Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Willem van der Linden

Willem van der Linden

Personalia

Leeftijd
72 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

In verband met de hervormingen in het zorgstelsel ontkomt ook Thebe niet aan het maken van nieuwe strategische keuzes, met als gevolg daarvan een nieuwe ingrijpende reorganisatie. Een eerste stap is het reduceren van de centrale overhead. Dit heeft ook voor mij persoonlijk consequenties, met ingang van 1 april 2014 is mijn functie vervallen. Ik vind dat uiteraard jammer, ik had nog graag mijn verantwoordelijkheid genomen en een verdere bijdrage geleverd aan het tot een goed einde brengen van deze laatste reorganisatie. De andere kant is dat deze situatie ook nieuwe mogelijkheden en kansen biedt. Ik zoek een uitdagende en dynamische baan waarin ik zeker de komende vijf

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ontwikkelen visie en strategie, conceptueel, generalist, helikopterview, innovatief ondernemerschap, resultaatgericht, slagvaardig.
Oog en oor voor klanten en medewerkers, leidinggevend, inspirerend en coachend, communicatief, gericht op samenwerking.
Ik neem verantwoordelijkheid voor strategie, realisatie van doelstellingen, financiële resultaten (ook in moeilijke tijden!).

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • facilitair manager
  • facilitair medewerker
  • medewerker facilitaire dienst
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Directie
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Algemene werkervaring
Management bedrijfsvoering op strategisch en tactisch niveau; omvangrijke ondersteunende diensten in grote, complexe en dynamische zorgorganisaties (cure en care).
Realisatie omvangrijke nieuwbouw- en renovatieprojecten, beheer en onderhoud vastgoed en techniek.
Management van veranderingsprocessen (cultuurverandering, reorganisatie, opeenvolgende fusies)
Leidinggeven aan zelfstandige professionals; werken in politiek bestuurlijke context.
Publiek private samenwerking, joint ventures met commerciële dienstverlenende bedrijven.
Ik heb in al mijn functies aangetoond in staat te zijn organisaties op een effectieve wijze aan te sturen.

WERKERVARING

Thebe: Thebe is een zorgorganisatie, hoofdvestiging Breda, actief in midden en west Brabant in 23 gemeenten (7 resultaatverantwoordelijke zorgbedrijven: o.a. thuiszorg, kraamzorg, jeugdgezondheidszorg, intramuraal: verpleeg- en verzorgingshuizen, woonzorgcentra); circa 9000 medewerkers; omzet circa € 285 mio

2010-heden Concernmanager (directeur) Vastgoed, Thebe Holding

(na de laatste fusie; op verzoek van de raad van bestuur)
Eindverantwoordelijk voor vastgoedstrategie, projectontwikkeling en realisatie nieuwbouw en andere vastgoedprojecten, beheer, exploitatie en onderhoud, functionele en technische instandhouding van alle 130 locaties (23 intramurale locaties, woon-zorgcomplexen, gezondheidscentra, kantoorlocaties; zie ook mijn linkedin profiel)

Waarde vastgoed in eigendom circa € 150 mio, huurwaarde huurlocaties circa € 7 mio, huidige ontwikkelportefeuille vastgoed circa € 100 mio
Strategische samenwerking met meerdere woningcorporaties in het gehele werkgebied, grote en middelgrote commerciële beleggingsbedrijven en
projectontwikkelaars

2005-2010 Directeur Facilitair Bedrijf, Thebe Holding

Kernverantwoordelijkheden van de functie:
Eindverantwoordelijk voor het resultaat van het facilitair bedrijf
Vastgoedbeleid projectontwikkeling, bouw, exploitatie, beheer en onderhoud van het vastgoed, facilitaire dienstverlening,
commerciële exploitatie Thebe Catering en Maaltijdservice met structureel een positief financieel resultaat (rendement)
Strategische centrale inkoop van de zorggroep
Strategische samenwerking met woningcorporaties en andere marktpartijen.
Als lid van het directieteam mede verantwoordelijk voor beleid van de totale zorggroep

