
Personalia
- Leeftijd
- 68 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben sterk gericht op het geven van sturing en het bereiken van concrete resultaten, op kwaliteit en op persoonlijke presentatie.
De hoogste meerwaarde bereik ik in functies waarin ik mijn doelgerichtheid, mijn adviserende instelling, omgevingsgerichtheid (gericht op de markt en de klant) en mijn gevoel voor stijl en presentatie optimaal kan inzetten.
Mijn niveau is aantoonbaar vastgesteld op HBO+
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Maart 2014 – Sept 2014 Beheerder/gastheer Rent a Tent (vakantieplezier.nl)
• Beheer en verantwoordelijkheid voor 37 accommodaties (tenten/stacaravans) op Camping de Chalain, Jura, Frankrijk gedurende het zomerseizoen
• Ontvangst (incheck) en vertrek (uitcheck) gasten
• Eerste aanspreekpunt gasten
Mei 2012 - Maart 2014 Senior Business projectmanager bij Estro Kinderopvang
• Projectmanager bij diverse projecten zoals overnames kinderdagverblijven, complexe ICT projecten
• Verzorgen van trainingen en workshops
• Adviseren en sparringpartner van management en directie
• Verhogen professionaliteits niveau van de organisatie
• Hoofd BHV
mei 2010 – maart 2012 Projectmanager Waterleiding Maatschappij Drente Assen
• Uitvoering en leiding in vooronderzoek van een migratie traject naar MS Office 2010 ter voorbereiding op komend project
• Opstellen en opleveren van rapportage met adviestraject
• Algemene projecteiding in project “Vervangen Citrix Farm”
okt 2009 – mei 2010 Projectmanager Waterleiding Maatschappij Drente Assen
• Opstellen projectplan voor werkplekmigratie en Windows 7
• Contacten onderhouden met en aansturen van leveranciers
• Algemene projectleiding
• Aansturen projectgroepleden
• Deelnemen in stuurgroepoverleg
• Verzorgen van voortgangs- en financiële rapportages
• Budgetbewaking
• Communicatie
sept 2009 – okt 2009 Projectleider bij Univé Zwolle
• Opstellen projectplan voor de servermigratie
• Algemene projectleiding
• Aansturen projectgroepleden
• Deelnemen in stuurgroepoverleg
• Verzorgen van voortgangs- en financiele rapportages
• Budgetbewaking
• Communicatie
mrt 2009 – sept 2009 Trainer bij Centric Trainingen Zwolle
• Voorbereiden en ontwikkelen lesstof
• Verzorgen van trainingen ITIL
• Proefexamen en examen voorbereiden en afnemen
juli 2008 - mrt 2009 Projectmanager bij TBI bouwonderneming Emmen
• Opstellen projectplan voor wijzigingsbeheer
• Algemene projectleiding
• Aansturen multidisciplinaire teams
• Bewaken tijdige oplevering producten
• Bewaken financiële en kwalitatieve resultaten project
• Verzorgen van rapportages
okt 2007 - juli 2008 Projectmanager bij Saxion Hogescholen Enschede/Deventer
• Opstellen projectplan voor project virtualisatie infrastructuur
• Algemene projectleiding
• Aansturen multidisciplinaire teams
• Bewaken tijdige oplevering producten
• Bewaken financiële en kwalitatieve resultaten project
• Verzorgen van rapportages
okt 2007 – okt 2007 Consultant afd. automatisering Stichting Philadelphia Nunspeet
• Uitvoeren van quick scan mbt problematiek
• Adviseren hoofd automatisering omtrent te volgen traject
• Opstellen rapportage met adviestraject
nov 2006 – okt 2007 Projectleider bij zorggroep Leveste (ziekenhuis) Emmen
• Professionalisering afdeling automatisering
• Inrichten Servicedesk met behulp van ITIL methodiek
• Implementeren processen wijzigingsbeheer en Probleembeheer
• Implementeren en optimaliseren Servicemanagementtool Topdesk
• Bewerkstelligen van veranderde denk- en handelwijze in procesgericht werken
• Trainen en coachen management
• Stimuleren en enthousiasmeren medewerkers
• Ondersteunen en adviseren bij Pre-Sales gesprekken
• Adviseren organisatiewijzigingen
