Personalia
- Leeftijd
- 69 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Curriculum Vitae José M.M. Ruijg
Profielschets/kernkwaliteiten:
Organiseren en structuur aanbrengen heb ik plezier in. Secretarieel werk is de rode draad in mijn carriere, waarin ik deze eigenschappen goed kan gebruiken. Daarnaast ben ik dienstverlenend, sociaal en optimistisch van karakter. Gedrevenheid en ambitie zijn eigenschappen die mij niet vreemd zijn. Zo heb ik altijd het praktiche secretariaatswerk gecombineerd met ofwel een leidinggevende functie of een staffunctie.
Werkervaring:
2003 – okt.2013: Timpaan groep, Holding voor Welzijn, Kinderopvang,
Peuterspeelzalen en Onderwijsbegeleiding in Noord Nederland.
(ca. 600 werknemers).
2003 – 2005 Leidinggevende van de directiesecretariaten van de Holding
Secretariële ondersteuning Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen
- Leidinggevende van alle secretariaten op diverse locaties in de provincie. In deze functie
verantwoordelijk voor de realisatie van het afdelingsbeleid, toepassing van personeels-,
financieel,- en organisatiebeleid, uniformering werkzaamheden. Onderlinge afstemming en
vervanging behoorden bij mijn taken, evenals het voeren van functioneringsgesprekken.
Daarnaast voerde ik het secretariaat van de RvB en RvC.
- Lid managementteam facilitair bedrijf Timpaan groep;
- Adviserende functie ten aanzien van communicatiebeleid van de Holding.
2005 – okt. 2013: Secretaris van de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen
Zowel beleidsmatig als operationele werkzaamheden ten behoeve van de RvB en RvC.
Verantwoordelijk voor:
- secretariële ondersteuning Raad van Bestuur
- beleidsvoorbereidende activiteiten voor de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen;
- notuleren van vergaderingen Raad van Bestuur, Raad van Commissarissen, overlegvergadering
Ondernemingsraad en het communiceren van besluiten naar de organisatie;
- het bewaken van het besluitvormingsproces en de voortgang van de werkzaamheden;
- het jaarlijks mede opstellen van de Planning en Controlcyclus en de bewaking hiervan;
- deelname aan diverse projecten;
In deze functie was het belangrijk om een goed overzicht te houden over de esluitvormingsprocessen.
Ook wet- en regelgeving ten aanzien van de WOR in verband met advies- en instemmingsaanvragen
was onderdeel van mijn taak. Corporate Governance zat in mijn takenpakket tbv adviesfunctie.
lid van het Managementteam van de Timpaan groep.
Redactielid Timpaan magazine.
Vervanging facilitair manager
2001-2003: Stichting Profiel
(welzijnsonderneming voor maatschappelijke ontwikkeling en kinderopvang te Sneek)
Hoofd directiesecretariaat
Leiding aan secretariaat en tevens secretariele ondersteuning aan de directie.
1994 - 2001: Stichting Jeugdzorg Friesland
Managementondersteuning afdeling Personeel en Organisatie
Secretaresse Hoofd Bureau Jeugdzorg.
Secretaresse Hoofd Jeugdbescherming/Jeugdreclassering
1987 – 1994: Hogeschool van Amsterdam
1989 – 1994: Projectmedewerker huisvesting:
- de interne ondersteuning van nieuwbouw- en
verbouwingsprojecten;
- Projectassistente nieuwbouw
- PR-werkzaamheden in het kader van de nieuwbouw.
1988 - 1989: secretaresse Directeur Financiën, Huisvesting, Automatisering.
1987 – 1988 Directiesecretaresse Voortgezette Opleiding (PVO opleiding)
1981 - 1987 Stichting de Vrije Leergangen - Hogeschool in Holland
1984 - 1987 : Directiesecretaresse Bestuurssecretariaat
1981 - 1984 : Secretaresse nascholingscoördinaat
1978 - 1979: Vrije Universiteit
secretaresse accountantsdienst
1976 - 1978: Diverse instellingen via het Uitzendbureau, voornamelijk bij de
Vrije Universiteit, medische faculteit en theologische faculteit.
1973 - 1976: Schooladviescentrum Utrecht
1974 - 1976 Projectassistente project "Onderwijs in de Oude Volksbuurten".
1973 - 1974: Typiste
Opleidingen:
2008 : Corporate Governance Nyenrode Business Universiteit
2001 : NIMA-A Communicatie
1987 – 1991 : 4 jaar 1e graads MO academische lerarenopleiding
Russische Taal- en Letterkunde
1976 : propedeuse lerarenopleiding, richting geschiedenis
1973 : HAVO-diploma
Cursussen:
2014 : interne scholing managementtraject
1992 : cursus Vrouw en Management 1991 :
: cursus PR voor directie-assistenten
1982 : cursus leerlingbegeleiding/schooldecanaat
Diversen:
- Vrijwilligerswerk Amnesty International
- In bezit van rijbewijs B-E
- Kennis van office pakket
Hobby’s
Lezen, tuinieren, koken, handenarbeid.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2003 – okt.2013: Timpaan groep, Holding voor Welzijn, Kinderopvang,
Peuterspeelzalen en Onderwijsbegeleiding in Noord Nederland.
(ca. 600 werknemers).
Secretaris van de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen
Leidinggevende van de directiesecretariaten
2001-2003: Stichting Profiel
(welzijnsonderneming voor maatschappelijke ontwikkeling en kinderopvang te Sneek)
Hoofd directiesecretariaat
1994 - 2001: Stichting Jeugdzorg Friesland
Managementondersteuning afdeling Personeel en Organisatie
Secretaresse Hoofd Bureau Jeugdzorg.
Secretaresse Hoofd Juegdbecherming/Jeugdreclassering
1987 – 1994: Hogeschool van Amsterdam
Projectmedewerker huisvesting
Directiescretaresse directeur Financien/Huisvesting
1981 - 1987 Stichting de Vrije Leergangen - Hogeschool in Holland
Directiesecretaresse Bestuurssecretariaat
Secretaresse nascholingscoördinaat
1978 - 1979: Vrije Universiteit
Secretaresse accountantsdienst
1976 - 1978: Diverse instellingen via het Uitzendbureau, voornamelijk bij de
Vrije Universiteit, medische faculteit en theologische faculteit.
1973 - 1976: Schooladviescentrum Utrecht
1974 - 1976 Projectassistente project "Onderwijs in de Oude Volksbuurten".
Opleidingen
Opleidingen:
2008 : Corporate Governance Nyenrode Business Universiteit
2001 : NIMA-A Communicatie
1987 – 1991 : 4 jaar 1e graads MO academische lerarenopleiding
Russische Taal- en Letterkunde
1976 : propedeuse lerarenopleiding, richting geschiedenis
1973 : HAVO-diploma
Cursussen:
2014 : interne scholing managementtraject
1992 : cursus Vrouw en Management 1991 :
: cursus PR voor directie-assistenten
1982 : cursus leerlingbegeleiding/schooldecanaat