
Personalia
- Leeftijd
- 57 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Peoplemanager, mensgericht en coachend. Ruime ervaring in het leidinggeven aan ICT-teams. Bouwt aan een goed werkend team en behaalt daarmee resultaten.
Behalve het aansturen van mensen, stuur ik ook op de de harde zaken, jaarplannen, deadlines, financiële targets etcetera. Door goed uit te leggen wat de doelstellingen zijn en waarom ik bepaalde keuzes maak, creëer ik draagvlak en haal ik doelstelliingen.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
ANWB Teammanager Werkplekken en Kantoorautomatisering 2010 – 2014
Met een team van 25 medewerkers verantwoordelijk voor het beheer van de 4300 ICT-werkplekken van de ANWB. Deze werkplekken bevinden zich op het hoofdkantoor, op de Wegenwachtlocaties in het land, in de voertuigen van de Wegenwacht, in de ANWB-winkels en op de vier steunpunten in het buitenland.
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de tactische en operationele aansturing van leveranciers van de hard- en software voor de werkplek.
Verantwoordelijk voor P&O binnen het team.
Budgetverantwoordelijk.
Met het team behaalde resultaten:
• Implementatie Windows 7, Office 2010 en SCCM;
• Introductie iPads;
• Implementatie Mobile Device Management ;
• Implementatie Bring Your Own Device (voor smartphones en tablets) ;
• Aanbestedingstraject voor leverancier van hardware voor de werkplek;
• Benchmark werkplekbeheer uitgevoerd.
ANWB Teammanager Applicatiebeheer 2007 – 2010
Met een team van 15 medewerkers, verantwoordelijk voor het ontwerp, de inrichting, het beheer van en advisering over de applicaties van de discipline Financiën, Staven en HRM.
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de tactische en operationele aansturing van leveranciers van de applicaties.
Verantwoordelijk voor P&O binnen het team.
Budgetverantwoordelijk.
Behaalde resultaten:
• Diverse nieuwe applicaties in beheer genomen;
• De basis voor een Test Competence Center gelegd;
• KPI’s en periodieke KPI-rapportage opgesteld voor de gehele afdeling Applicatiebeheer;
• Benchmark applicatiebeheer uitgevoerd.
ANWB Manager Ondersteuning en Ontwikkeling HRM 2006 – 2007
Verantwoordelijk voor het realiseren, beheren en ontwikkelen van alle uitvoerende processen, middelen en systemen van HRM-Support en de afstemming tussen deze systemen en andere systemen zowel binnen als buiten de ANWB. Tevens plaatsvervangend manager HRM/Support.
• Mede ontwikkelen van de strategie van HRM-Support
• Opstellen afdelingsplan op basis van het businessplan HRM-Support
• Verantwoordelijk voor de functionele implementatie van (gewijzigde) dienstverlening
• Adviseren omtrent gebruiks- en toepassingsmogelijkheden van de gehanteerde systemen
• Verantwoordelijk voor het op peil houden van het kennisniveau van gebruikers over de toegepaste systemen
• Bepalen van de releasekalender samen met manager HRM-Support en manager Uitvoering
• Bewaken van de planning en kosten van de releases
• Zorgen voor afstemming met andere ICT-afdelingen
ANWB Manager Personeelsadministratie en Informatie 2001 – 2006
Verantwoordelijk voor de advisering en ontwikkeling van managementinformatie over het HRM beleid binnen de ANWB en voor de instandhouding en ontwikkeling van het personeelsinformatiesysteem. Zorgen voor uniformiteit in de uitvoering van de personeelsadministratie en eenduidige vastlegging in het personeelsinformatiesysteem.
• Adviseren en ontwikkelen van personeelsinformatie
• Opzetten, uitvoeren en coördineren van de personeelsadministratie
• Beheren en ontwikkelen geautomatiseerde systemen
• Doorvoeren van ANWB-brede administratieve wijzigingen in arbeidsvoorwaarden
• Functionele aansturing en bewaking kwaliteit van de decentrale personeelsadministraties (ongeveer 20 medewerkers).
ANWB Applicatiebeheerder Business Intelligence Center 1996 – 2001
Beheer van de systemen van het BIC:
• Zorgen voor de kwaliteit en continuïteit van het systeem
• Verzorgen van de autorisaties, beveiliging en integriteit van de gegevens
• Verzorgen van gebruikersopleidingen
• Beheren van de documentatie
• Testen en implementeren van wijzigingen en nieuwe apparatuur
• Verzorgen van contacten met de leveranciers
• Lid van de stuurgroep van de gebruikersgroep van Bibis.
ANWB Documentalist Business Intelligence Center 1992 – 2001
Informatievoorziening ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen:
• Beheren van de vakgebieden Recreatie en Toerisme (1992-1996) en Auto- en Motortechniek (1996-2001
• Selectie en collectievorming
• Ontsluiting met behulp van een geautomatiseerd informatiesysteem
• Onderzoeken van de informatiebehoefte
• Bewerken en documenteren van de informatie
• Rapporteren en verstrekken van informatie
• Lid van de redactie van het tijdschrift Redoc (1993-1996_
• Verzorgen van de rubriek Literatuur in het vaktijdschrift Recreatie en Toerisme (1993-1994)
Opleidingen
Bibliotheek en Documentaire Informatie Haagse Hogeschool 1987 - 1992
Diploma behaald met bijzondere aantekening Documentaire Informatiekunde (D.I.K.)
Scheikunde Rijksuniversiteit Leiden 1986 - 1987
Diploma niet behaald
VWO Palla College Zoetermeer 1980 - 1986
Pallas College Zoetermeer Diploma behaald
Agile Foundation Training Prowareness 2014
IPMA-D certificering Dhirata 2008
ASL ISES 2007
Oracle e-Business Suite Overview Oracle 2007
Beoordelen ANWB B.V. 2007
Leiding geven aan verandering ANWB B.V. 2006
Management Development ANWB B.V. 2003
Persoonlijke management coaching Fer van den Boomen 2002-2003
Uit ’t zicht van Poortwachter ANWB B.V. 2002
MD voor nieuwe leidinggevenden ANWB B.V. 2002
Professionalisering van de inkoop NEVI Inkoop Academie B.V. 1999
Diverse automatiseringscursussen 1996-1998
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Medewerker Nederlands Smalspoormuseum/Stoomtrein Valkenburgse Meer
Drummen
Squash
Tuinieren
Lezen
Werkgebied


