Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Theo Janssen

Theo Janssen

Personalia

Leeftijd
70 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Limburgs
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
  • Limburgs
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

CURRICULUM VITAE

Werkervaring

2013 – 2014
Van den Hoogen Security, Arnhem
Account Manager, Rayon Limburg, Brabant, deel van België en deel van Duitsland
Jaarcontract niet verlengd per 2 juni 2014

Taken
Verantwoordelijk voor drie productgroepen uit het brede scala aan Beveiligingsproducten:
• Sleutelbeheer
• Medeco XT elektronische cilinders en sleutels
• Keybox Sleutelkluizen

Via koude acquisitie afspraken maken bij Gemeenten, Sportbedrijven, Zorgorganisaties enz.
Met behulp van een PowerPoint presentatie potentiële klanten zich bewust laten worden van de diverse problemen binnen het Sleutelbeheer
Problemen inventariseren en oplossingen aanbieden
Offertes uitwerken en opvolgen
Beursactiviteiten opzetten en uitrollen


2012 – heden
Quantore Europe B.V.
Content Management
Als ZZP’er commerciële Content schrijven voor Quantore Europe BV, Inkooporganisatie Kantoorartikelen in opdracht van Wilbert Hofmeester


2012
Euregio Kantoormeubelhandel, Wessem
Accountmanager Kantoorartikelen
Proefplaatsing beëindigd op 20 juli 2012

Taken
Klanten bezoeken via koude acquisitie of na telefonische afspraak
Adviseren en verkopen van kantoorartikelen in de breedste zin van het woord
Prijsafspraken met klanten overeenkomen en deze ook onderhouden
Offertes uitwerken en opvolgen
Orders plaatsen bij Inkooporganisatie Quantore met bestelsysteem Quantos


2008 – 2010
Kangaro KTC, Deventer
Product Manager, Office Manager
Arbeidsovereenkomst beëindigd per 30 september 2010 op grond van bedrijfseconomische redenen

Taken Product Manager:
Beheren van het assortiment Kangaro producten
Onderhandelen met Europese en Chinese fabrikanten betreffende inkoopprijzen en Leveringsvoorwaarden
Nieuwe producten en styling van producten, verpakkingen en inlegvellen mee ontwikkelen
Controleren van het artikel databestand, wijzigingen doorvoeren en aanmaken nieuwe artikelen
Offertes uitwerken en opvolgen
Verkoopacties opzetten en uitrollen
Beursactiviteiten opzetten en uitrollen
Optimaliseren web shop, schrijven van commerciële content
Samenstelling en controle nieuwe catalogus
Back-up voor afdeling voorraadbeheer
Voorraadbeheersing en voorraadplanning met pakket Slim4
Orders optimaliseren en genereren via Slim4
Orders overhalen naar Bridge en bestellen
Fine tuning voorraadbeheerprogramma Slim4


Taken Office Manager:
Aansturen van verkoop- en inkoopbinnendienst
Bieden van technische en commerciële ondersteuning aan verkoop- en inkoopbinnendienst
Scannen van ondertekende Orderbevestigingen of andere documenten, opslaan in een bepaalde map en doorsturen naar leveranciers en/of klanten
Offertes uitwerken en opvolgen
Eindverantwoordelijk voor alle verkoop- en inkoopwerkzaamheden
Eindverantwoordelijk voor het resultaat en de kwaliteit van de verkoop- en inkoopwerkzaamheden


1981 – 2007
van Hooren Kantoorcentrum, Heerlen
Account Manager/Chef afdeling Inkoop
Medewerker afdeling Inkoop/Verkoper

Taken Account Manager/ Chef afdeling Inkoop:
Klanten in Nederland, Duitsland en België bezoeken, adviseren en verkopen van kantoorartikelen, kopieermachines, kantoormachines, kantoormeubelen, garderobesystemen, papiervernietigers, visuele presentatie, ergonomie rond de werkplek, tekentafels, facilitaire producten, drukwerk, luxe schrijfwaren en relatiegeschenken
De meest gebruikte kantoorartikelen van de van de Zorggroep combinatie op één lijn gebracht.
Opzetten en onderhouden website en web shop
Offertes uitwerken en opvolgen
Prijsafspraken met klanten maken en onderhouden
Onderhandelen met leveranciers betreffende inkoopprijzen en leveringsvoorwaarden
Assortiment bepalen, nieuwe producten introduceren
Een geautomatiseerd voorraad- en ordersysteem opzetten en onderhouden inclusief koppeling met bestelsysteem Abis van Quantore
Orders plaatsen

