Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Bob de Boer

Bob de Boer

Personalia

Leeftijd
62 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Business Controller met sterke commerciële en retail oriëntatie. Ervaren in het opzetten van financiele rapportages en scorecards.
Gemotiveerde teamplayer, goede rechterhand, analytisch en klantgericht.

• Parttime vrijwilligerswerk bij Vrienden van Amelisweerd, maart 2011 – juni 2012
Ontwikkelen, samenvoegen en implementeren van meerdere bestanden met relaties en stakeholders tot
één strategisch relatiebestand in Excel. Dit was gemiddeld voor één dag in de week
• Vrijwilliger bij Rock Werchter (4 dagen), TW Classic (1 dag) en Werchter
Boutique (1 dag), 2001 - heden. Rock Werchter is het grootste popfestival van de Benelux.
• Intensieve blootstelling aan en brede ervaring in werken met diverse nationaliteiten en culturen
• Ervaring met commerciële en industriële processen
• Communicatief vaardig
• Loyaal aan bedrijf en collega’s, teamplayer, hardwerkend, goede rechterhand
• Persoonlijke interesses: familie, sport (o.a. skien, fietsen, hockey, zeilen en wandelen), muziek en reizen

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

Op zoek naar een nieuwe uitdaging, 1/03/2014 – heden

Sabbatical, 1/11/2013 – 28/2/2014

Intertaste B.V. in Puttershoek, april 2012 – oktober 2013
Sales Controller
Intertaste B.V. (ITT) is een toonaangevende speler in de voedingsmiddelenindustrie. Het is de ambitie van ITT om de voorkeursleverancier te zijn van de West-Europese producenten van levensmiddelen en retailers voor de ontwikkeling, produktie en levering van specerijen, sauzen en kruidenmengsels. De organisatie bestaat uit bijna 400 werknemers met een netto omzet van ca. 140 MEUR met drie productielocaties.
Geselecteerde taken:
• Verantwoordelijk voor het berekenen van de fabriekskostprijzen in Puttershoek
• Verantwoordelijk voor de controle en de communicatie, aan sales, van de fabriekskostprijzen van alle drie vestigingen (Puttershoek, Utrecht en Nijkerk)
• Verantwoordelijk voor de 3-maands forecast en voor de budgetten van alle "niet fabriek functies"

Op zoek naar een nieuwe uitdaging, mei 2010 – maart 2012

Sabbatical, november 2009 – april 2010

Volvo Compact Equipment (AB Volvo) in Archamps en Belley (Frankrijk), maart 2006 – november 2009
Sales-to-Order Controller en Pricing and Control manager
Volvo Compact Equipment (CoE) is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie en de verkoop van Compacte Graafmachines < 11 t, Compacte Wielladers, Graaflaadcombinaties en Schrankladers. De organisatie had in 2007 ongeveer 690 MEUR netto omzet en 1100 werknemers. CoE is een globale matrix organisatie met vijf Product Area’s, zeven fabrieken, en vier regionale verkoop organisaties.
Geselecteerde taken:
• Ontwikkelen, implementeren en rapporteren van:
 een geconsolideerde Bruto Winst raportage, voor CoE, inclusief verschillenanalyse voor het Management Team en voor de regionale- en product organisaties voor de rapportages van Actual, Budget en Forecasts
 de maandelijkse rapportage van de Regional Contributie Marge voor de Regionale CoE organisaties
 maandelijkse scorecards voor enkele geselecteerde Sales-to-Order (StO) KPI’s
• Verantwoordelijk voor de maandelijkse IP elimination van CoE binnen de VCE consolidatie.
• Bruto Winst check voor nieuwe markten en product introducties
• Mede ontwikkelen en implementeren om meer logica in de prijs positionering binnen het eigen product assortiment en versus concurrentie te krijgen
• Verbeteren van de budget- en kostenrapportage binnen de Global Marketing afdeling van CoE

