Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Herman van Toor

Herman van Toor

Personalia

Leeftijd
62 jaar

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

In mijn werk ben ik pragmatisch, samenwerkend, oplossingsgericht,stabiel en operationeel meewerkend. Ik kom goed tot mijn recht in een functie waarin ik leiding geef en verantwoordelijkheid kan nemen. Daarnaast ben ik een doorzetter met een positieve kijk op het leven. Ik heb een goed inlevingsvermogen en leg makkelijk en graag contacten met mensen. Ik ben direct, sterk analytisch en overtuigend zonder de professionaliteit uit het oog te verliezen en heb zeer grondige en brede kennis van techniek. Op tijd en volgens afspraak is mijn instelling.Mijn persoonlijke interesse is vooral techniek gericht. Ik repareer graag koffiemachines bijvoorbeeld.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2011 t/m 2013: Operations & Production Manager/Service Manager Multi Pilot Simulations (MPS).
Voor opleidingsinstituten van de luchtvaart ontwikkeld, bouwt, test en onderhoudt MPS vliegtuigsimulators van het type Boeing 737-800-NG en Airbus A320. Dit met een divers team van specialisten zoals fijnemechanica, kunststof bewerking, laser graveren, elektrotechniek en elektronica, PLC en motorsturingen op basis van Bosch Rexroth, installatietechniek, planning, tekenwerk, en ontwerp.
In deze functie gebruik ik al mijn opgedane kennis en ervaring in onverwachte combinaties en situaties. Internationaal Service Management is een groot deel van de functie.
Verantwoordelijk voor:
• Ontwerp en realisatie van technische oplossingen en componenten.
• bouw van de simulator.
• inkoop van alle onderdelen.
• optimalisatie van het productieproces volgens de LEAN methode.
• management en deelnemer van het productie team (5FTE)
• levering, transport en plaatsing op klant locatie wereldwijd.
• technische training van (internationale) klanten.
• end-to-end Service Management voor geleverde machines.

2010 t/m 2011: Coördinator I&A /Service Manager ICT tbv Stichting Abrona voor Geestelijke Gezondheid Zorg
Binnen een non-profit zorg organisatie verdeeld over 80 locaties heb ik een ICT afdeling (15 FTE) op basis van ITIL opgestart en uitgebouwd. Dit om de organisatie (2000 FTE) op het gebied van ICT/Domotica voor te bereiden op consolidatie en synergie aspecten.
Verantwoordelijk voor:
• het bepalen van strategie, beleid en passende visie.
• de borging van diensten, techniek en infrastructuur.
• leiding geven aan en ontwikkelen van het ICT team.
• Verbeteren van de dienstverlening volgens de Lean methodiek.
• Implementeren en borgen Service Management.

2007 t/m 2010: Manager ICT Service voor ABN AMRO Hypotheken Groep (AAHG)
In deze functie gaf ik leiding aan een ICT afdeling die ook functioneel, technisch- en applicatiebeheer, projecten en ontwikkeling in zich had. Daarnaast was ik lid van het MT. Het betrof een stafafdeling direct rapporterend aan de financiële directeur. In deze functie was ik leidinggevend aan en verantwoordelijk voor een Contractmanager en een Service Level Manager.
Ik was klantvertegenwoordiger met beslissing- en tekenbevoegdheid bij contractbesprekingen, aanbestedingen en leveringopdrachten (procuratiehouder). Uitvoerend in het tot stand komen van de contracten, contracteigenaar en vendor manager voor alle afgesloten ICT gerelateerde (uitbesteding) contracten.
Verantwoordelijk voor:
• het inrichten van de ICT-Service processen op basis van ITIL ten behoeve van de automatiseringsdienstverlening van AAHG
• Contract- en SLA management voor zowel de interne als de externe contracten
• Licentiemanagement voor alle voorkomende contracten
• het managen van de externe partijen die dienstverlening moesten leveren.


