Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Brian van Oevelen

Brian van Oevelen

Personalia

Leeftijd
50 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ex werknemer van Philip Morris Holland die gedwongen doch rustig op zoek is naar ander werk. Gedwongen omdat Philip Morris 1230 mensen boventallig verklaard.
Bereid tot het volgen van opleidingen en cursussen die ik eventueel ook zelf kan financieren.
Persoonlijk over mezelf zie CV.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ervaren en gedreven technisch operator / mechanic 1 met een brede kennis van mechanische techniek. Ik heb een mentaliteit van aanpakken met oog voor kwaliteit en veiligheid.
Ook ben ik leergierig, flexibel en proactief. Ik kan positief kritisch zijn voor mijzelf en mijn omgeving. Bovendien sta ik met beide benen op de grond en ik vind eerlijkheid en duidelijkheid erg belangrijk. Individueel werken of in een team die hetzelfde doel voor ogen heeft en dit doel ook bereiken of voorbij streven, geeft me energie.
Het samenwerken met verschillende persoonlijkheden doe ik erg graag, ik laat mensen in hun waarde en probeer hen te coachen, met een dosis humor, naar een positieve werksfeer. Elke dag streef ik ernaar om het hoogst haalbare te halen.
Het werken in 3 of 5 ploegen is mij niet onbekend en ligt mij goed.

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Techniek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 2 maanden

Werkervaring

Sept 2003 - heden: Technisch Operator – Philip Morris Holland

• In werking houden van een maker (sigaretten maak machine) alsmede de packer (inpak machine) die de (+/- 5 miljoen) sigaretten per shift inpakt in pakjes, sloffen en uiteindelijk dozen.
• Oplossen van kortdurende storingen aan de machine welke niet door een proces operator opgelost kunnen worden.
• Troubleshoots bijwonen bij technische problemen.
• Meedenken over verbeteringen aan het proces en de inzet van mensen.
• Aanspreekpunt van andere afdelingen tijdens storingen, bij geen of te weinig aanvoer vanuit deze afdelingen.
• Versleten of kapotte onderdelen opzoeken/registreren in SAP, ophalen in het magazijn en vervangen aan de machine.
• Aanspreekpunt bij gepland onderhoud en helpen bij onderhoud.
• Samenwerking met proces technicus tijdens langdurige storingen aan machine.
• Ombouwen van genoemde machines bij merkwissels.
• Werken met open en lean zijn me niet onbekend.

Okt 2002 - Febr 2003: Process Operator – Philip Morris Holland

• Na het volgen van de pack machine, de cursus maker machine gevolgd en benoemd tot process operator. Direct daarachteraan heb ik de 9-weekse cursus ATS ( analytisch technische storingen zoeken ) gevolgd en daarna gepromoveerd tot technisch operator in 3 ploegen dienst.
Mei 2002 - Okt 2002: Operator – Philip Morris Holland

• Startfunctie, in deze periode heb ik de cursus gevolgd voor het veilig bedienen en draaiende houden van de pack machine in 3 ploegen dienst.

Mei 1998 - Apr 2002: Mechanisch monteur – Shellfish (schelpdieren fabriek)

• Reviseren van pompen en tandwielkasten e.d.
• Consignatiedienst.
• Slijp en laswerkzaamheden (RVS) aan transportbanden machines trechters enzovoort.
• Meedenken en uitvoeren van verbeteringen in en aan alle afdelingen.
• Instaleren van nieuw binnen gekomen machines, transportbanden pompen enz.
• Inspecteren en controleren om de veiligheid te waarborgen.
• Tot op zekere hoogte oplossen van elektrische storingen tijdens productie.

Jan 1997 - Apr 1998: Tank Cleaning operator Eikelenboom Transport

• Tanks van vrachtwagens inwendig cleanen met behulp van waterstraal apparaten die in de tank worden gehangen.
• Koppelingen en slangen reinigen.
• Klein onderhoud aan de materialen die worden gebruikt.

Sept 1995 - Okt 1996: Werkzaamheden stage maritiem officier aan boord van schepen

• Bikken en opnieuw opschilderen overal waar nodig op een schip.
• Toezien bij laden en lossen op veiligheid, waar alles geplaats wordt, juiste hoeveelheden controleren en tellen.
• Na laden lading sjorren zodat het niet kan verschuiven.
• Op de brug navigeren en bij nadering havens loods aanvragen met telecom apparatuur.
• Voorgaande alle werkzaamheden die te maken hebben met de richting stuurman.
• Volgende alle werkzaamheden die te maken hebben met de richting scheepswerktuigkundige.
• Voortdurend controleren op veiligheid overtollig binnenkomen van zeewater.
• Smeren van bewegende delen.
• Voorraad smeermiddelen en andere benodigdheden controleren en bijhouden en waar nodig laten bestellen door kapitein in volgende haven.
• Reviseren van (brandstof-)pompen en onderhoud van stilstaande machines omdat alles minstens dubbel is uitgevoerd.
• Voorraad tanken controleren (drinkwatertanks, zware brandstof en dieseltanks)
• Leidingen controleren op lekkage evenals temperaturen in de gaten houden zodat de zware brandstof wel verpompt kan worden.
• Zuiger trekken en andere onderhoud aan de hoofdmotor van het schip in de havens. 

Opleidingen

2014 Veiligheid voor Operationeel Leidinggevende VCA.
2007 – 2008 Operationeel uitbreiding van nieuwe maker en packer machines.
2007 Secondary Analyses Technique.
2004 Cursus ATS (analytisch technische storingen zoeken).
1998 Chauffeurs diploma (ook rijbewijs C).
1998 Miniclass HACCP.
1995 Marcom A (bedienen van alle telecom apparatuur op een schip).
1991 – 1996 Maritiem instituut de Ruyter (zeevaartschool) te Vlissingen opleiding Maritiem Officier MBO niveau 4.
1988 Cursus mig/mag lassen.
1987 – 1991 LTS elektro c/d niveau te Ossendrecht.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

• Sporten, zoals hardlopen, tennis en golfen.
• Reizen, zoals wintersport en rondreizen.
• Informatieve programma’s op discovery channel.

Werkgebied

  • Breda 100km
Talentcard®