Volvo Group Non Automotive Purchasing (AB Volvo) in Brussel (België), 2002 – 2006
Business Controller
Volvo Group NAP werd eind 2001 opgericht met de missie om de inkoopkosten te verlagen en om de efficiency van het inkoopproces te verbeteren voor alle non-automotive producten en services binnen de gehele AB Volvo Group; de totale uitgave hiervoor was ongeveer 2 miljard euro. De organisatie is een globale, commodity gedreven organisatie met daarnaast operationele inkopers die de interne klanten op een dagelijkse basis helpen; in totaal had VGNAP ongeveer 235 employees.
• Verantwoordelijk voor de ontwikkelen, implementeren, consolideren, rapporteren en opvolgen van de managementrapportages voor Actual, Budget en Forecast
• Verantwoordelijk voor ontwikkeling van de “Measurements & Definitions", o.a. Cost Reductions
• Project leider voor de ontwikkeling en implementeren van de web based rapportage tool voor CR

Volvo Car Corporation in Brussel (België), 1996 - 2002
Performance Measurement Consultant (afdeling Finance & Business Control)
• Mede-ontwikkelen, implementeren en rapporteren van Scorecards and Key Performance Indicators
• Ontwikkelen en onderhouden van de Common definitions (o.a. Dealer data, Car Sales & Delivery, Vehicle Repair & Maintenance)
• Projectleider voor ontwikkeling en onderhoud Dealer Bedrijfsvergelijkingssysteem in Europa

Volvo Nederland Personenauto B.V. in Beesd (Volvo Car Corporation), 1990 - 1996
Business Management Consultant binnen- en later buitendienst (afdeling Network)
• Projectleider voor ontwikkeling en onderhoud Dealer Bedrijfsvergelijkingssysteem in Nederland
• Ontwikkelen, implementeren en Dealers trainen voor dealer Budget model (Excel)
• Ontwikkelen, implementeren en rapporteren van voorraadanalyse gebruikte auto’s bij dealers

Jongeneel B.V. in Utrecht (Deli Universal), 1988 - 1990
Administrateur (Concernadministratie) en Commerciele Trainee (Zagerij/Schaverij)
• Ontwikkelen, implementeren en onderhouden van een geavanceerd Lotus 1-2-3 programma voor de rapportage en consolidatie van resultaten en balansen van alle dochterbedrijven met macro’s
• Verantwoordelijk voor de rapportage van drie dochterberdijven en het hoofdkantoor
• Ontwikkelen en rapporteren van Verkooptrends en grafieken voor de Bedrijfsleider Zagerij/Schaverij
• Medewerking verlenen bij het verzorgen van de in- en externe rapportages ten behoeve van Management en Raad van Commissarissen

Otis Liften B.V. in Amsterdam (United Technologies), 1988
Assistent Controller (Financiele afdeling)
• Medewerking verlenen bij de maandelijkse rapportage, interne en externe rapportages
• Medewerking verlenen bij het maken van het budget
• Taak in de projectadministratie

Zeepfabriek de Fenix B.V. in Zwolle (Unilever), 1985 - 1987
Medewerker op de Financiële afdeling en tevens staffunctie ter ondersteuning sales/marketing afdeling
• Medewerking verlenen in de ontwikkeling en invoering van het Verkoop Informatie Systeem
• Lid van het team verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie van het DPP/DFI model (Directe winstberekening per product op het schap)
• Studie naar de Winstgevendheid voor de Fenix' producten voor “de Fenix” en voor de Fenix' klanten (supermarktketens)
• Medewerking verlenen bij de interne en externe rapportages
• Medewerking verlenen bij het budget proces

Opleidingen

NIMA-B in 1996
Nima-A in 1989
Bezig met Qualified Controller bij het NIVE. Ik hoop rond de jaarwisseling deze opleiding af te ronden.

Meer over mij

Werkgebied

  • Doorn 50km
Talentcard®