Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Richard Halewijn

Richard Halewijn

Personalia

Leeftijd
68 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

IK BEN EEN ERVAREN LEIDINGGEVENDE EN EEN GEDREVEN PERSOON DIE OVER HET GRAS DURFT TE LOPEN EN OUT OF THE BOX DENKT.

COMPETENTIESCHETS

Klantgericht werken
Ik kan schakelen om tegemoet te komen aan verschillende opvattingen en visies en deze verbinden met wat klanten/zorgvragers belangrijk vinden.

Anderen aansturen en motiveren
Ik heb de voorbeeldfunctie, bekleed de voortrekkersrol en ben ik in staat ideeën goed te verwoorden, te presenteren en medewerkers mee te krijgen.

Aandacht voor anderen, contact maken en netwerken
Het serieus nemen, interesse in de medemens en wat hun bezighoudt vind ik waardevol.
Integer en consistent handelen ten behoeve van een zo optimaal mogelijke zorg, service en welbevinden motiveert mij om het beste uit medewerkers en uit mijzelf te halen.

Omgaan met verandering, plannen en organiseren
Ik heb projecten geleid en veranderingen tot stand gebracht. Ik ken veel facetten van het leidinggeven en heb veel ervaring in het sturen van grote en kleine teams in de veranderende zorgomgeving.

Samenwerken, en anderen overtuigen en beïnvloeden
Het binden, en verbinden maar ook het aanspreken van medewerkers, ongeacht de verschillende werkstijlen vanuit hun achtergrond en hard op de inhoud en zacht op de relatie kenschetsen mijn stijl van leidinggeven.

Vernieuwen en vooruit denken
Ik denk en handel ook buiten de geijkte paden omdat dit mensen aanzet om optimaal gebruik te maken van hun eigen mogelijkheden.

Beslissingen nemen
Ik pas, als dat wenselijk en/of noodzakelijk is, verschillende leiderschapsstijlen toe. Ik kan, waar nodig, moeilijke en/of vervelende besluiten nemen.

Betrouwbaar en eerlijk zijn
Loyaliteit naar de organisatie is voor mij een vanzelfsprekendheid. Ik ben een open persoon, doe wat ik zeg en zeg wat ik doe.

Omgaan met spanning en tegenslag
Ik laat mij niet beïnvloeden door spanningen en tegenslagen maar houdt daar wel rekening mee. Daarover het gesprek aangaan is belangrijk. Ik heb een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Management functies:
21 NOVEMBER 2014 TOT 1 AUG 2014: locatie manager ad interim Woonzorgcentrum Boschoord te Lunteren in dienst van Stichting PartiCura.
Opdracht 1:
• Reorganisatie en verbetertraject van de zorg in kader plan van aanpak toezicht Inspectie Gezondheidszorg
• Verbeteren voorwaarden waaronder zorgproces moet plaatsvinden (voldoen aan norm verantwoorde zorg)
• Dagelijkse leiding aan 18 medewerkers
Behaalde resultaten:
• Opheffing verscherpt toezicht Inspectie gezondheidszorg per 5 maart 2014
• Terugkrijgen erkenning leerbedrijf per 1 februari 2014
Opdracht 2:
• Voorbereiden en uitvoeren sluiting woonzorgcentrum (geen relatie met opdracht 1)
Behaalde resultaten:
• Overplaatsing van 10 bewoners gerealiseerd binnen 2 maanden
• Overplaatsing 3 leerlingen zodat zij hun opleiding binnen een andere organisatie kunnen voortzetten

1 MAART 2011-1 NOVEMBER 2013: Teamleider/manager opname afdeling Ouderen en psychiatrisch medische Unit GGZ-NHN Heerhugowaard.
• Waarborgen kwaliteit van zorg en arbeid en budgetverantwoordelijkheid.
• Dagelijkse leiding over het team bestaande uit 32 medewerkers en totaal 24 FTE.
Behaalde resultaten:
• Verhuizing afdeling van terrein Heiloo naar medisch centrum Alkmaar in december 2011.
• Verkorten van opnameduur en verhogen beddenbezetting.
• Voorbereiden en implementatie van psychiatrisch medische unit. Combinatie van somatiek en psychiatrie.
• Oplossen interne problematiek betreffende samenwerking en communicatie.

1 APRIL 2006-1 MAART 2011, waarvan van 1 april tot 1 november 2006 als interim:
Zorgmanager revalidatie afdeling Verpleeghuis Oudtburgh (MagentaZorg) Bergen.
• Waarborgen kwaliteit van zorg en arbeid en budgetverantwoordelijkheid.
• Dagelijkse leiding over het team bestaande uit 36 medewerkers en totaal 24 FTE.
• Sturing gegeven aan diverse afdelingsprojecten.
Behaalde resultaten:
• Communicatie- en samenwerkingsproblemen binnen het team opgelost door herplaatsing teamleden.
• Communicatie/samenwerking binnen het behandelteam verbeterd waardoor een betere cliëntendoorstroming plaatsvindt (toename aantal opnamen).
• Cultuurverandering op de afdeling doorgevoerd: het anders denken over en uitvoeren van zorgverlening en in relatie hiermee het ontwikkelen en implementeren van nieuwe werkwijzen.
• Zorgvernieuwing tot stand gebracht met de daarbij horende scholing van personeel.
• Verhoging van de gemiddelde bedbezetting op afdeling
• Nieuwe communicatiestructuur op afdeling geïmplementeerd
• Patiëntgericht werken en patiënt centraal stellen in zorgverlening