Taken Medewerker afdeling Inkoop/Verkoper:
Voorraden bijhouden via een handmatig systeem en orders plaatsen
Klanten adviseren bij aankopen van kantoorartikelen, kopieermachines, kantoormachines, kantoormeubelen, garderobesystemen, papiervernietigers, visuele presentatie, ergonomie rond de werkplek, tekentafels, drukwerk, luxe schrijfwaren en relatiegeschenken
Kleine reparaties uitvoeren aan luxe schrijfwaren, kantoormachines, kantoormeubelen en tekentafels
Monteren van kantoormeubelen en tekentafels


Vaardigheden
Beheers de Nederlandse, Engelse en de Duitse taal goed in woord en geschrift en Franse taal in de basis
Bezit uitstekende kennis van het MS Office pakket
Heb gewerkt met databestanden en query in Bridge op AS400, voorraadbeheersing en voorraadplanning met Slim4, RightClick softwarepakket voor web shop, Saldata softwarepakket voor de kantoorvakhandel en bestelsysteem Abis
Rijbewijs B E


Nevenactiviteiten
Vrijwilligerswerk, 10 jaar als begeleider van een scouting jeugdgroep van 14 – 17 jaar,Penningmeester van deze jeugdgroep, secretaris van Scoutingvereniging en lid van diverse Commissies bij de overkoepelende Scoutingorganisatie
Veel bouw- en verbouwklussen gedaan, aanleggen voor- en achtertuin, inclusief een waterbak


Opleidingen & Cursussen

1991 - 1992 Inkoopopleiding NEVI I (diploma)

1980 – 1981 Ondernemersdiploma Kantoorboekhandel (diploma)

1973 – 1975 Cursus Vakbekwaamheid v.d. Kantoorboekhandel (diploma)

1971 – 1973 Handelsavondschool, 5-jarige cursus (diploma)

1966 – 1971 Mulo A, inclusief aantekening Handelskennis (diploma)

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Zelfstandig
Verantwoordelijk
Gemakkelijk contacten leggen
Nauwkeurig
Alles aanpakken
Helpen
Gemotiveerd
Accuraat
Efficiënt
Creatief
Klussen

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2013 – 2014
Van den Hoogen Security, Arnhem
Account Manager, Rayon Limburg, Brabant, deel van België en deel van Duitsland
Jaarcontract niet verlengd per 2 juni 2014

Taken
Verantwoordelijk voor drie productgroepen uit het brede scala aan Beveiligingsproducten:
• Sleutelbeheer
• Medeco XT elektronische cilinders en sleutels
• Keybox Sleutelkluizen

Via koude acquisitie afspraken maken bij Gemeenten, Sportbedrijven, Zorgorganisaties enz.
Met behulp van een PowerPoint presentatie potentiële klanten zich bewust laten worden van de diverse problemen binnen het Sleutelbeheer
Problemen inventariseren en oplossingen aanbieden
Offertes uitwerken en opvolgen
Beursactiviteiten opzetten en uitrollen


2012 – heden
Quantore Europe B.V.
Content Management
Als ZZP’er commerciële Content schrijven voor Quantore Europe BV, Inkooporganisatie Kantoorartikelen in opdracht van Wilbert Hofmeester


2012
Euregio Kantoormeubelhandel, Wessem
Accountmanager Kantoorartikelen
Proefplaatsing beëindigd op 20 juli 2012

Taken
Klanten bezoeken via koude acquisitie of na telefonische afspraak
Adviseren en verkopen van kantoorartikelen in de breedste zin van het woord
Prijsafspraken met klanten overeenkomen en deze ook onderhouden
Offertes uitwerken en opvolgen
Orders plaatsen bij Inkooporganisatie Quantore met bestelsysteem Quantos


2008 – 2010
Kangaro KTC, Deventer
Product Manager, Office Manager
Arbeidsovereenkomst beëindigd per 30 september 2010 op grond van bedrijfseconomische redenen

