Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ivo Thewissen

Ivo Thewissen

Personalia

Leeftijd
43 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik ben op zoek naar een baan met bedrijfskundige raakvlakken. Denk hierbij aan banen met betrekking tot business control, procesmanagement, projectmanagement, changemanagement etc.

Hobby’s:
Verre reizen maken: Ik hou ervan om te backpacken. Hierbij regel ik van te voren alleen de heen- en terugvlucht en de rest (hotels, vervoer etc.) zoek ik ter plekke uit. Zo was mijn laatste rondreis door Cambodja, Borneo, Hong Kong en Beijing. Verdere hobby’s zijn hardlopen, uitgaan, films en games.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik ben analytisch, resultaatgericht, oplossingsgericht, ondernemend, klantgericht, perfectionistisch, pragmatisch, geordend, daadkrachtig , eerlijk, proactief en autodidactisch.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

2013 – heden: Medewerker Bijzonder Beheer bij Obvion, te Heerlen (debiteurenbeheer)
Verantwoordelijk om klanten te benaderen die problemen hebben met de betaling van hun hypotheeklasten. Doel is om samen met de klant op zoek te gaan naar een oplossing voor hun betalingsprobleem en te zorgen dat de achterstand zo snel mogelijk (structureel) wordt ingelopen. Denk hierbij bijv. aan het treffen van betalingsregelingen, rente parkeren, tijdelijke verhuur van een woning, deurwaarderprocedures en alle hiermee samenhangende financiële, administratieve en systeemtechnische werkzaamheden.
Januari 2014 – heden: Project Business Control
Mede verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een geheel nieuw managementdashboard voor de afdeling bijzonder beheer. Doelstelling is om een beter beeld te krijgen van de performance- en risicogebieden binnen de afdeling bijzonder beheer zodat onder andere tijdige (bij)sturing middels de PDCA- cyclus mogelijk wordt.

Oktober 2012: Adviseur Taverne IJscafé Oud Vijlen
Strategisch bedrijfsplan opgesteld met daarin advies over de te volgen bedrijfsstrategie (lange termijn) voor een nieuw op te starten taverne.

Juni ‘12 – Sept. ‘12: Organisatieadviseur restaurant/ café Kon Tiki, te Gemmenich
Bedrijfskundig advies gegeven op o.a. organisatorisch, strategisch en marketingtechnisch vlak bij de start van een nieuw restaurant/ café.

Febr. ‘12 – April ‘12 Rondreis Australië
Nadat ik de eindscriptie van de opleiding Bedrijfskunde had ingeleverd vond ik dit een ideaal moment om een rondreis te maken door Australië. Hiervoor alleen de vlucht en Greyhound bus geregeld, al het andere heb ik ter plekke uitgezocht.

Jan. 2010 – dec. 2011: Financieel- / administratief medewerker debiteurenadministratie UWV
Op basis van in- en externe signalen onderzoek verrichten naar mogelijk onterecht verstrekte uitkeringen en het beoordelen van de mate van verwijtbaarheid en fraude. Samenhangend daarmee ook het terugvorderen van teveel ontvangen uitkering(en) en het , indien van toepassing, opleggen van boetes. Evenals alle hiermee financiële, administratieve en systeemtechnische handelingen.
Sept. 2010 – okt. 2011: Veranderproject werkprocessen
Verantwoordelijk voor het opzetten (GAP- analyse) en begeleiden (implementatie) van een verandering van werkprocessen tussen twee afdelingen met als doel de afdelingen effectiever en efficiënter te laten (samen)werken. Tevens de werkprocessen meetbaar gemaakt, zodat hier veel meer op gestuurd kon worden door het management.

2008 – dec. 2009: Banking Consultant APG
Verantwoordelijk voor het administratieve en functioneel beheer van Electronic Banking Systemen, waaronder TRAX en SWIFT. Systemen die van cruciaal belang zijn voor de dagelijkse elektronische betalingwerkzaamheden binnen APG, Loyalis en Obvion. De werkzaamheden bestonden o.a. uit het opzetten van gebruikershandleidingen, voorbereiden en uitvoeren van updates, het uitvoeren van gebruikers- en acceptatietests, het aanmaken en autoriseren van gebruikers, aanvraag en registratie nieuwe rekeningen, beantwoording van interne klantvragen, storingen verhelpen. Daarnaast ook verantwoordelijk voor het contact tussen APG en ‘huisbank’ ABN AMRO
November 2008 – oktober 2009: Veranderproject werkprocessen
Veranderplan opgezet om te komen tot professionalisering van werkprocessen inclusief prestatiemanagement (denk aan prestatie- indicatoren voor managementinformatie en PDCA- cyclus)

2008 – 2009 Adviseur camping Cottesserhoeve, te Vijlen
Het opstellen van een strategisch bedrijfsplan waarin advies werd gegeven over de te volgen bedrijfsstrategie (lange termijn). Voor de omgevingsanalyse tevens een schriftelijk klanttevredenheidsonderzoek verricht.

Opleidingen

2008 – 2012: HBO Bachelor Bedrijfskunde, specialisatie verandermanagement en organisatiegedrag; NCOI Hogeschool te Eindhoven
Modules o.a.: management van bedrijfsprocessen (prestatiemanagement); strategisch management; management en communicatie; management en organisatie; financieel-economisch management; HRM- management; marketingmanagement; verandering, management en organisatie.
2000 – 2002: MEAO+ Bedrijfsadministratie (niveau 4 +); Arcus College, te Heerlen
1993 – 1999: Havo; Scholengemeenschap Sophianum, te Gulpen

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Verre reizen: Ik hou ervan om te backpacken. Hierbij regel ik van te voren alleen de heen- en terugvlucht en de rest (hotels, vervoer etc.) zoek ik ter plekke uit. Zo was mijn laatste rondreis door Cambodja, Borneo, Hong Kong en Beijing.
Verdere hobby’s zijn hardlopen, uitgaan, films en games.

Werkgebied

  • Vijlen 100km
Talentcard®