

Suzanne Schaftenaar
Leuke, uitdagende baan voor een betrouwbare en geduldige pedagoog io
Personalia
- Leeftijd
- 38 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Ik ben op zoek naar een leuke, leerzame baan waar de ontwikkeling van het jonge kind centraal staat.
Mijn competenties zijn;
Materialen en middelen inzetten;
Het inzetten van speelgoed/materialen die aansluiten bij het ontwikkelingsniveau van het kind. Ook bij mensen met een verstandelijke beperking kan ik een activiteit oid inzetten om het voeren van een gesprek makkelijker te laten verlopen voor de cliënt.
Vakdeskundig werken;
Ik werk met kinderen vanuit mijn eigen gevormde visie op pedagogiek. Ook kan ik werken vanuit, de door de instelling opgelegde, visie op begeleiden. Als voorbeeld heb ik werken bij Aveleijn met als begeleidingsstijl oplossingsgericht werken.
Aandacht voor anderen;
Ik kan mij inleven in de ander, hierdoor kan ik de gepaste/gewenste aandacht geven
Leren;
Momenteel ben ik nog aan het studeren. Maar ik leer ook veel vanuit het werken zelf.
Beslissingen nemen;
Ik kan zelfstandig beslissingen nemen, maar ook goed overleggen in een team voor het nemen van een gezamenlijke beslissing.
Schrijven en rapporteren;
Ik heb veel ervaring met rapporteren.
Betrouwbaar en eerlijk zijn;
Ik kom mijn afspraken na en verwacht dit ook van anderen
Samenwerken en overleggen;
Ik ben een echte teamspeler. Krijg graag feedback en kijk graag met het werk van een ander mee om hier van te kunnen leren
Contact maken en netwerken;
Ik leg makkelijk contact met andere mensen, ben nieuwsgierig aangelegd en ben geïnteresseerd in de visie van anderen.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Geduldig, goede luisteraar, overtuigend, rustig, stressbestendig, flexibele instelling, zelfstandig, teamspeler en doorzettingsvermogen.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Werkervaring:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2010-heden
Werkzaam als assistent begeleidster bij Aveleijn Broekheurne, extramurale cliënten, ambulante begeleiding
2006-heden
Werkzaam als gastvrouw bij FC-Twente in de support group
2009-heden
Werkzaam voor Tempo-Team, verschillende werkzaamheden. Denk aan administratieve werkzaamheden, marketing, telefoniste, project ondersteuner, office manager e.d.
Stages:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Febr. 2010 – Jun. 2010
4 dagen in de week stage bij Aveleijn, op 2 verschillende locaties. Taken: helpen van ouders bij hun opvoedingsvragen, maar ook bij de dagelijkse bezigheden als financiën, werk en huishouden. Begeleiden van zelfstandig wonende volwassenen bij de dagelijkse zaken; structuur brengen aan de dag, helpen bij het plannen en maken van afspraken. Ook deed ik hier veel op het gebied van (financiële) administratie, ontwerpen en toetsing van belang van dagbesteding.
Febr. 2009 – Dec. 2009
4 dagen in de week stage in Antwerpen (België) in een instelling voor opvoedingsondersteuning en tijdelijke (residentiële) opvang van kinderen van 0 tot 12 jaar. Taken; opzetten en voorbereiden, ouders voorlichting geven over verschillende opvoedingssituaties, ondersteunen en antwoorden geven op de vragen en de gegevens verwerken in een rapport.
Sept. 2007 – Mei. 2008
4 dagen in de week op het voortgezet speciaal onderwijs. Ik zat in een groep met pubers van 13 en 14 jaar. De leerlingen hadden als diagnose het Autisme Spectrum Stoornis. Taken; observeren van leerlingen, problemen en moeilijkheden signaleren, opstellen van handelingsplannen, het geven van individuele begeleiding, kleine problemen/ruzies oplossen en uitspreken en les geven.
Sept. 2005 – Feb. 2006
4 dagen in de week op het voortgezet speciaal onderwijs. Ik zat in een groep van pubers van de leeftijd 14-17. Taken; de leerlingen individuele begeleiding geven en enkele (zwem)lessen voor bereiden en uit voeren.
Feb. 2005 – Jul. 2005
4 dagen in de week op een kinderdagcentrum de Toermalijn van Aveleijn. Dit is een kdc voor verstandelijk gehandicapte kinderen. In mijn groep zaten kinderen met een kalenderleeftijd van een kleuter, maar met een ontwikkeling van een peuter.. Taken; kringgesprekken houden, mee draaien met de leidsters m.b.t. de dagelijkse dagindeling en geregeld de leiding over de groep hebben.
Sept. 2003 – Feb. 2004
4 dagen in de week in groep 2 van een basisschool. Taken; enkele lessen draaien, kringgesprekken voeren, kinderen individuele begeleiding geven en vele activiteiten voor bereiden met de kinderen uit voeren.
Nov. 2002 – Mrt. 2003
1 middag per week bij een peuterspeelzaal voor kinderen met leerachterstand. Taken; mee draaien met de leidsters, activiteiten uitvoeren en kringgesprekken leiden.
Opleidingen
heden
Opleiding HBO Pedagogiek Windesheim, te Zwolle
Enkele vakken; Pedagogiek, Organisatiekunde, Ethiek, Sociale Psychologie, Pedagogiek in het onderwijs
2013
BHV herhaling
Certificaat behaald
2002 – 2006
MBO SPW4 (Sociaal Pedagogisch Werk niveau 4) ROC Oost Nederland, te Enschede
Enkele vakken; Nederlands, Methodische Vaardigheden, Sociale Vaardigheden, Psychologie Diploma behaald in Juni 2006
1998 – 2002
MAVO niveau 4 Stedelijk Lyceum t’ Zwering en ’t Kottenpark te Enschede
Vakken: Nederlands, Engels, Economie, Wiskunde, Scheikunde, Biologie en L.O. Diploma behaald in Juni 2002
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Koken en bakken, creatief bezig zijn, buiten zijn in de natuur, in gezelschap zijn van vrienden en familie, lekker uit eten, genieten van stedentrips en vakanties.
Werkgebied


