daarvan;
• Advies geven omtrent abonnementen, klachtbehandeling, e.d.;
• Het afnemen van enquêtes om meer inzicht te krijgen in wensen van klanten;
• Bijhouden van de geautomatiseerde administratie van ca. 40.000 abonnees.
Nevenactiviteiten
2008-2011: Voorzitter ondernemingsraad Dedicon
Werkzaamheden:
• Onder geheimhoudingsplicht de organisatie in het algemeen en de ondernemingsraad (or) als team door het proces van advisering loodsen rondom een zeer ingrijpende reorganisatie, waarbij ook or-leden de kans liepen om ontslagen te worden;
• Ervoor zorgen dat iedereen tijd kreeg om dit werk te kunnen doen, alsmede ruimte om zijn/haar gevoelens hieromtrent te ventileren;
• Tevens zorgen dat ook de lopende zaken voortgang hadden, zoals voorstellen rond consignatiedienst en privégebruik van internet en telefoon op het werk.
Opleiding en cursussen
2012-nu Cursus Italiaans Volksuniversiteit
2010 Cursus telefonische klantgerichtheid door Cita Coelewij Training & Consultancy
2008-2010 Diverse or-trainingen door de Kromme Rijn in Utrecht
2001 TrainingTelefoneren door ITV-Communicatie in Wageningen
1991-1994 Mbo Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid bij de Sector Opleidingen Sociale Arbeid te Groningen
1986-1987 Sunnhordland Folkehøgskule te Noorwegen
1983-1988 Scandinavische taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen
1977-1983 Vwo KruisherenKollege te Uden
Overige kennis en vaardigheden
Softwarekennis MS-Office, Loket Ondersteunings- en Informatiesysteem, speciaal ontworpen voor de voorziening van aangepaste lectuur, onderdeel van VUBIS;
Talen Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in het Nederlands, Noors, Engels en Duits. Passieve kennis van Zweeds en Deens;
Overige Kennis en ervaring met bestuurlijke aangelegenheden, in het bijzonder het leiden en gemotiveerd houden van een team in een hele moeilijke periode.
Bestuurservaring
1983-heden Bestuurs- en kaderlid (Oogvereniging Nederland) en werkzaam in diverse commissies o.a. secretaris/voorzitter Commissie Vrouwen en in die functie de organisatie van themadagen en –weekends;
1998-2010 Lid dagelijks bestuur Gehandicaptenplatform ’s-Hertogenbosch. In deze functie de gemeente gevraagd en ongevraagd van advies dienen op velerlei beleidsterreinen die mensen met een handicap raken, het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten voor gemeenteambtenaren, e.d.. Tevens voorzitter Werkgroep Scholing, Arbeid en Inkomen;
1995-1997 Vicevoorzitter ‘Initiatiefgroep Vrouwen met een Handicap’, van de Nederlandse Vrouwenalliantie voor economische zelfstandigheid te Utrecht;
1994-1996 Lid werkgroep Gemeentelijk Gehandicaptenbeleid Groningen (dezelfde werkzaamheden als voor Gehandicaptenplatform ’s Hertogenbosch);
1991-1994 Lid landelijke mbo-medezeggenschapsraad SOSA.
Hobby’s
Zingen, lezen, verhalen vertellen, luisteren naar oude muziek, theater- en concertbezoek, gastvrouw Internationaal Vocalisten Concours.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
April 1996-april 2012: Dedicon, Grenzeloos Lezen te Grave, afdeling educatief
Medewerker klantenservice
Werkzaamheden:
• (Telefonische) voorlichting geven aan klanten aangaande de aangepaste leesproducten van Dedicon;
• Klanten wegwijs maken in onderwijs met een aangepaste leesvorm en de inhoudelijke en organisatorische consequenties daarvan;
• Advies geven omtrent abonnementen, klachtbehandeling, e.d.;
• Het afnemen van enquêtes om meer inzicht te krijgen in wensen van klanten;
• Bijhouden van de geautomatiseerde administratie van ca. 40.000 abonnees.
Nevenactiviteiten
2008-2011: Voorzitter ondernemingsraad Dedicon
Werkzaamheden:
• Onder geheimhoudingsplicht de organisatie in het algemeen en de ondernemingsraad (or) als team door het proces van advisering loodsen rondom een zeer ingrijpende reorganisatie, waarbij ook or-leden de kans liepen om ontslagen te worden;
• Ervoor zorgen dat iedereen tijd kreeg om dit werk te kunnen doen, alsmede ruimte om zijn/haar gevoelens hieromtrent te ventileren;
• Tevens zorgen dat ook de lopende zaken voortgang hadden, zoals voorstellen rond consignatiedienst en privégebruik van internet en telefoon op het werk.
1983-heden Bestuurs- en kaderlid (Oogvereniging Nederland) en werkzaam in diverse commissies o.a. secretaris/voorzitter Commissie Vrouwen en in die functie de organisatie van themadagen en –weekends;
1998-2010 Lid dagelijks bestuur Gehandicaptenplatform ’s-Hertogenbosch. In deze functie de gemeente gevraagd en ongevraagd van advies dienen op velerlei beleidsterreinen die mensen met een handicap raken, het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten voor gemeenteambtenaren, e.d.. Tevens voorzitter Werkgroep Scholing, Arbeid en Inkomen;
1995-1997 Vicevoorzitter ‘Initiatiefgroep Vrouwen met een Handicap’, van de Nederlandse Vrouwenalliantie voor economische zelfstandigheid te Utrecht;
1994-1996 Lid werkgroep Gemeentelijk Gehandicaptenbeleid Groningen (dezelfde werkzaamheden als voor Gehandicaptenplatform ’s Hertogenbosch);
1991-1994 Lid landelijke mbo-medezeggenschapsraad SOSA.
Opleidingen
2012-nu Cursus Italiaans Volksuniversiteit
2010 Cursus telefonische klantgerichtheid door Cita Coelewij Training & Consultancy
2008-2010 Diverse or-trainingen door de Kromme Rijn in Utrecht
2001 TrainingTelefoneren door ITV-Communicatie in Wageningen
1991-1994 Mbo Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid bij de Sector Opleidingen Sociale Arbeid te Groningen
1986-1987 Sunnhordland Folkehøgskule te Noorwegen
1983-1988 Scandinavische taal- en letterkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen
1977-1983 Vwo KruisherenKollege te Uden