Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Petra Immerzeel

Petra Immerzeel

credit manager

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben een praktisch ingestelde creditmanager, sterk in motiveren en "samen een klus klaren", met ervaring in changemanagement.
Door deze ervaring kan ik uw incassoafdeling beter laten functioneren, zijn medewerkers
meer gemotiveerd, waardoor de medewerkerstevredenheid verhoogt en het verzuim verlaagt.

Daarnaast weet ik als geen ander hoe belangrijk het is om een goede relatie te onderhouden met de klant, zonder afbreuk te doen aan het product dat geleverd moet worden.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

analytisch, kritisch, praktisch, open-minded, integer, eerlijk, vasthoudend, positief en enthousiast.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2013 - 2014 : VUmc te Amsterdam
: Coördinator Cash management
Verantwoordelijk voor:
- debiteurenadministratie en niet-patiëntgebonden facturatie
- procedures en werkinstructies
- coördinatie dagelijkse werkzaamheden

2002 – 2012 : HagaZiekenhuis te Den Haag
2005 – 2012 : Unithoofd debiteuren- en patiëntenadministratie
Verantwoordelijk voor:
- debiteurenadministratie, 11 medewerkers
- facturatie-unit, 5 medewerkers
- patiëntenadministratie en correctieteam, 11 medewerkers
- inschrijfbalie en kas, 5 medewerkers
Doelen en resultaten:
- Drie afdelingen bij fusie in 2005 samengevoegd. Middels plan van aanpak en belangstellingsregistratiegesprekken met de medewerkers, is de overgang naar een ander computersysteem (SAP) goed verlopen en zijn er gelijkluidende werkprocessen. De medewerkers zitten op de juiste werkplek en zijn gemotiveerd.
- Werkprocessen beoordeeld en efficiency en kwaliteit van werken. Aantal medewerkers verlaagd van 32 naar 23 in zeven jaar.
- management rapportages en kpi’s ontwikkeld met betrekking tot o.a.(ouderdom) debiteurensaldo, gefactureerd en nog te factureren
- jaarplannen vervaardigd met doelstellingen om o.a. debiteurensaldo te verlagen en te schonen, eerder en vollediger te factureren en knelpunten op te lossen
- score medewerkerstevredenheid verhoogd van 5,5 (na fusie) tot 6,8 in twee jaar, middels eigen inbreng medewerkers en transparantie
- Ziekteverzuim verlaagd. In anderhalf jaar tijd van 6% naar 3% gebracht door duidelijk protocol, communicatie en opvolging hiervan, en goede samenwerking met de bedrijfsarts.
- Samenwerking met incassobureau verbeterd, met als doel werkdruk op afdeling weg te halen en resultaten te behouden. Dit bereikt middels regelmatig contact, duidelijke afspraken en doelen bepalen.

2002 - 2005 :HagaZiekenhuis, voorheen ziekenhuis Leyenburg
Unithoofd debiteurenadministratie en facturatie-unit (voor fusie)
Verantwoordelijk voor:
- Debiteurenadministratie en facturatie-unit, 12 medewerkers

2000 - 2001 : Creditforce, voorheen Smit & Honig Credit management Services BV
Consultant credit management, projecten:
ANWB te Den Haag en
Xantic te Den Haag
Doelen:
- terugdringen uitstaande (internationale) zakelijke vorderingen
- opbouwen goede relatie met zakelijke klanten
- verbeteren van klachtensysteem
- adviseren directie over te nemen beslissingen m.b.t. zakelijke vorderingen en over uitstaand saldo
- bijdrage leveren aan kwaliteit facturatie
- software problemen oplossen in overleg met IT
- afstemming met sales

1993 – 2000 : Intrum Justitia BV te Den Haag
Teamleider incasso B2B en B2C,
zowel minnelijk als gerechtelijk.
Verantwoordelijk voor:
- incassoteam, 5 medewerkers
Doelen:
- verhogen van kwaliteit en kwantiteit incasso dossiers
- deurwaarder en/of advocaat instrueren op executie vonnis
- realiseren doelstellingen
- klantrelatie onderhouden en verbeteren middels regelmatige bezoeken en transparante werkwijze
- kosten te reduceren door processen en dossiers te beoordelen op efficiency en medewerkers hierop te coachen
- hoogwaardige incassozaken te ontvangen middels regelmatig overleg met sales
Resultaten:
(Bijna) elke maand haalde onze afdeling de bonus door de vooraf vastgestelde doelstelling te behalen.

1991 – 1992 : Bols Benelux BV te Zoetermeer
Medewerker debiteurenadministratie

1989 – 1990 : St. Thuishulp te Den Haag
Debiteurenbewaker
Doel:
Debiteurenadministratie gecentraliseerd door processen te beschrijven, computersysteem in te richten en medewerkers te instrueren.

1982 - 1988 : HagaZiekenhuis, voorheen
Juliana Kinderziekenhuis te Den Haag
Medewerker patiënten- en debiteurenadministratie

1976 – 1981 : Medisch Centrum Haaglanden, voorheen
Ziekenhuis St. Antoniushove te Leidschendam
Voedingsassistente/administratie medewerkster centrale keuken

Opleidingen

1993 - 1994 Middle Management ISW Ja
1989 - 1993 MEAO-BA/BE het Delta College Ja
1972 - 1977 LBO de Dobbe Ja
2014 BTW in de zorg PWC Ja
2011 DOT, declaratie AdCare Ja
2011 DOT, samenvatten en afleiden AdCare Ja
2008 DBC’s en facturering AdCare Ja
2008 Omgaan met agressie IvP Ja
2007 Verzuim de baas Haga Ja
2007 Feedback Haga Ja
2006 Voeren van jaargesprekken Haga Ja
2003 Coachend leidinggeven Result Ja
2002 Time management Result Ja
2000 Economy, Credit & Risk NCM Ja

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

bestuursfunctie in verenigingswerk
oprichten dartvereniging
organiseren van activiteiten
fotograferen
sporten

Werkgebied

  • Den Haag 50km
Talentcard®