Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Kees Knijn

Kees Knijn

Personalia

Leeftijd
69 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Opleidingen

2010 Cursus Compliance : Privacy & Integriteit e-learning
modules
2007 Certificaat Prince2 APM Group
2000 Certificaat CODA-Financials Baan Nieuwegein
1998 Getuigschrift Managementstraining OTV Performancesupport
1996 Cursus Windows met Word, Excel en Outlook
1991 Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadministratie 2
1991 Getuigschrift seminar Kwaliteitsproject Connector Management
Group
1985 Staatspraktijkdiploma Bedrijfsadministratie 1
1984 Certificaat cursus Manager en automatisering Honeywell Bull
1984 Certificaat Correct Nederlands en Correspondentie NCTAB
1982 Moderne Bedrijfsadministratie
1981 Praktijkdiploma Boekhouden
1977 Getuigschrift Ziekenfondswezen VNZ
1974 MAVO en HAVO

Werkervaring VGZ-IZA-TRIAS-UNIVE 1976 tot heden

Heden Vanaf 1 maart 2013 ben ik, voor de gemeente Koggenland, mantelzorger voor een aantal cliënten . Dit als vrijwilliger.
2013 Van 1 juni 2012 tot 1 maart 2013 begeleidde ik, vanwege een nieuwe reorganisatie, mijn mensen naar een nieuwe baan. Door het initiëren van opleidingen, hen te enthousiasmeren en te stimuleren, probeerde ik hun kansen te vergroten op het verkrijgen van nieuw werk.
1999 Teammanager Accountinghouse: Na een fusie volgde een reorganisatie waarna onze werkzaamheden gespecialiseerd werden. Wij verzorgden het liquiditeitsbeheer en de contacten met de banken. Wij verwerkten alle dagafschriften in de bijbehorende applicaties en verzorgden de aanmaak, controle en verwerking van incasso- en excassobestanden van de totale organisatie. Mijn taak was het aansturen van een team van 40 personen en met hen functionering- en beoordelingsgesprekken houden. Het opzetten van financiële projecten, wettelijke en innovatieve wijzigingen doorvoeren. Interne controles opzetten voor een juiste uitvoering van de werkzaam-heden en verantwoording afleggen over de beheerskosten van mijn afdeling.
1985 Sous chef Financiële administratie: Samen met mijn team, verzorgde ik: liquiditeit- en treasurywerkzaamheden, de begroting met bijbehorende prognoses en de jaarrekeningen voor de gehele organisatie. Ook legden wij verantwoording af over de budgetten aan CVZ (de Ziekenfondsraad) en de directie van Coöperatie Univé Verzekeringen. Dit alles gebeurde in een complexe omgeving met diverse administratieve applicaties.
1983 Sous chef Verzekerdenadministratie: Aansturing van 35 collega’s die de wettelijke controles en het in- en uitschrijvingbeleid van de Ziekenfondsraad uitvoerden
1979 Groepsleider Verzekerdenadministratie: Inkomenscontrole bejaarden, vrijwillige ziektekostenverzekering en eigen bijdrage AWBZ aan de hand van belastingopgaven.
1976 Medewerker Credit management

Competenties

• Analytisch: Ik bekijk administratieve procedures/processen kritisch en breng, waar mogelijk, verbeteringen aan. Dit doe ik veelal met het team. Ik kan goed hoofd- en bijzaken onderscheiden en leg snel verbanden. Ik voer controles uit bij financiële rekeningen op juistheid en betrouwbaarheid. Bij fouten vind ik vrij snel de oorzaak en zorg voor een adequate oplossing.
• Innovatief: Ik draag ideeën aan om financiële processen te stroomlijnen en te automatiseren. Bijvoorbeeld het automatisch inlezen van ontvangsten c.q betalingen in het financiële pakket. Invoering van de EURO, E-Billing en SEPA.
• Klantgericht: De klant moet tevreden zijn over mijn geleverde prestatie zowel in- als extern. Bijvoorbeeld: Ik zorg ervoor dat de betalingen en incasso’s tijdig verwerkt worden.
• Resultaatgericht: Ik werk hard aan het behalen van de begrotingsdoel-stelling van de afdeling. Bijvoorbeeld het terugdringen van bankkosten, optimaliseren van renteopbrengsten, het stimuleren van automatische incasso. Het terugdringen van het aantal bankrekeningnummers, waardoor er vereenvoudiging komt in het bepalen van de liquiditeits-positie.
• Stressbestendig: Door een juiste werkplanning kan ik goed omgaan met hoge werk- cq tijdsdruk. Ik lever de rapportages tijdig aan.
• Teambuildend. Door vertrouwen te geven aan de mensen binnen het team en hen te stimuleren in hun persoonlijke ontwikkeling zorg ik voor een goede samenwerking.
• Sociaal en collegiaal: Ik toon interesse in het wel en wee van de collega’s en help ze met persoonlijke c.q zakelijke problemen. Hiermee creëer ik een goede vertrouwensrelatie, waarin men zich prettig voelt. Het ziekteverzuim is binnen mijn team altijd beneden de 2%.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

Zie Curriculum Vitae

Opleidingen

SPD1/SPD2 Alkmaar/Amsterdam
MBA Alkmaar
PD Hoorn

Meer over mij

Werkgebied

  • Avenhorn 25km
Talentcard®