Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van roel van der Palen

roel van der Palen

sales manager

Personalia

Leeftijd
68 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Kernkwaliteiten zijn :
• Resultaat gericht, resultaten tellen en geven voldoening.
• Commercieel, het halen van doelen door overtuigen van klanten zit in mijn bloed
• Gepassioneerd, door enthousiasme, betrokkenheid en overtuiging wil ik mensen meenemen.
• Creatief, op zoek naar oplossingen, in en out of the box
• Peoplemanager, coachen gericht op persoonlijke ontwikkeling, positieve feedback, faciliteren van mensen.
• Ambitieus, het stellen van duidelijke en uitdagende doelen en deze ook bereiken.
• Besluitvaardig, het nemen van beslissingen onder alle omstandigheden.
• Coöperatief, het samenwerken met alle disciplines om de beste resultaten te bereiken.
• Representatief

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Branche: Business to Business. Marketing & sales Advies, MVO consultancy
Organisatie: 6P (Zelfstandig ondernemer)
Periode: 01/2013 - 5/2017
Functie: MVO en Cradle 2 Cradle adviseur en duurzame business & marketing developer
Werkzaamheden:
- MVO en C2C adviseur, projectmanager voor bedrijfsleven en overheid,
- Consultant voor duurzame business development
- Onafhankelijk LED verlichting adviseur, met als doel versnelde CO2 /energie en kostenreductie door implementatie van LED oplossingen.

Branche: Business to Business. Projectinrichter voor Kantoor/School/Gezondheid
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: 06/2005 - 07/2012
Functie: Manager Business Development
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie van New business & marketing Europese aanbestedingstrajecten en PPS integrale samenwerking. Ontwikkeling van nieuwe business modellen ( product/dienst combinaties). Projectmanager van het ISO 26000 project.Aansturing van een team van 5 specialisten op het gebeid van MVO, Cradle to Cradle, productontwikkeling en sales innovatie
Verantwoordelijk voor Europese PR op het gebied van MVO
Verantwoordelijk voor de implementatie van de Ahrend MVO ambassadeurs
Lid van de stuurgroep Cradle to Cradle ( product innovatie Koninklijke Ahrend)
Netwerkvertegenwoordiger voor Koninklijke Ahrend bij diverse MVO Netwerken, zoals De Groene Zaak, MVO Nederland, Urgenda, Cradle2Cradle café, DPK netwerk,
Mede auteur van de White papers van Duurzaam inkopen met ambitie, Duurzaam inkopen 2.0 en Cradle to Cradle loont.

Branche: Inrichting management, bouwmanagement en ICT
Organisatie: Goterra VOF
Periode: 01/2004 - 06/2005
Functie: Partner
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor Sales en Acquisitie


Branche: Business to Business. Project en Kantoorinrichting
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: 01/2000 - 12/2003
Functie: Marketingmanager
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor internationale en nationale marketing, met een team van 14 Personen.
• Vestiging en showroombeleid, communicatiebeleid (Print, e-business, web en PR)
• Productontwikkeling, sales strategie.

Functie: Manager salescenter Ahrend Eindhoven
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: (1/1998 - 12/1999)
Werkzaamheden:
Omzet salescenter Eindhoven was in 1998 fl. 16 miljoen en in 1999 gestegen naar fl. 48 miljoen, eindverantwoordelijk voor sales en het sales center met een team van 36 pers.

Functie: Manager salescenter Ahrend Breda
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: (1/1995 - 12/1997)
Werkzaamheden
Verantwoordelijk voor de vestiging en sales resultaten
De jaaromzet Salescenter Breda van ruim Fl. 1 miljoen naar Fl. 14 miljoen in 1997


Functie: Verkoopleider salescenter Ahrend Breda
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: (10/1991 - 12/1994)
Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor alle sales op de vestiging. Het aansturing en coachen van de buitendienst

Functie: Accountmanager Ahrend Rotterdam
Organisatie: Ahrend Inrichten bv
Periode: (05/1986 - 09/1991)
Werkzaamheden:
Het onderhouden van alle contacten in het rayon, gespecialiseerd in New Business.
Nieuwe klanten werden ontwikkeld in de zorg en B2B.

Functie: Zelfstandig Industrieel Ontwerper
Organisatie: Maatschap HPMO, zelfstandig industrieel ontwerp
Periode: (08/1984 - 04/1986)
Werkzaamheden:
Samenwerkend binnen in maatschap als zelfstandig industrieel ontwerper, Opdrachtgevers: 0.a. woningbouwvereniging Trudo, Ubbens Karton en papierfabriek Eerbeek, Heineken, Canon bioscopen.
Werkgebied: productontwikkeling, productpresentatie en verpakkingen, grafische vormgeving en reclame

Opleidingen

• Cradle 2 Cradle opleiding, EPEA, 2009/2010
• Opleiding ISO 26000, 2010
• Internationale marketing & business development program, Nijenrode( 2006 )
• Management Development Program, situationeel leidinggeven, ( 2005, 2006 )
• Professional Selling & Coaching Skills (PSS III EN Personal Coaching) interne opleiding Ahrend 92001-2003 )
• Financieel management, Post academische opleiding, interne opleiding Ahrend, ( 2000 )
• AIVE ( academie voor industriële vormgeving Eindhoven) specialisatie Productpresentatie 1978-1984
• Militaire dienst, verbindingsdienst Ede, 1977
• MEAO, commerciële economie, Eindhoven 1973 -1976

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

- Duurzaamheid & MVO
- Schilderen
- Fotografie
- Reizen

Werkgebied

  • Gennep 50km
Talentcard®