
Personalia
- Leeftijd
- 60 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben een bevlogen leidinggevende met een pragmatische instelling; een verbinder en creatieve denker; een professional met een optimistische overtuigingskracht en humor
Missie in mijn werk: het mogelijk maken van ontwikkeling, anderen in beweging brengen en/of kwaliteit verhogen. eigen kracht en eigenaarschap een grote stimulans gegeven. Dit draag ik over
Mijn huidige situatie
Werkervaring
* Vanaf 1 oktober 2014 Directeur (woensdagen) Brede School de Zevensprong, Almere
* Jan 2014 tot heden: Directeur i.o. OBS de Columbusschool (400 lln) SBO de Bombardon (275 lln)
Brede School de Zevensprong (230 lln) Brede School het Meesterwerk (365 lln) Almere
Taken:
• Gedelegeerde verantwoordelijkheid directeuren bij afwezigheid
• Kennismaking/ intake gesprekken met ouders
• Overleg o.a.: teamoverleg , ouders en kinderen; bestuursoverleg, directeuren(cluster)overleg, managementteams, overleg met samenwerkingpartners zoals scholen, welzijnpartners, buurtbewoners, peuterspeelzaalwerk, kinderopvang, zorgpartijen; inhoudelijk overleg m.b.t. onderwijsinhoud en organisatie
• Studiedagen en conferenties: Positive Behaviour Support, Passend Onderwijs; Opbrengstgericht werken binnen het SBO
• Uitvoeren van klassenbezoeken, groepsobservaties en afnemen van vaardigheidsmeters, inclusief nabespreken met leerkrachten
• Onderzoeken van: Reken en Taalonderwijs, waaronder de invoering en lesgeven met nieuwe rekenmethodes en koppeling met digitale devices; de didactische en pedagogische vaardigheden van leerkrachten; PBS (Positive Behavior Support); professionele cultuur; opbrengst gericht leren; lesmethodes en doorlopende leerlijnen; kwaliteitszorg; beleid VVE; rol van ICT in het onderwijsproces; directe instructiemodel , Piramide-systeem en coöperatieve werkvormen
• Analyseren van: financieel management, begeleiding en inwerkprogramma leerkrachten, teamvolwassenheid, leerlingvolgsystemen, kwaliteitsbeleid, overlegstructuur, onderwijs voor meer- en hoogbegaafde kinderen (Neo- en plusgroepen), IPC (international Primary Curriculum), rol van vakonderwijs, profiel en identiteit van de school; (groei)fases in de scholen; ambulante jeugdhulpverlening en andere sociaal-emotionele trainingen
• Mede ontwikkelen of screenen van: Jaarplannen, formatie- en taakbeleid; schoolgidsen, schoolplannen, Beleid opgezet voor medisch consult en voor Kader Gedrag; Ontruimingsplan
* 2008-2014: Adviseur Projecten en Producten Fokus, regio’s Noord & Midden Nederland
Ambulante advies- en projectmanagementfunctie
Enkele resultaten:
Realisatie van groei & uitbreiding organisatie; ontwikkeling van nieuw beleid; signaleren van regionale behoeften en initiatieven voor (woonzorg)projecten en opbouwen van netwerken;
kennisontwikkeling voor medewerkers op het gebied voorzieningen en de daarbij horende wet- en regelgeving en kwaliteitszorg; adviseren en begeleiden van nieuwbouw en renovaties
* Directeur Pleegzorg a.i. 8 maanden in 2010: (naast baan Fokus, waarneming directeursfunctie) William Schrikker Groep, Amsterdam
Enkele resultaten:
Bedrijfsvoering Pleegzorg: verantwoordelijk voor regiomanagers, pleegzorgmedewerkers en ondersteunende diensten en voor de plaatsing van kinderen met verstandelijke beperking en voogdij in pleeggezinnen en begeleiding van pleegouders ; Verandering faciliteren en aanzet tot reorganisatieproces
* 2003-2008: Clustermanager Triade Kind & Jeugd, Flevoland
Taken:
Integraal manager, leidinggevende (diverse disciplines en opleidingsniveaus)
Coachen van managers in opleiding
Werving, begeleiding en ontwikkeling van medewerkers
Opzetten en aansturen van (nieuwe) producten en nieuwe samenwerkingsverbanden binnen en buiten de organisatie
Initiëren en uitvoeren van samenwerkingsprojecten met andere zorgaanbieders o.a. jeugdzorg, revalidatiezorg, psychiatrie
Verandermanager bij fusietraject Triade & ‘t Boschhuis en bij bestaande teams en locaties
Ontwikkelen van beleidsdocumenten en projectplannen
Cliëntenwerving
Begrotingen, prognoses en middelenbeheer
Enkele resultaten:
• Direct leidinggevende van ongeveer 100 (55 fte) met hulp van twee managers in opleiding, die het cluster in aansturing na twee jaar hebben overgenomen
• Teams van professionals creëren en begeleiden in diverse fasen van zelfsturing
• Opzetten en leidinggegeven aan dagbegeleiding, dagbehandelingteams en combigroepen peuterspeelzaalwerk en onderwijs
• Opzetten en leidinggeven aan verblijflocaties en teams
• Organiseren van begeleiding en scholing
* 2001-2003: Projectleider Regionalisatie en Verenigingszaken (dienst Beleid& Advies)
KNMG (Koninklijke Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst), Utrecht
* 1996- 2001: Teamcoördinator, adviseur in het kader van de Wet Voorzieningen Gehandicapten
GGD Flevoland
* 1994-1996: Teamaanvoerder, adviseur in het kader van integrale indicatiestellingen Tot & Met (ZIZO), Amsterdam Zuidoost
* 1992-1994: Ergotherapeut Gemiva De Weerklank, Amsterdam en Swetterhage, Zoeterwoude
Het adviseren van directie, medewerkers en ouders m.b.t. voorzieningen; waaronder bouwkundige aanpassingen. Het geven van behandelingen aan kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen. Het opzetten van een paramedische afdeling.
* 1990-1992: Ergotherapeut buitendienst-verkoop revalidatietechniek Reval-Adapt, Amsterdam
* 1990: Ergotherapeut (inval) De Berkenschutse School voor speciaal onderwijs Heeze
Behandelen van leerlingen met problemen bij schoolse vaardigheden
Opleidingen
2013-2014: Assessment voor schoolleider & Opleiding Schoolleider Windesheim Zwolle
2010-2011: Opleiding projectmanagement en Projectmatig Creëren incl. Insight profiel
2009-2011: Opleiding Beeldhouwen Beeldhouwcentrum Koudum
2003-2005: Management Development traject De Baak
2001-2002: Bedrijfskunde OU/ Nima Marketing A
1985-1989: Hoge School van Amsterdam, Ergotherapie
1984-1985: Rijksuniversiteit Leiden, Geneeskunde
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Ter inspiratie zie mijn beelden op www.barcia.nl
Werkgebied


