Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Chris Veenendaal

Chris Veenendaal

Administrateur, Boekhouder, Financieel Administratief Medewerker

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • AccountView
  • Afas
  • Exact
  • MS Excel
  • MS Dynamics
  • MS Word
  • Office 365
  • SAP

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Huidige werkgever:
  • Over Easy BV, Amsterdam
Functie(s):
  • administrateur
Sector(en):
  • Kunst & Cultuur
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

 Administrateur | Over Easy BV, Amsterdam (Over Easy is het bedrijf achter de band “The
Analogues” en de Exalto Studios te Haarlem)
juli 2018 – heden (parttime)
Werkzaamheden o.a.:
• financiële administratie in Exact Online
• debiteuren- en crediteurenadministratie
• kwartaalafsluiting / rapportages
• aangifte BTW / loonbelasting per kwartaal
• het per tour in kaart brengen van alle kosten van de afgelopen 4 jaar
• procesverbetering / herindeling grootboek

 Administrateur | Pit Strategie BV, Maarssen (Pit Strategie maximaliseert de uitstroom van sociale
diensten)
april 2018 – oktober 2018 (parttime)
Werkzaamheden o.a.:
• financiële administratie in Exact Online
• debiteuren- en crediteurenadministratie
• projectadministratie
• aangifte BTW
• intercompany boekingen (5 entiteiten)
• procesverbetering
Allround Medewerker Finance & Control | BMC Implementatie BV, Amersfoort (BMC ondersteunt de
publieke sector met toonaangevende expertise in 16 verschillende werkvelden)
april 2017 – April 2018
Werkzaamheden o.a.: crediteurenadministratie, aanmaken betaalbatches, aangifte IB47,
debiteurenadministratie, financiële administratie verwerken in Microsoft Dynamics NAV,
intercompany boekingen (3 entiteiten), ondersteuning projectadministratie en contractbeheer,
voorbereidingen maandafsluiting, procesverbetering

 Administrateur | Centra voor Zwangerschap en Geboorte BV, Baarn
juli 2016 – februari 2017
Werkzaamheden o.a.: crediteurenadministratie, debiteurenadministratie, beheer kas, financiële
administratie verwerken in AFAS Profit, intercompany boekingen (19 entiteiten), maandafsluiting
en voorbereiden van de jaarrekening, aangifte loonheffing en BTW, financiële rapportages
kassasysteem vestigingen (Reeleezee), HR ondersteuning, het verder inrichten en optimaliseren
van het grootboek en procesverbetering

 Administrateur | New Arts International BV / Challenge Records International BV, Amersfoort
(uitgeverij van klassieke en jazzmuziek en groothandel in cd’s van internationale labels)
maart 2015 – juli 2016
Werkzaamheden o.a.: crediteurenadministratie inclusief betalingen, debiteurenadministratie en
debiteurenbeheer, beheer kas, financiële administratie verwerken in AccountView,
projectadministratie, intercompany boekingen, aangifte BTW en ICP, ondersteuning
liquiditeitsbegroting, genereren consignment, sales en royalty statements, kwartaalrapportages
en voorbereiden van de jaarrekening, voorwerk salarisadministratie, personeelsdeclaraties,
aansturen van een uitzendkracht en stagiaire, beheren verzekeringsportefeuille en wagenpark
beheer

 16 juli 2014 – 12 sept. 2014 Gedetacheerd als crediteurenadministrateur bij The Phone House Netherlands B.V., Amersfoort

Werkzaamheden o.a.: registreren van non-stock facturen in Aptos (+/- 400 per week) en deze facturen ter goedkeuring verdelen over de diverse budgethouders (+/- 30 budgethouders) Na goedkeuring deze facturen scannen (met behulp van OCR) naar het Shared Service Center in Roemenië, scannen van stock facturen (+/- 100 per week). Dit zijn facturen met een PO (Purchase Order) nummer, bij ontvangen herinneringen uitzoeken waar deze factuur zich in het proces bevindt, corresponderen met het Shared Service Center in Roemenië (in het Engels) over bovengenoemde werkzaamheden, meedenken over procesverbetering en inwerken van nieuwe werknemer

 16 aug. 1999 – 31 juli 2013 Administrateur bij Snowtime BV, Amsterdam (vanaf mei 2009 parttime). Snowtime is gespecialiseerd in skireizen naar Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, en Noord Amerika.

Werkzaamheden o.a.: crediteurenadministratie, debiteurenadministratie en debiteurenbeheer, beheer kas, financiële administratie in AccountView, verwerken en aanleveren van persoons- en salarisgegevens aan het administratiekantoor, verwerken van personeelsdeclaraties, liquiditeitsprognose en –rapportage, verzorgen van de aangiften omzetbelasting per kwartaal, intercompany boekingen, verzorgen van de kwartaalrapportages en voorbereiden van de jaarrekening, aanleveren cijfers voor de begroting, aanleveren managementinformatie, rapportage van de reis- en annuleringsverzekeringen aan de verzekeringsmaatschappij, beschrijven van processen (AO/IB).