Taken Product Manager:
Beheren van het assortiment Kangaro producten
Onderhandelen met Europese en Chinese fabrikanten betreffende inkoopprijzen en Leveringsvoorwaarden
Nieuwe producten en styling van producten, verpakkingen en inlegvellen mee ontwikkelen
Controleren van het artikel databestand, wijzigingen doorvoeren en aanmaken nieuwe artikelen
Offertes uitwerken en opvolgen
Verkoopacties opzetten en uitrollen
Beursactiviteiten opzetten en uitrollen
Optimaliseren web shop, schrijven van commerciële content
Samenstelling en controle nieuwe catalogus
Back-up voor afdeling voorraadbeheer
Voorraadbeheersing en voorraadplanning met pakket Slim4
Orders optimaliseren en genereren via Slim4
Orders overhalen naar Bridge en bestellen
Fine tuning voorraadbeheerprogramma Slim4


Taken Office Manager:
Aansturen van verkoop- en inkoopbinnendienst
Bieden van technische en commerciële ondersteuning aan verkoop- en inkoopbinnendienst
Scannen van ondertekende Orderbevestigingen of andere documenten, opslaan in een bepaalde map en doorsturen naar leveranciers en/of klanten
Offertes uitwerken en opvolgen
Eindverantwoordelijk voor alle verkoop- en inkoopwerkzaamheden
Eindverantwoordelijk voor het resultaat en de kwaliteit van de verkoop- en inkoopwerkzaamheden


1981 – 2007
van Hooren Kantoorcentrum, Heerlen
Account Manager/Chef afdeling Inkoop
Medewerker afdeling Inkoop/Verkoper

Taken Account Manager/ Chef afdeling Inkoop:
Klanten in Nederland, Duitsland en België bezoeken, adviseren en verkopen van kantoorartikelen, kopieermachines, kantoormachines, kantoormeubelen, garderobesystemen, papiervernietigers, visuele presentatie, ergonomie rond de werkplek, tekentafels, facilitaire producten, drukwerk, luxe schrijfwaren en relatiegeschenken
De meest gebruikte kantoorartikelen van de van de Zorggroep combinatie op één lijn gebracht.
Opzetten en onderhouden website en web shop
Offertes uitwerken en opvolgen
Prijsafspraken met klanten maken en onderhouden
Onderhandelen met leveranciers betreffende inkoopprijzen en leveringsvoorwaarden
Assortiment bepalen, nieuwe producten introduceren
Een geautomatiseerd voorraad- en ordersysteem opzetten en onderhouden inclusief koppeling met bestelsysteem Abis van Quantore
Orders plaatsen

Taken Medewerker afdeling Inkoop/Verkoper:
Voorraden bijhouden via een handmatig systeem en orders plaatsen
Klanten adviseren bij aankopen van kantoorartikelen, kopieermachines, kantoormachines, kantoormeubelen, garderobesystemen, papiervernietigers, visuele presentatie, ergonomie rond de werkplek, tekentafels, drukwerk, luxe schrijfwaren en relatiegeschenken
Kleine reparaties uitvoeren aan luxe schrijfwaren, kantoormachines, kantoormeubelen en tekentafels
Monteren van kantoormeubelen en tekentafels

Opleidingen

1991 - 1992 Inkoopopleiding NEVI I (diploma)

1980 – 1981 Ondernemersdiploma Kantoorboekhandel (diploma)

1973 – 1975 Cursus Vakbekwaamheid v.d. Kantoorboekhandel (diploma)

1971 – 1973 Handelsavondschool, 5-jarige cursus (diploma)

1966 – 1971 Mulo A, inclusief aantekening Handelskennis (diploma)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Vrijwilligerswerk, 10 jaar als begeleider van een scouting jeugdgroep van 14 – 17 jaar,Penningmeester van deze jeugdgroep, secretaris van Scoutingvereniging en lid van diverse Commissies bij de overkoepelende Scoutingorganisatie
Veel bouw- en verbouwklussen gedaan, aanleggen voor- en achtertuin, inclusief een waterbak

Werkgebied

  • Lemelerveld 50km
Talentcard®