
Personalia
- Leeftijd
- 67 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben een enthousiast financieel allrounder met HBO werk- en denkniveau. Ik heb ruime ervaring in het voeren van financiële administraties bij kleine en grote bedrijven, met behulp van ERP-programmatuur en MS Office. Mijn ervaring ligt vooral op het gebied van uitvoerende, controlerende en analyserende werkzaamheden op het grootboek. Daarnaast heb ik goede kennis van, en ervaring met de werkzaamheden op het gebied van projectadministratie, vaste activa, debiteuren- en crediteurenadministratie. Ook met het rapporteren aan, en communiceren met diverse niveau’s binnen de organisatie heb ik ervaring, evenals met leiding geven, begeleiden en coachen.
Ik bijt me graag vast in financiële vraagstukken en zie het als een uitdaging om deze tijdig en juist op te lossen.
Ik bezit eigenschappen zoals inzet, accuratesse, verantwoordelijkheidsgevoel en oplossingsgericht denken en handelen. Met mijn communicatieve en sociale vaardigheden, mijn levenservaring, mensenkennis en inlevingsvermogen maakt mij dat tot een betrouwbare en bindende factor binnen de administratie.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
15-09-2015 tot heden
Finance Administrator, Zytec International B.V.:
implementeren van financieel pakket (Exact Globe);
- verantwoordelijk voor financiële administratie (grootboek, debiteuren-, crediteuren-, activa-, voorraad- en personeelsadministratie);
- cash flow en bewaken liquiditeitspositie;
- consolidatie, maand- en jaarafsluiting;
- maandrapportage, managementinformatie, interne en externe rapportage;
- optimaliseren financiële processen en AO/IC;
- adviseren en ondersteunen directie bij financiële vraagstukken;
- aangifte belastingen (BTW, VPB), en meldingen subsidies (WBSO/RDA);
- contact onderhouden met externe partijen.
01-01-2013 tot 15-09-2013
Werkzoekende
- netwerken, solliciteren, vrijwilligerswerk.
01-10-2009 tot 31-12-2012
All rond medewerker FSSC General Ledger, Van Gansewinkel/AVR:
- verantwoordelijk voor de boekhouding van diverse entiteiten;
- verzorgen maand- en kwartaalrapportages inclusief analyse en onderbouwing;
- bijdragen aan tot stand komen jaarrekening inclusief analyse en onderbouwing;
- verzorgen fiscale aangiften (o.a. BTW);
- verzorgen en bewaken Intercompany verrekeningen en afstemmingen;
- kerngebruiker Fixed Assets-module Oracle;
- (her)schrijven en implementeren werkinstructies;
- ad hoc ondersteunen controllers, teamleider en manager;
- opleiden, adviseren en coachen collega’s.
01-01-2008 tot 30-09-2009
Teamleider FSSC General Ledger, Van Gansewinkel/AVR:
- dagelijkse leiding grootboekafdeling (totaal 7 personen);
- verantwoordelijk voor de grootboekadministratie van een aantal bedrijven;
- controle op en bijdragen aan tijdigheid/juistheid maand- en kwartaalrapportages en jaarstukken;
- kerngebruiker Fixed Assets-module Oracle.
01-01-2002 tot 31-12-2007
Medewerker FSSC General Ledger, AVR Afvalverwerking:
- volledig voeren van de grootboekadministratie van een aantal bedrijven;
- bijdragen aan tot stand komen kwartaal- en maandrapportages en jaarstukken;
- verzorgen en bewaken Intercompany-verrekeningen;
- in teamverband implementeren ERP-systeem Oracle EBS;
- kerngebruiker Fixed Assets-module Oracle.
01-01-1994 tot 31-12-2001
Medewerker Grootboek/applicatiebeheerder, AVR Afvalverwerking:
- volledig voeren van de grootboekadministratie van een bedrijf;
- in teamverband implementeren van financieel pakket (EQ-Centric);
- zelfstandig uitoefenen van het applicatiebeheer (o.a. verantwoordelijk voor implementeren op andere locatie, opleiding en ondersteuning personeel, testen millenniumbestendigheid, overgang administraties NLG naar €).
01-01-1989 tot 31-12-1993
Medewerker Grootboek, Afvalverwerking Rijnmond:
- aanleveren boekhoudkundige data, samenstellen balans- en resultatenrekeningen, verzorgen interne rapportages, Intercompany-verrekeningen en aangifte Omzetbelasting; plaatsvervanger Hoofd FA.
01-01-1988 tot 31-12-1988
Medewerker Automatisering, Afvalverwerking Rijnmond:
- beschrijven administratieve procedures, eenvoudig programmeerwerk, intermediair tussen organisatie en externe automatiseerder, helpdesk.
01-01-1982 tot 31-12-1987
Debiteurenadministrateur, Afvalverwerking Rijnmond
01-01-1980 tot 31-12-1981
Medewerker Bedrijfseconomische Zaken, Afvalverwerking Rijnmond.
01-01-1979 tot 31-12-1979
Tijdschrijver, Afvalverwerking Rijnmond.
01-08-1977 tot 31-12-1978
Administratief medewerker, via uitzendbureaus Content en Manpower.
Opleidingen
01-09-1974 tot 31-06-1977
Middelbare Detailhandelsschool (MDS)
01-01-2013 tot 31-12-2013
PD Bestuurlijke Informatievoorziening (PDBIV)
Financiële Managementrapportage (FMR)
01-01-1992 tot 31-12-1998
Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadministratie (SPD) (certificaat Bedrijfscalculatie)
01-01-1985 tot 31-12-1986
Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)
01-01-1984 tot 31-12-1985
Praktijkdiploma Boekhouden (PDB)
Meer over mij
Werkgebied


