Personalia
- Leeftijd
- 60 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Ik ben een ervaren en energieke Business Continuity Professional, die gecertificeerd is volgens de laatste standaarden van het Business Continuity Institute in de UK.
Ik bezit ruime ervaring in een internationale werkomgeving, waar ik naast Business Continuity (BC) ook verantwoordelijk was voor een correcte uitvoering van het vastgoed-, veiligheids- en IT management. Mijn kracht ligt in het gebruiken, beheren en verder uitbouwen van mijn relaties met stakeholders op alle niveaus binnen de organisatie.
Ik heb gewerkt in virtuele teams, waarbij de Operational Risk Management strategie werd gedefinieerd, ontworpen, uitgerold en geverifieerd binnen een wereldwijde organisatie. Onderdeel hiervan was ook het leveren van de hieraan gerelateerde management informatie aan het senior management (Board level).
Facilities management en het leveren van service (10+ jaar horeca ervaring) aan de diverse businesses zie ik als een waardevolle aanvulling op mijn fuctioneren.
Ik ben, per juli 2011, toegelaten als Member van het Business Continuity Institute, het wereldwijd toonaangevende orgaan op het gebied van Business Continuity en Incident Management.
Voorgaande rollen hebben mij in staat gesteld ook een ruime ervaring op te doen als lijn-manager van zowel virtuele- als direct aan te sturen teams. Vanwege mijn ruime werkervaring in de financiële sector, heb ik een uitgebreide kennis van het internationale betalingsverkeer, alsmede Cash Management oplossingen.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Relevante Werkervaring: KPN N.V.
01/02/2014 – 01/04/2014 Kwaliteitsmanager Business Continuity & Security
• Succesvol implementeren van een BC oefenstrategie voor KPN NetCo.
• Uitvoeren van Impact Analyses en Risk Assessments voor kritische onderdelen van KPN.
• Ontwikkelen van een rapportage-methodiek en test-scripts, welke passen binnen het interne risico profiel van de organisatie.
• Deelnemen, adviseren en analyseren van tests en oefeningen voor kritische KPN onderdelen.
• Het actief verbeteren van de BC awareness tijdens workshops en presentaties.
Relevante Werkervaring: Royal Bank of Scotland Plc/N.V.
01/03/2011 - 01/12/2012 Corporate Services - Business Resilience - Zone Manager
• Managen van de Business Continuity Programma-activiteiten voor de toegewezen landen in de EMEA regio (13 landen).
• Onafhankelijk opleveren van noodzakelijke resilience projecten voor de COO en EMEA Head of Resilience (UK based).
• Leveren van Subject Matter Expertise aan de businesses in het samenstellen en onderhouden van de BCM documentatie.
• Ontwikkelen, plannen en uitvoeren van uitwijktesten voor de diverse businesses en het beoordelen hiervan.
• Ondersteuning van het Incident Management Team, ten tijde van een incident en het ontwikkelen en geven van IMT trainingen.
• Het continu bevorderen en verbeteren van het Business Continuity bewustzijn binnen de organisatie.
01/04/2009 - 01/03/2011 Business Continuity Management International – BCM Specialist
• BCM Specialist voor de gehele RBS NL organisatie
• BC Analist voor de EMEA regio. Adviseren omtrent BC management informatie en het analyseren van de resultaten hiervan.
• BC Reporting Subject Matter Expert voor RBS wereldwijd.
• Ontwikkeling, beoordeling en implementatie van BC policy-maatregelen voor de NL Businesses.
• Implementeren, faciliteren en onderhouden van de RBS NV - BC Work Area Recovery sites (3).
• Deelname en participatie in oefeningen.
• Ontwikkelen en onderhouden van BC documentatie voor RBS NL/EMEA en betrokkenheid bij het implementeren van de betreffende recovery maatregelen.
Relevant Werkervaring: ABN AMRO Bank N.V.
01/10/2008 - 01/04/2009 RBS - ABN AMRO NL Transition Programme BOM Operations
• Identificeren en sluiten van ‘gaps’ tussen bestaande Business Continuity Plannen (ex ABN AMRO) en systeem-vereisten vanuit het Netherlands Transition Programme voor RBS NL.
• Leveren van input voor het Business Operating Model, noodzakelijk voor de technische separatie van ABN AMRO applicaties.
• Eindeverantwoordelijk voor het bepalen van locatie en omvang van een nieuwe Disaster Recovery Site voor RBS NL, volgens de BCI methodiek (‘analyze, plan, implement, test, enhance’).
• Identificeren, aanpassen en ontwikkelen van Role Based Access Profielen voor toekomstige medewerkers van RBS NL
• Ondersteuning van andere NTP project managers, als interne Subject Matter Expert met kennis van bankproducten en -processen.
01/12/2003 - 01/10/2008 Team leader Global Client Services - Operational Support
• Lijnmanager van een Operational Support Team (6 specialisten), verantwoordelijk voor de business ondersteuning van een wereldwijde Client Service Organisatie.
• Functioneel beheer van ‘core’ Global Client Service systemen (CSE, Avaya, NICE, EM@CS, etc) en - applicaties.
• Ontwikkeling van – en supervisie over Service Levels en doorlooptijden met 3e partijen.
• Verantwoordelijk voor Business Continuity - implementatie,onderhoud en testen voor 350 Client Service medewerkers.
• Het onderhouden van relaties met interne en externe belanghebbenden
• Optreden als escalatiepunt en coach, in voorkomende situaties.
Opleidingen
• Business Continuity Institute: Certified BC Practitioner - 2010 Passed with Merit (UK - BCI)
• Developing & Managing BC Exercises – 2010 (UK – Continuity Shop))
• BCM Academy – 3-daagse cursus Business Continuity Management (NL – BCM Academy)
• Hoofd BHV en Uitvoerend BHV – (NL – RICAS)
• Functioneringsgesprekken (NL)
• Diverse management vaardigheidstrainingen (NL):
• Consultant Training International Cash Management (NL)
• NIBE Inleiding Bankbedrijf, Basis and Buitenlands Betalingsverkeer (NL)
• Bedrijfscorrespondentie Engels
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Vakantie/Reizen
Lezen
Mountain biken / Racefietsen
Volleyball (trainer/coach en actief spelend lid)
Sportduiken
Werkgebied