1994-2005 Directeur bedrijfsvoering, Stichting De Runne

Instellingen voor verpleging en verzorging, Goirle, 7 locaties, circa 760 verzorgingsplaatsen, 1200 medewerkers; zowel intramurale als extramurale
zorg. In 2005 en 2010 gefuseerd met diverse zorgorganisaties tot huidig Thebe
Verantwoordelijk voor alle ondersteunende diensten: financiën, economisch administratieve dienst, P&C, vastgoed, facilitaire diensten, ict, inkoop
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en realisatie diverse omvangrijke nieuwbouwprojecten: verpleeghuizen, verzorgingshuizen en diverse woonzorg complexen
Als lid directieteam mede verantwoordelijk voor ontwikkeling instellingsbeleid, realisatie diverse fusies

Ziekenhuis Leyenburg + Oogziekenhuis

Leyenburg (tegenwoordig: Haga Ziekenhuis) is een topklinisch (gemeentelijk) ziekenhuis in Den Haag, ca. 875 bedden en ca. 2200 medewerkers,
in de betreffende periode actueel: privatisering van het gemeentelijk ziekenhuis
1988-1994 Manager facilitaire zaken
Lid van het managementteam.
Betrokken bij voorbereiding privatisering gemeentelijk ziekenhuis.
Kernverantwoordelijkheden van de functie:
Verantwoordelijk voor de hotelmatige verzorging van patiënten, bezoekers en medewerkers, voor de logistieke organisatie, de interne dienstverlening, beveiliging, milieuzorg (circa 350 fte)
Verantwoordelijk voor veranderproces gericht op verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening, kostenverlaging, verbetering van de efficiency, decentralisatie van verantwoordelijkheden.
Bereikt resultaat: kostenverlaging ca. 40%, verbetering kwaliteit van de dienstverlening, marktconforme performance, duidelijke verbetering van betrokkenheid en motivatie van medewerkers.


____________________________________________________________________________

Twenteborg Ziekenhuis

Het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo (tegenwoordig: Ziekenhuisgroep Twente) is een algemeen ziekenhuis. 650 bedden.
Betrokken bij de fusie van Prinses Irene Ziekenhuis en Elisabeth Ziekenhuis te Almelo
Als lid van de projectgroep nieuwbouw betrokken bij voorbereiding en realisatie nieuwbouw van het Twenteborg ziekenhuis
1984-1988 Manager hoteldienst
Verantwoordelijk voor hotelmatige en facilitaire dienstverlening, logistiek, ontwikkeling van de nieuwe facilitaire organisatie

Paulus Stichting

De Paulus Stichting in Sittard (tegenwoordig: Stichting Pergamijn) is een instituut voor verstandelijk gehandicapten, met ca. 340 bewoners
1979-1983 Hoofd civiele dienst
Verantwoordelijk voor de civiele dienst, diverse nieuwbouwprojecten, aankoop van woningen, verantwoordelijk voor centrale inkoop van de instelling

Aanloop Leidinggevende functies in diverse horecabedrijven

Opleidingen

1965-1971 HBS-A te Eindhoven diploma behaald
1971-1972 Sociologie, Universiteit Tilburg studie gestopt
1972-1975 Hoge Hotelschool te Maastricht diploma behaald
1991-1993 Bedrijfskundig Management, 2-jarige Post
HBO opleiding. IC&D, Fontys Hogeschool
Eindhoven diploma behaald
2003-2004 Universiteit Nijenrode te Breukelen
Advanced Management Program afgerond, certificaat

Doorlopend cursussen/trainingen onder andere op het gebied van financieel management, management van organisatieveranderingen, vastgoedstrategie en financiering vastgoed

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Actief sporten: tennis, golf
Recreatief kunst, cultuur, theaterbezoek, concerten, koken, restaurantbezoek

Werkgebied

  • Oosterhout 50km
Talentcard®