Project: Van eenvoudige website tot professionele webwinkel. Mijn aandeel hierin was aan te geven welke financiële gegevens ik vanuit de website zou willen hebben om te verwerken in het boekhoudprogramma en in welke vorm deze dan aangeleverd dienen te worden. Dit betrof o.a.: de verkoopcijfers per klant en uitgesplitst per grootboekrekening, de aan de verkoop relateerde inkoop per leverancier en uitgesplitst per grootboekrekening. Vele leveranciers maken gebruik van zogenaamde XML-bestanden die gekoppeld zijn aan de website. Onlinebetalingen. De betalingen komen binnen via Buckaroo (Online Payment Serverces). Ik keek dan hoe de aangeleverde gegevens van Buckaroo verwerkt konden worden in het boekhoudprogramma.

In de begin periode gaf ik leiding aan 1 financieel administratief medewerkster. De laatste jaren deed ik in principe alles alleen, maar er was vaak wel een stagiaire aanwezig die het vak graag wilde leren. Deze probeerde ik dan alle kneepjes van het vak te leren.

Vanaf 1 mei 2009 was ik, naast mijn (parttime) baan bij Snowtime, werkzaam bij:

• 1 aug. 2011 – 31 juli 2012 (parttime) Administrateur bij Mans Adviesgroep voor Kwaliteitsmanagement B.V., Soest . Mans is o.a. gespecialiseerd in het opleiden en coachen van leidinggevenden en medewerkers. Werkzaamheden o.a.: projectadministratie, financiële administratie in Twinfield & Exact, verzorgen van de aangiften omzetbelasting per kwartaal, verzorgen van de maandrapportages en voorbereiden van de jaarrekening.

• 1 juli 2010 – 31 aug. 2010 (parttime) Gedetacheerd als crediteurenadministrateur bij de Universiteit Utrecht. Gewerkt met het programma SAP en Basware.

• 1 mei 2009 – 30 april 2010 (parttime) Administrateur bij Golftime BV, Amersfoort. Golftime is gespecialiseerd in golfreizen naar vele landen in de wereld waaronder Afrikaanse en Aziatische landen. Werkzaamheden komen overeen met die van Snowtime.

 1 jan. 1990 – 13 aug. 1999 (vanaf januari 1996 parttime) Administrateur bij de Vereniging voor Biologisch Dynamische Landbouw, Driebergen. Deze vereniging houdt zich voornamelijk bezig met het promoten van de Biologisch Dynamische landbouw in Nederland. Werkzaamheden o.a.: De financiële, project- en ledenadministratie, verzorgen van de maandrapportages en voorbereiden jaarrekening, voorwerk loonadministratie, aangifte loonbelasting en verzorgen van de internetpagina. In de beginjaren dat ik daar werkte gaven zij ook een tijdschrift uit (Vruchtbare Aarde). Verantwoording moest ik afleggen aan de penningmeester, die samen met mij ook de begroting maakte.

Vanaf 1 januari 1996 was ik, naast mijn (parttime) baan bij de BD Vereniging, werkzaam bij:

• 1 jan. 1996 – 13 aug. 1999 (parttime) Administrateur bij Agro Eco Consultancy BV, Bennekom. Agro Eco is een consultancy bureau op het gebied van biologische landbouw. Werkzaamheden o.a.: De financiële en projectadministratie, verzorgen van de maandrapportages en voorbereiden jaarrekening, voorwerk loonadministratie (verder verzorgt door ADP) en aangifte BTW en loonbelasting. Een aantal projecten werden gefinancierd door buitenlandse overheden en organisaties (o.a. Duitsland en Zweden). De financiële rapportages maakte ik dan in het Engels/Duits en volgens de strikte richtlijnen van dat land en/of organisatie.

 3 juli 1978 – 31 dec. 1989 Financieel administratief medewerker bij van Silfhout BV, Hooglanderveen. Van Silfhout BV was een groothandel in levensmiddelen (SPAR). Werkzaamheden o.a.: Eerste twee jaar magazijnadministratie. Vervolgens zes jaar verzorgen administratie van aangesloten winkels op de Bedrijfseconomische Dienst. Daarna twee jaar op de calculatieafdeling. Ten slotte twee jaar leiding gegeven op de afdeling boekhouding (4 personen). Ook hield ik de urenadministratie bij van alle personeelsleden (+/- 120 personen) .

Opleidingen

Moderne Bedrijfsadministratie (MBA)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Muziek

Werkgebied

  • Hoogland 50km
Talentcard®