1 AUGUSTUS 2004-1 NOVEMBER 2006 en van JUNI 2008- 1 NOVEMBER 2008 als interim:
Zorgmanager PG afdeling Verpleeghuis Oudtburgh (MagentaZorg) Bergen.
• Waarborgen kwaliteit van zorg en arbeid en budgetverantwoordelijkheid.
• Dagelijkse leiding over het team bestaande uit 36 medewerkers en totaal 24 FTE.
Behaalde resultaten:
• Cultuurverandering op de afdeling doorgevoerd: het anders denken over en uitvoeren van zorgverlening en in relatie met deze cultuurverandering ontwikkelen en implementeren van nieuwe werkwijzen d.m.v. diverse afdelingsprojecten.
• Focus op voeding en ambiance bewerkstelligd waardoor voedingstoestand bewoners verbeterd is.

LOOPBAAN TOT 2004:
Mijn loopbaan ben ik in 1974 begonnen als leerling A-verpleegkundige. Na deze opleiding heb ik de specialisatie Intensive Care afgerond in 1979, waarna ik als verpleegkundige in dienst gekomen ben van het Brandwondencentrum in Beverwijk. van 1981 tot 1084 was teamleider.

In 1984 ben ik als teamleider algemene chirurgie in het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis in Amsterdam aangesteld. Ik heb daar met veel plezier een jaar gewerkt maar i.v.m. de lange reistijd in combinatie met een jong gezin heb ik in 1985 ontslag genomen en ben ik in het Zaans Medisch Centrum waarnemend hoofdverpleegkundige Intensive Care geworden.

In 1986 werd ik op deze afdeling hoofdverpleegkundige, wat ik tot juni 1996 ben geweest. In deze periode ben ik ook, naast mijn hoofdenfunctie, van juni 1995 tot juni 1996 Interimmanager verloskunde en van juni 1994 tot november 1994 staffunctionaris klinische zorg geweest.

In 1996 heb ik de overstap gemaakt naar verloskunde alwaar ik tot 2000 hoofdverpleegkundige was.

In de periode 1994 tot 1998 was ik vertegenwoordiger binnen het beleidsteam Klinische Zorg namens de 4 specialistische afdelingen, Intensive Care, Verloskunde/verloskamers, Cardiologie/CCU en Couveuse.

In 2000 ben ik gevraagd projectmanager te worden. Opdracht was om binnen een jaar een flexbureau op te zetten en de inhuur van externe medewerkers tot 0 te reduceren, wat gelukt is.

Gezien het interim werk en het werken op projectbasis mij veel voldoening gaf en waarin ik ook succesvol was, heb ik eind 2000 ontslag genomen en ben ik als interimmanager gaan werken.

Het eerste jaar via Funktiemediair en vervolgens 3 jaar als ZZP-er in diverse instellingen zoals het Waterland Ziekenhuis te Purmerend, Prinsenstichting te Purmerend en Thuiszorg IJmond te Beverwijk. Ook heb ik “2 uitstapjes” gemaakt naar de financiële sector.
• Waterlandziekenhuis: opzetten stroke unit neurologie, implementatie geautomatiseerd systeem cytostaticakuren op interne afdeling, optimaliseren werkprocessen poliklinieken cardiologie, longziekten en echokamer cardiologie.
• Prinsenstichting: opzetten van arbeidscentrum op nabijgelegen industrieterrein voor totaal 64 fulltime cliëntenplaatsen en 12 FTE activiteitenbegeleiders.
• Thuiszorg IJmond: ontwikkelen en implementeren centrale roosterplanning en herstructureren wijkteams.
• Financieel adviesbureau en bankfilialen: herstructureren werkprocessen

In 2004 werd het, door het verslechteren van de markt, steeds lastiger om als ZZP interimmanager in de randstad opdrachten te verkrijgen. Omdat ik opgroeiende kinderen had, en daarom niet buiten de randstad wilde werken, heb ik uiteindelijk besloten om weer in vaste dienst te gaan.

INDIEN U DIT WENST KAN IK U EEN UITGEBREIDE AANVULLING OP MIJN CV TOESTUREN VAN MIJN ERVARING VOOR 2004

Opleidingen

Opleidingen t.b.v. managementfuncties (diploma)
HBO Personeelsmanagement - 2003 - NCOI - Amsterdam
Projectmanagement - 2000 - Pentascope - In company
Hoger Management - 1991 - IBW - Amsterdam
Middenkader Management - 1983 - De Aemstelhorn - Amsterdam

Cursussen t.b.v. managementfuncties (certificaat)
Functioneringsgesprekken - 1995 - In company
Situationeel leiderschap - 1994 - In company

Vakinhoudelijke opleidingen (diploma)
Specialisatie Obst/Gyn - 1997 - Hogeschool Amsterdam
Brandwondenspecialisatie - 1980 - Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk
ICU-verpleegkundige - 1979 - Elisabeth Gasthuis Haarlem
A-verpleegkundige - 1978 - Elisabeth Gasthuis Haarlem
HAVO - 1974 - Haarlem (getuigschrift)
MAVO - 1972 - Zandvoort

Meer over mij

Werkgebied

  • Alkmaar 50km
Talentcard®