Vanaf februari 2002 tot en met november 2006 heb ik bij UWV, afd. ICT in vaste dienst de onderstaande werkzaamheden verricht en werkervaring opgedaan:
jan 2004 – nov 2006 Wijzigingscontroller/beheerder Hengelo (Ov)
• Implementatie processen wijzigingsbeheer en configuratiebeheer
• Verhogen van het volwassenheidsniveau van de processen wijzigingsbeheer en configuratiebeheer
• Functionele sturing op kwalitatief en kwantitatief correcte uitvoering van het wijzigingsbeheer proces
• Binnen een team afhandelen van eenvoudige tot complexe wijzigingsverzoeken
• Verbeteren/bewaken/beheersen effectiviteit en efficiëntie van lopende processen
• Maken van werkinstructies
• Onderhouden van contacten met leveranciers, klanten- en gebruikersorganisatie en management
• Planning en coördinerende werkzaamheden voor de afdeling ICT Operators in de regio’s Noord en Oost
• Telefonisch te woord staan van UWV gebruikers
• Implementeren Regionaal Intranet UWV met behulp van CMS Tridion
• Redactionele werkzaamheden Intranet en landelijk personeelsmagazine U&UWV
feb 2002 – jan 2004 Senior medewerker Servicedesk (Hengelo Ov)
• Het ontvangen, registreren, uitzetten en afhandelen van (ongeplande) klantcontacten
• Inrichten en uitvoeren van de rol van ’incident controller’ binnen de Service Desk
• Telefonisch te woord staan van UWV gebruikers
• Registreren van de contacten, voortgangsbewaking op de afhandeling
• Beoordelen van afgehandelde contacten op procedurele aspecten en zonodig herstelacties bevorderen
• Signaleren van knelpunten, klachten, wensen, behoeften en verbeteringspunten ten aanzien van de (ICT) dienstverlening van UWV
• Zorgen voor oplossing/realisatie van de melding of verzoek, coachen collega’s (medewerker RSD) bij complexere opdrachten of voeren van de regie over de oplossing/realisatie door derden
• Geven status- en voortgangsinformatie
• Informeren en rapporteren aan management
• Initiëren en implementeren van verbetervoorstellen
In de periode 1974 – 2002 heb ik bij PTT (later genoemd: PTT Post, TPG Post en TNT) te Hengelo in vaste dienst verschillende werkzaamheden verricht en werkervaring opgedaan. Van de laatste tien jaar hiervan staan hieronder de werkzaamheden in detail beschreven.
1992 - 2002 Organisatiemedewerker bij PTT Post, afd. Personeel en Organisatie
• Adviseren management inzake organisatiewijzigingen
• Beheren en optimaliseren bestanden automatische postsortering
• Adviseren en onderhouden van contacten met gemeentebesturen inzake wijzigingen en nieuwbouw in de straatnaam en huisnummer toekenning in relatie tot de complexe materie rondom postcodes
Opleidingen
Opleiding
ITIL Service Delivery (2009)
• PRINCE2 Practitioner (2008) (diploma)
• ITIL Release & Control (2007)
• PRINCE2 Foundation (2007) (diploma)
• ITIL: (2002 – 2005)
Foundation (diploma)
Incident management (diploma)
Change management
Configuration management (diploma)
• AMBI basis (HG1,HG2,HG3) 2003 (diploma)
• PDI2 (praktijkdiploma Informatica) (2002) (diploma)
• PDI1 (praktijkdiploma Informatica) (1999) (diploma)
• AMBI I2 basiskennis informatica (1987) (diploma)
• AMBI I1 basiskennis informatica (1986) (diploma)
• MTS weg- en waterbouw (1974)
• MAVO 4-D (1972) (diploma)
Cursussen/training
• BHV (2013)
• Leidinggeven aan projecten (2008-ICM)
• Life Oriëntations (2008)
• Coaching (2007)
• Webdesign Macromedia gevorderd (2005)
• Servicedeskvaardigheden (Brunel) (2005)
• Webdesign (Eduvision 2005)
• PHP en MySQL (Eduvision 2005)
• Persoonlijk traject effectief communiceren (2003-2005)
• (X)HTML, Frontpage, Dreamweaver MX, PHP (2003)
• ITIL Expert cursus (ISES 2003)
• Adobe Photoshop CS2 (2003)
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
• Hardlopen (marathons) en fietsen
• Reizen met de camper
• Muziek luisteren en maken
• Webmaster, Internet, Fotografie
Werkgebied


