Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marcel van As

Marcel van As

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Werkhouding

Open, eerlijke, gedreven en constructieve mentaliteit met hoge output.
Inventief en fantasierijk in het oplossen van uitdagingen.
Motto: waarom moeilijk doen als simpel ook kan.
Sterkste punten: relatiebeheer, strategische verkoop ontwikkeling en werken in een team.
Een goede deal: ervaring, passie en jong van hart.



Werkervaring

1 mei 2011 – 1 mei 2014 : contract onbep. tijd bij BIXOLON Europe GmbH
Functie: Sales Manager
Verantwoordelijk voor het opzetten, uitbouwen van distributie- en reseller netwerk voor de B2B verkoop van Bixolon’s printproducten. Toegewezen regio is Frankrijk, Benelux, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Nordics (Scandinavië en Baltische staten).


16 juni 2010 – 1 maart 2011 : contract onbep. tijd bij ITAB Shop Concept BV
Functie: Business Manager
Verantwoordelijk voor de actieve verkoop van kassameubels, zelfscankassa's, klantgeleiding en winkeltoegangsystemen, winkelstellingen en -schappen, hoekbeschermers en buitenmeubelen voor winkels. Daarnaast leiding geven aan de afdeling Service.


15 oktober 2008 – 15 juni 2010 : contract onbep. tijd bij PARTNER-TECH Europe GmbH
Functie: Key Account Manager Europa
Verantwoordelijk voor de verkoop van POS oplossingen, POS periferie en barcode scanners aan de grote eindgebruikers in de europese retail markt
Voorheen contract bij Scantech-ID BV in de functies van Commercieel Directeur; gestart als Account Manager Duitstalig gebied en Oost-Europa.
Door vertrek van commercieel directeur, de functie overgenomen vanaf december t/m september 2009. Daarna is de afdeling overgenomen door PARTNER-TECH Europe GmbH.
Functie van Commercieel Directeur: Verantwoordelijk voor een team van 5 internationale Sales Managers en 2 Technical Service Managers. Primair verkoopgebied was Europa.
Functie van Accountmanager DACH: Verkoop van barcode scanners gericht op dealers en de grote System Integrators als Wincor Nixdorf, Toshiba TEC, Fujitsu Services.


11 februari 2008 - 15 oktober 2008: jaarcontract bij ToshibaTEC Netherlands BV
Functie: Product Manager Retail Information Systems
Informeel ook Industry watcher en new business developer.
Verantwoordelijk voor het onderhoud van de beschikbare informatie van Toshiba- en producten van derde partijen. Projectmanager voor het interne test- en vrijgave traject.


1 februari 2007- 1 februari 2008 : jaarcontract bij Wincor Nixdorf BV
Functie: Account Manager Retail
verantwoordelijk voor verkoop, accountmanagement in breedste zin en projectmanagement.
Klanten als C&A, AS Watson (oa Kruidvat), Schuitema en MediaMarkt-Saturn maar ook Texaco Benelux behoren tot mijn werkterrein. Hierbij heb ik vaak contact met collega’s in het buitenland, met verzoeken om ondersteuning of uitwisseling van ervaringen.
Mijn specialiteit is naast zelfscan oplossingen nu uitgebreid met CashManagement:
alles wat te maken heeft met contant geld stromen in de winkel.


1 november 1999–31 december 2006 :contract onbepaalde tijd met Scangineers BV
Functie: bedrijfsleider/directeur
Verantwoordelijk voor verkoop & marketing, personeelsbeleid, inkoop en ontwikkeling.
Gestart als consultant bij Van der Loo Beheer met de taak het opzetten van bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van de zelfscan kassa voor de supermarkt.
Uitkomst een nieuw op te zetten dochter binnen de holding.
In de wereld waren er 5 bedrijven die zich bezig hielden met zelfscan systemen in de Retail.
Naast IBM, NCR, Fujitsu en Wincor Nixdorf heeft Scangineers een geweldig marktaandeel weten te verwerven. Scangineers was marktleider in Nederland met een “installed base” van 300 systemen in meer dan 100 winkels.
Scangineers had de beste producten als het consument acceptatie betreft, omdat de gebruikers interface is ontdaan van alle moeilijke trucjes en het gebruik van de systemen intuïtief is. Door samen te werken met strategische partners, verantwoordelijk voor productie en installatie, is het mogelijk gebleken met een klein team (van 10 mensen) een goed product succesvol op de markt brengen.


