Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Patrick Dols

Patrick Dols

Veelzijdige marketeer

Personalia

Leeftijd
61 jaar

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter
  • MS Project

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een veelzijdige sportieve professional. Door mijn opgedane kennis en kunde in o.a. Sales & Marketing, project- en procesmanagement, software-implementatie (o.a. CRM) en het maken van diverse analyses cq. rapportages, ben ik multi-inzetbaar. Mijn belangrijkste competenties zijn: doel- en resultaatgericht (als ik iets in mijn hoofd heb, wil ik het ook realiseren), grondige voorbereiding, analytisch, structureel en procesmatig. Laat het maar aan Patrick over dan komt het wel goed, is een vaak gehoorde opmerking. Dit alles met het oog voor details zonder het grotere plaatje te verliezen.

Hier ben ik écht goed in

Mijn kennis en kunde zitten vnl. in:
• de Marketing cq Marketing(-communicatie) old school
• het managen van projecten en processen
• de implementatie van diverse software-tools zoals CRM-systemen en MS-office
• het maken van Sales & Marketing analyses cq. rapportages
• het van A-Z regelen van vergaderingen/workshops etc.
• initiëren/begeleiden van diverse onderzoeken

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben
• een veelzijdige professional
• ben analytisch en bestudeer mijn zaken grondig
• ben sportief
• 2-talig opgevoed, mijn moeder was Francaise

Mijn huidige situatie

Huidige werkgever:
  • N.v.t.
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2017 - 2018: Marketeer CBABenelux

O.a. implementeren CRM-systeem incl. diverse mailingactiviteiten

2014 - 2016: Eigenaar Dols Marketing & Sales

Diverse opdrachten vervuld: advertentiecampagne Fitnessschool, reisleider Cycletours, Excel-cursus Dutch Flower Group en implementeren reserveringssysteem incl. organiseren van diverse evenementen voor horeca- en eventlocatie Studio’s Aalsmeer.

2012 - heden: Product Manager Voorstellingen bij het Crown Theater in Aalsmeer
Verantwoordelijk voor ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van marketing-activiteiten (o.a.
e-marketing) voor het verkrijgen van maximale merkbekendheid en bezetting van het theater.

2011-2012 sabbatical

2001 - 2011: British American Tobacco Nederland BV (o.a. Kent en Pall Mall) te Amstelveen

- 2010 - 2011: Business Support Manager
Verantwoordelijk voor: planning, coördinatie, uitvoering en evaluaties van alle Marketing-activiteiten. Voorzitter business management proces voor de realisatie van belangrijke KPI’s.

Belangrijkste resultaten:
- Direct Marketing en Telemarketing campagne opgezet met een responspercentage van 67%
- efficiëntere/effectievere uitvoering en evaluatie werkzaamheden afdeling en buitendienst
- implementatie betere processen en planningen van de marketingactiviteiten waardoor de geplande activiteiten ook gerealiseerd werden

- 2006 - 2010: Manager van (Trade Marketing) Projecten

Belangrijkste resultaten/projecten:
- Route to Market-strategie bepaald en projectplan opgezet voor alle initiatieven hoe BAT in de toekomst zijn producten wil verkopen, leveren, tegen welke condities en met welke middelen
- Project geleid dat ervoor heeft gezorgd dat er geen prijzenoorlog kwam
- projectplan ter implementatie van een nieuw Marketing- en Verkoop Informatiesysteem
- business contingency plan opgezet voor mogelijke failliete groothandel bedrijven
- business case opgezet hoe om te gaan met het rookverbod binnen Horeca

- 2003 - 2006: Supply Chain Manager
Verantwoordelijk voor: de continue/efficiënte beschikbaarheid van alle producten voor de Nederlandse markt. Maandelijkse evaluatie en prognose van een aantal KPI’s zoals volumes, marktaandelen, financiële parameters, etc. Hoofd contactpersoon voor alle BAT-fabrieken en Logistieke Service Providers.

Belangrijkste resultaten:
- standaardisatie incl. efficiënte productie maandelijkse evaluatie-/prognoserapporten
- integreren van alle bovengenoemde activiteiten van een dochteronderneming zonder verstoring van de dagelijkse werkzaamheden
- realisatie Salesplan waarbij 3 maanden verkoop in 1 maand gerealiseerd werd

- 2001 - 2003: Category Manager
Verantwoordelijk voor: het ontwikkelen en implementeren van Categorie Management voor de belangrijkste accounts zoals AH/Shell incl. het efficiënte/effectieve gebruik van alle softwaretools.

Belangrijkste resultaten:
- efficiëntere/effectievere uitvoering werkzaamheden afdeling incl. juist gebruik softwaretools
- standaardisatie accountanalyses hetgeen uren tijdsbesparing opleverde per account/maand
- Categorie Management verder ontwikkeld en kennis verder uitgebreid binnen de organisatie

1987 - 2001: SCA Hygiene Products BV (o.a.Libresse en Tena) te Zeist (divisie Incontinence Care)

- 1995 – 2001 diverse functies (kader in ontwikkeling) vervuld: Direct Marketing Manager gevolgd door Communicatie Manager (zowel BtoC als BtoB) en tevens Product Manager

Belangrijkste resultaten:
- voor de Amerikaanse organisatie een compleet Direct Marketing-traject opgezet
- geheel nieuwe catalogus met totale product- en service aanbod gemaakt
- versnelde en succesvolle introductie assortimentsuitbreiding strategische productgroep
- het in zeer korte tijd eigen maken van het vakgebied zonder enige interne opleiding/training
- communicatiedoelstellingen overtroffen door optimale inzet communicatie instrumenten
- aantal succesvolle Direct Marketing-activiteiten (> 100.000 proefpakket aanvragen/jaar)
- introductie van Integrated Sales en Marketing
- succesvolle implementatie van alle Marketing en Verkoopinformatiesystemen

- 1987 - 1995: Medewerker Business Support
Verantwoordelijk voor: ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van onderdelen uit het marketing/sales activiteitenplan incl. bijdragen leveren aan de lange termijn business strategie.

Belangrijkste resultaten:
- succesvolle implementatie Direct Marketing-software
- implementatie van concurrent- en marktanalyse en ad hoc research.
- succesvolle nationale/internationale introductie en ontwikkeling kostenbeheersingssysteem en eenduidig testprotocol voor verpleeginstellingen/ziekenhuizen

1984 - 1987: Binnendienst Verkoper en Inkoper bij Pechiney Ugine Kuhlman te Amsterdam

Opleidingen

H.E.A.O. - CE
Marketing Communicatie B
Direct Marketing Management

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Wielrennen, beach-volleybal, fitness

Werkgebied

  • Aalsmeer 100km
Talentcard®