
Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Niet roker, accuraat, kritisch, energiek, positief ingesteld en houd van humor, heldere kijk op bestaande en/of gewenste HR- en (P)SA-procedures, goede omgang met weerstanden en zet bedreigingen om naar uitdagingen.
• Vakkennis m.b.t. HR, Salarisadministratie, fiscaal en arbeidsrecht houd ik nauwgezet bij en is altijd up-to-date.
• Organisator van personeelsfeesten en jaarvergaderingen binnen Action Non Food BV, Avis Autoverhuur.
• Referenties op verzoek beschikbaar
Mijn huidige situatie
Werkervaring
07/2014 – heden Het Customer Care Center - Commercieel Telefonist (via uzb Telemployment)
Outbound callcenter gesprekken voor diverse klanten, reageren op vragen en opmerkingen via e-mail, inbound callcenter gesprekken voeren.
04/2012 – heden Diverse werkzaamheden
Opstart eigen onderneming, narekenen van salarisstroken, beantwoorden van vragen met betrekking tot salarisstroken en overige inkomensafhankelijke zaken, invullen van aangiften IB en aanvragen voorlopige fiscale teruggave IB, beantwoorden van vragen met betrekking tot dienstbetrekking en arbeidsrecht. Sparringspartner/adviseur inzake bestaande en/of gewenste procedures en procesverbeteringen.
04/2004 – 03/2012 Action Non Food B.V. – Diverse functies
• 01/2010 – 03/2012 Analist verkoop
Verantwoordelijk voor het opzetten van deze voor Action nieuwe functie. Opmaken en communiceren van rapportages (voor Nederland, België en Duitsland) naar directie, verkoopleiding en rayonleiders, optimaliseren (aandragen verbetervoorstellen) van overzichten in QlikView, rayonleiding bijstaan en adviseren m.b.t. optimaliseren bezetting in winkels, loonkostenontwikkelingen, het plannen van winkelbezetting voor nieuw te openen filialen, doorrekenen van allerhande vragen betreffende loonkosten. Om deze functie met succes in te vullen heb ik alle ontwikkelingen m.b.t. HR, salarisadministratief, fiscaal en arbeidsrecht altijd op de voet gevolgd met het doel adequaat te kunnen reageren richting werkveld en het aanpassen van rapportages en benchmarks.
• 01/2009 – 12/2009 Medewerker Functioneel Beheer SAP, Projectleider SAPHCM
Verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van SAP HCM, het informeren/ instrueren van medewerkers die werkzaam zijn met SAP HCM, begeleiden/leiden van projecten gelieerd aan het gebruik van SAP HCM, beantwoorden van vragen m.b.t. technisch functioneel beheer. Om deze functie met succes in te vullen heb ik alle ontwikkelingen m.b.t. HR, salarisadministratief, fiscaal en arbeidsrecht altijd op de voet gevolgd met het doel tijdig oplossingen/aanpassingen in SAP HCM aan te kunnen dragen.
• 04/2004 – 12/2008 Hoofd Salarisadministratie
Verantwoordelijk voor het verwerken van de periodieke salarisadministratie voor ruim 4500 personeelsleden, initiëren en implementeren van procesverbeteringen, het up-to-date houden van personeels- en salarissysteem, periodieke aangifte loonheffing, aansluiting met de financiële administratie en het leidinggeven aan een team van 14 medewerk(st)ers. Verder onderhield ik contacten met het UWV, belastingdienst, verzekeraars, pensioenfonds en diverse andere instanties.
Verbeteren en optimaliseren van het kennisniveau, alsmede de dienstverlening en communicatie naar de medewerkers en afdelingen binnen de organisatie, met name HR. Daarnaast ben ik mede verantwoordelijk geweest voor de implementatie van SAP HR/Payroll in 2007 en heb ik mij beziggehouden met het verder optimaliseren van interne processen binnen de afdeling PSA.
