Personalia
- Leeftijd
- 69 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profiel
Ik ben een rustig, empathisch type met groot verantwoordelijkheidsgevoel en doorzettingsvermogen. Ik sta voor mijn werk. Oprechtheid, betrouwbaarheid, consistentie en discretie zijn voor mij "a way of life". Afhankelijk van de situatie ga ik óf recht op mijn doel af óf op diplomatieke wijze. Ik ben een peoplemanager met een "helicopterview" en een organiserende en coachend delegerende leiderschapsstijl, maar ben echter ook bereid om, indien gewenst, een goede 2de viool te spelen. Ik kan goed plannen en analyseren, zet graag "mijn tanden" in een fiks probleem, beschik over interesse en vaardigheden op gebied van automatisering en ben service-, proces- én resultaatgericht. Ik heb geen "9 tot 5" mentaliteit, maar ga door "till the cows come home"…………
Ervaring
2012-2013 Van der Helm-Hudig B.V. Rhoon
Project Expediteur
• offreren, boeken, organiseren, controleren en afrekenen van transporten over land, over water en door de lucht van breakbulk lading, stukgoed, LCL en FCL (out-of-gauge)containers
• dit alles op een accurate, servicegerichte, integere manier
2005-2010 Hapag-Lloyd Nederland B.V. Rotterdam
Manager Port/Terminals
• leiding geven/toezicht houden op alle werkzaamheden van de afdeling Port/Terminals, bestaande uit 10-13 personen
• fungeren als aanspreekpersoon (focal point) van rederij en terminaloperator betreffende alle operationele activiteiten (inclusief gevaarlijke stoffen, LCL-lading, stuwage-vraagstukken, restows e.d.)
• het succesvol coördineren van breakbulk-verschepingen w.o. bijv. transformatoren (200-300 tons), jachten, kunstwerken e.a.
• verantwoordelijk voor de gehele terminal- en havengerelateerde facturatie
• “24/7” beschikbaar
• participeren in managementoverleg
• bijdragen aan het vaststellen en uitvoeren van doelstellingen
Het meest bevredigende aspect van deze functie was: het ombuigen van "hopeloze situaties" in "success stories", zodat zowel mijn werkgever als ook diens klant tevreden konden zijn.
1990-2005 D.C.D. / Hapag-Lloyd Nederland B.V. *) Rotterdam
medewerker Port/Terminals
• zorg dragen voor een goede data-flow van en naar de stuwadoor en (alliance) partners
• vaarschema’s bijhouden, “port-reports” verzorgen
• begeleiden van los- en laadoperaties van eigen schepen en die van partners
• kosten calculeren m.b.t. het behandelen/verschepen van breakbulkladingen
• zorg dragen voor Dangerous Goods Manifests, Dangerous Goods Declarations, Container Packing Certificates en Reefer Manifests
• aanmelden van Gevaarlijke Lading bij de autoriteiten
• samenwerken met regionale stowage centre (Hamburg)
• verzorgen van breakbulk opdrachten en eventuele inspecties daarvan
*) D.C.D. Nederland B.V. was de operationele dochter van Hapag-Lloyd. In 1992 ging de dochter op in Hapag-Lloyd Nederland B.V.
1988-1990 Hapag-Lloyd A.G. Rotterdam
medewerker Hapag-Lloyd Inspectie
• controlerende taak betreffende o.a. de afhandeling van Hapag-Lloyd schepen in de Rotterdamse havens door Port/Terminals
1974-1988 D.C.D. Nederland B.V. Rotterdam
medewerker Port/Terminals
• zie periode 1990-2005
1972-1974 Belastingdienst Rotterdam
administratief medewerker
• verzamelen van informatie en voorbereiden van aangiftes, ter controle door commies of inspecteur.
Opleidingen
1967-1972 MAVO-4 Ridderkerk
van 1974 t/m 2010 diverse interne trainingen van Hapag-Lloyd op het
gebied van automatisering, Gevaarlijke Stoffen e.d.
Hobby's
• (berg) wandelen, fietsen
• gitaarspelen, muziek beluisteren
• films kijken, fotograferen
• computers (up-to-date blijven met hardware en software, surfen)
• blog schrijven, lezen
Overige
• rijbewijs B-E
• talenkennis:
Engels – mondeling en schriftelijk: goed
Duits – mondeling en schriftelijk (lezen): goed
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
zie mijn CV
Opleidingen
door de jaren heen een HBO denk- en werkniveau ontwikkeld !
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
muziek, film