1 januari 1997- 1 maart 2000 : gewerkt als freelance verkoper bij diverse bedrijven
Primair actief in scan-technologie en elektronica
Deze periode omvatte de navolgende activiteiten, ambities en opgedane ervaring:
- Part-time gewerkt aan de ontwikkeling van een zelfscan kassasysteem voor de supermarkt.
Start van de samenwerking met dhr. Van der Loo.
- Contract met Scantech als Value Added Reseller
Het doel van dit contract is supermarkt barcodescanners voor de industrie geschikt te maken.
Tweede doel is een vervolg te geven aan de activiteiten van InduScan (dochteronderneming van Scantech BV). Voortzetting gestopt ivm activiteiten voor de ontwikkeling van een zelfscan kassasysteem.
- Zelfstanding bedrijf e.p.s. amersfoort
Inkoop- en elektronica assemblage diensten voor hoofdzakelijk Terberg besturingstechniek in samenwerking met CanSys (elektronica ontwerpbureau) Beëindiging jaarcontract van Terberg. Het is me niet gelukt continuïteit te bouwen door nieuwe klanten te werven.
- Diverse contracten als freelance verkoper bij ondermeer Intertech Europe Electronic BV, Q-Print BV, Comelectronic BV en Pro Service GmbH.
- Freelance verkoper bij Scantech BV
Ter overbrugging aangetrokken om de taak van verkoopleider Duitstalige landen,
omdat mijn opvolger op zich liet wachten, voort te zetten.


Augustus 1990- december 1996 : contract onbepaalde tijd bij Scantech BV
Functie: verkoopleider Duitstalige landen
Verantwoordelijk voor alle verkoopactiviteiten, relatiebeheer, marketingaktiviteiten in dit gebied.
Omzetverantwoordelijk voor 5,5 miljoen gulden.
Functie: hoofd Customer Service
Managen van drie medewerkers, aansturen van de afdelingen Productie, Reparatie, Inkoop, Inpakafdeling en Export/expeditie verantwoordelijk voor telefonische helpdesk, verkoop orderverwerking, onderdelenverkoop en reparatie orderorganisatie van wereldwijde distributeurs, orderverwerking van wereldwijde distributeurs, aansturing inkoopbeleid, productieplanning, verantwoordelijk voor exportafhandeling en expeditie.
Begonnen met een tijdelijk contract bij Scantech BV
Functie: administratief medewerker
Organiseren van boekhouding, order-intake, rekeningen schrijven, expeditie en export.

Mei 1990 – augustus 1990 : als uitzendkracht gewerkt onder meer bij
ABN-AMRO als acceptgiro verwerker en
administratief medewerker bij Elektro groothandel.

Opleiding

1996 3 daagse verkooptraining TACTPLAN bij Pieterman & Partners
certificaat succesvol verkopen

1992 avondopleiding bij ISW
diploma Logistiek Manager

1992- 1993 Avondopleidingen bij FENEDEX
certificaat exportmedewerker
certificaat documenten bij export

1990- 1991 Avondcursus voor het Praktijkdiploma Boekhouden
diploma

1989- 1990 Avondcursus bij stichting Involon
certificaat deurwaarder voor gemeenten en rijksinstellingen

1989 Centrum vakopleiding te Amersfoort
vakken: bedrijfseconomie, bedrijfsadministratie, marketing en automatisering:
Lotus 123, WP 4.2, Exact, MS-DOS
diploma/certificaat boekhouder

1983 Vakopleiding visgroot- en detailhandel te Scheveningen
diploma

1980-1983 Lerarenopleiding de Vrije Leergangen van de Vrije
Universiteit te Amsterdam
hoofdvakken: tekenen en handenarbeid
geen diploma

1978-1980 Pedagogische Academie te Utrecht
geen diploma

1976-1978 HAVO ‘de Klokkenberg’ te Nijmegen
diploma

1972-1976 MAVO ‘de Klokkenberg’ te Nijmegen
diploma


Hobby’s:
Mountain biken, kite- en windsurfen, kamperen, recreatief beoefenaar van hockey en voetbal.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Techniek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct
Talentcard®