05/2003 – 02/2004 PricewaterhouseCoopers N.V. - Assistant Manager International
Payroll (Salaris Advies groep)
Verantwoordelijk voor het juist informeren van klanten met betrekking tot hun maandelijkse salarisbetalingen en het processen van hun salarisadministraties. Tevens stuurde ik een groep van 6 (junior)consultants aan en begeleidde en coachte hen in hun contact met klanten en het processen van salarisadministraties plus uitbreiding van dienstverlening, het toepassen van (loon)belastingwetgeving en uitvoeringsbepalingen, contacten met de fiscus, uitvoeringsinstelling en diverse andere instanties.
05/1999 – 04/2003 Avis Autoverhuur B.V. - Manager Personnel
Verantwoordelijk voor in-, door-, en uitstroom van personeel, salarisadministratie, personeelsadministratie, implementatie van AFAS Profit als nieuw P.I.S. systeem, Arbo-regelgeving, verlof- en verzuimadministratie en Poortwachter, initiëren en opzetten van beleid, implementeren en begeleiden van functionerings- en beoordelingsgesprekken, arbeidsvoorwaarden, in- en externe communicatie, toepassen diverse regelingen mbt Expats, opmaken van maandelijkse loonbelastingaangifte en sociale lasten.
Tevens onderhield ik contacten met UWV, fiscus, pensioenfonds, uitzendorganisaties en verzekeraars inzake employee benefits en verzorgde ik maandelijks rapportages naar het MT.
06/1996 – 04/1999 Mitsubishi Heavy Industries Equipment Europe B.V. - Consultant
P&O/Salarisadministrateur
Verantwoordelijk voor in-, door-, en uitstroom van personeel, automatiseren en efficiënter inrichten van P.I.S. systeem, salarisadministratie, personeelsadministratie, verlof- en verzuimadministratie, opzetten en initiëren van beleid, toepassen diverse regelingen mbt Expats, arbeidsvoorwaarden en in- en externe communicatie. Tevens onderhield ik contacten met UWV, pensioenfonds, uitzendorganisaties en verzekeraars inzake employee benefits en verzorgde ik rapportages voor het Japanse management.
02/1996 – 06/1996 Catering Partners Holland B.V. - Hoofd administratie en
automatisering
Verantwoordelijk voor de totale boekhouding en maandelijkse rapportages. Tevens onderhield ik een IT-helpdeskfunctie.
10/1994 – 01/1996 Nike European Operations Netherlands B.V. - Salaris- en
personeelsadministrateur
Verantwoordelijk voor het berekenen van de maandelijkse salarissen en het bijhouden van de personeelsadministratie, incl 30% regeling.
07/1993 – 11/1994 St. Greenpeace International - Salaris- en personeelsadministrateur
Verantwoordelijk voor het berekenen van de maandelijkse salarissen en het bijhouden van de personeelsadministratie, alsmede implementatie van een nieuw P.I.S. systeem. Daarnaast toepassen van 35% regeling en afhandeling internationale payroll.
09/1986 – 09/1993 Ministerie van Defensie - Compagniesadministrateur tevens hoofd
administratie/distributiegroep (09/1991 – 09/1993)
09/1984 – 10/1985 Militaire dienstplicht - Gewondenverzorger
Opleidingen
Getting Acquainted SAP HCM Getuigschrift 2008
SPD Geen diploma
HvA Personeel & Arbeid (HBO) Diploma juni 2003
HRM Open Management training Bewijs van deelname januari - april 2000
Praktijkdiploma Loonadministratie Diploma juni 1997
Introductiecursus Pensioenen Bewijs van deelname
MBA belastingrecht en statistiek behaald Deelcertificaten december 1995
Praktijkdiploma Boekhouden Diploma januari 1995
Cursus HAVO (LOI) 01-01-1992/01-06-1993 geen diploma
Opleiding Administrateur (Min. van Defensie) Diploma’s behaald 1991
Opleiding onderofficier bij de Koninklijke
Landmacht (Min. van Defensie) Diploma behaald 1987
Mavo-4-D Diploma behaald 1983
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Paardensport
Hondensport
Werkgebied


