Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Rob van den Oudenalder

Rob van den Oudenalder

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Na zowel in uitvoerende als in stafmatige (management)functies ervaring te hebben opgedaan ben ik van mening dat ik het best tot mijn recht kom in een stafmatige managementfunctie. Met name mijn visie dat stafafdelingen ten alle tijden ondersteunend moeten zijn aan de uitvoering, maakt mij bij uitstek geschikt voor een dergelijke functie. Bovendien ben ik er een voorstander van dat stafafdelingen zoveel mogelijk een geïntegreerd geheel vormen en op die wijze de ondersteuning aan het primaire proces vormgeven. Op medewerkersniveau staat bij mij de professionaliteit en de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker voorop. Verantwoordelijkheid en bevoegdheid liggen in mijn visie als manager dan ook in de eerste plaats op dat niveau. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat bovengenoemde drie punten enerzijds voortdurend punten van aandacht en uitdaging zijn, anderzijds kunnen zij bij een juiste uitvoering leiden tot een optimaal resultaat. In persoonlijke zin koppel ik uitstekende algemene, numerieke en verbale vaardigheden aan eigenschappen als assertief, zakelijk, extravert, relativerend en coöperatief.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • algemeen directeur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 2 maanden

Werkervaring

Periode: 1 januari 2009 – heden
Werkgever: Vakvereniging Het Zwarte Corps, Nieuwegein
Functie: Algemeen Secretaris
Taken:
- als lid van het Dagelijks Bestuur bijdragen aan het strategisch beleid.
- vertegenwoordigen van de organisatie in externe commissies, organen en besturen.
- direct leidinggeven aan de werkorganisatie, bestaande uit 11 medewerkers in functie variërend van medewerkers Servicedesk tot Bondsadvocaat.
- ontwikkelen en implementeren van beheersings- en personeelsinstrumenten ten behoeve van de interne bedrijfsvoering binnen de werkorganisatie.
- bijdragen aan de ontwikkeling en uitvoering van verenigingszaken en kaderopbouw van vrijwilligers binnen de vereniging.

Periode: 1 maart 2006 – 1 januari 2009
Werkgever: Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen, Amsterdam
Functie: Hoofd Planning, Control, Informatiebeheer & Kwaliteit divisies Arbeidsgeschiktheid, Inkoop Re-integratie en Werkloosheidswet
Taken:
- leidinggeven, direct en indirect, aan de eenheid bestaande uit ruim 90 medewerkers Control, Informatiebeheer, Kwaliteit en Secretariaat.
- adviseren van de divisiedirecties over het te voeren bedrijfseconomisch beleid op korte en lange termijn.
- ontwikkelen van het beleidskader van de eenheid.
- bewaken van de voortgang en nemen van maatregelen om de output van de eenheid te waarborgen.
- ontwikkelen, (re)organiseren en coördineren van de interne professionaliteit van de diverse vakgebieden binnen de eenheid.

Periode: 1 juli 2004 – 1 maart 2006
Werkgever: Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen, Amsterdam
Functie: Afdelingsmanager Planning, Control & Informatiebeheer divisies Arbeidsgeschiktheid, Inkoop Re-integratie en Werkloosheidswet
Taken:
- direct leidinggeven aan de afdeling, bestaande uit 27 medewerkers.
- functioneel aansturen van de regionale controllers binnen de divisies.
- zorg dragen voor coördinatie en afstemming van alle contacten binnen de divisies op het terrein van businesscontrol, kwaliteit en het informatievoorzieningproces.
- zorg dragen voor coördinatie en borging van de structuur en de uitvoering van de planning & controlcyclus en de informatievoorziening binnen de divisies.
- zorg dragen voor de opstelling van de begrotingen van de divisies en de totstandkoming van de managementcontracten binnen de divisies.

Periode: 1 oktober 2001 – 1 juli 2004
Werkgever: Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen, Amsterdam
Functie: Unitmanager Planning & Control divisie Werkloosheidswet
Taken:
- in afwijking van het bovenstaande: direct leidinggeven aan de unit bestaande uit 9 medewerkers Control en functioneel aansturen van de regionale controllers binnen de divisie.

Periode: 1 oktober 1998 – 1 oktober 2001
Werkgever: Cadans Uitvoeringsinstelling, Zeist
Functie: Concerncontroller
Taken:
- vertegenwoordigen van de organisatie op financieel economisch gebied.
- zorg dragen voor de totstandkoming van externe financieringsaanvragen.
- voorbereiden van adviezen op financieel economisch gebied ten behoeve van de Directie.
- vervullen van de regiefunctie in het plannings-, budgetterings- en rapportageproces.
- coördineren van de ontwikkeling, de implementatie en het onderhoud van organisatiebrede besturingsinstrumenten en ontwikkelen van functionele richtlijnen.

Periode: Vóór 1 oktober 1998
Diverse functies bekleed, waaronder Vestigingsmanager bij Olympia Uitzendbureaus te Zoetermeer en manager Werkloosheidswet bij de Detam te Rotterdam.

Opleidingen

2006 t/m 2008 MBA-course Strategic Management, Via Vinci University te Breda.
2004 t/m 2005 Persoonlijk Coachingstraject op het gebied van managementvaardigheden.
2003 t/m 2004 Aansturing en Management Zelfstandige Bestuursorganen, Nederlandse School voor Openbaar Bestuur te Den Haag.
1995 t/m 2001 diverse cursussen waaronder managementvaardigheden, adviesvaardigheden, resultaatgerichte bedrijfsvoering, contractmanagement.
1992 t/m 1994 Sociale Zekerheid, SOSV te Amsterdam.
1984 t/m 1989 Doctoraal Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit te Rotterdam.
1980 t/m 1983 Kandidaats Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit te Rotterdam.
1972 t/m 1979 Gymnasium B, Christelijk Lyceum te Zeist.

Meer over mij

Werkgebied

  • Zeist 50km
Talentcard®