2003 t/m 2007: Senior Team Manager Fujitsu Services B.V. ten behoeve van de KLM en Schiphol Servicedesk
Management van de ICT servicedesk voor de KLM en Schiphol bestaande uit 56 FTE. Mijn belangrijkste taak in deze functie was het inzichtelijk en beschikbaar maken van de complete documentatie ten behoeve van de dienstverlening. Hiervoor heb ik een sluitend documentatie proces opgeleverd. Mijn visie is regelmatig toegepast bij nieuwe diensten bij de klant of aanpassingen daar op.
Verantwoordelijk voor:
• dagelijkse leiding op functioneel en operationeel niveau aan twee volcontinu teams.
• het opleveren van financiële desk begrotingen voor nieuwe contracten
• alle SLA’s voor wat betreft de beide servicedesk contracten
• Beleid, ontwikkeling en groei van het team.
• financiële controle en afhandeling
• rapportage en presentatie
• roosters en indelingen van de medewerkers
• het initiëren, onderhouden en uitwerken van de externe contacten.

2000 t/m 2003: Team manager/Supervisor KLM Schiphol Centrum
Mijn werkzaamheden bestonden uit het opzetten van een dienstverlening voor wat betreft de KLM IT-Infrastructuur en de eindgebruikerondersteuning.
Dit volgens het ITIL model en met ondersteuning van Pink Roccade met als doelstelling de dienstverlening overdraagbaar te maken aan Fujitsu Services. Dit servicemodel is als referentie voor KLM afdelingen gebruikt en succesvol geïmplementeerd.
Verantwoordelijk voor:
• dagelijkse leiding en coördinatie aan 1e en 2e lijn medewerkers van de volcontinu decentrale helpdesk op Schiphol Centrum (18 FTE)
• rooster verantwoordelijk voor 1e en 2e lijn
• technisch verantwoordelijk voor de KLM IT-infrastructuur
• Ad Interim Incident Manager,Problem Manager en Change manager.
• Leidende rol in transitie proces naar vendor.
• Onderhoud en functioneren UNIX/AIX omgeving bagagesystemen.

Functies bij KLM 1988 tot 2000
• IT specialist
• Systeembeheerder.
• Projectmedewerker.
• Transitie medewerker.
• Technisch projectleider.
• Technisch beheerder.
• Installateur en technisch specialist
• Elektrisch onderhoudsmonteur (ELMO)

Functies tot 1988

• IGMA : Elektrotechnisch onderhoudsmonteur, motordrijver drijvende kraan.
• IGMA: stageplaats, elektrotechniek
• FOKKER, stageplaats CNC machines/autoclaven.

Opleidingen

Certificaat Heftruck vaardigheid
Certificaat financieel adviseur hypotheken
Management Development trainingen intern ABN AMRO, KLM en Fujitsu Services waaronder financieel management en absentie management.
Certificaat Projectmanagement Prince2.
Verschillende Windows NT en 2000 training modules zonder examen.
Certificaten Novell 3.12 systeembeheer cursussen.
Certificaten AIX 3.1.5 Unix Systeembeheer cursus IBM, alle modulen.
Diploma Westinghouse PLC programmeren en onderhoud.
Diploma MTS Elektrotechniek.
Diploma Mavo 4, technisch vakkenpakket.
Autocad kennis en ervaring tot en met versie 10/12
Autosketch kennis en ervaring
GoogleSketch kennis en ervaring
Solidworks ervaring
Mechanische constructie ontwerp en fabrikage kennis en ervaring
Bouwkundige ervaring op het gebied van huis constructies
Elektrotechnische installatie kennis en ervaring
Logistiek en internationaal transport ervaring voor grote installaties
Contract management kennis en ervaring (oa voor ICT gerelateerde dienstverlening)
Servicemanagement en delivery management ervaring.

Meer over mij

Werkgebied

  • Groenekan 50km
Talentcard®