Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jacqueline Jelsma

Jacqueline Jelsma

Secretaresse, management assistent, officemanager, receptioniste, administratief medewerker

Personalia

Leeftijd
58 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mijn sterke punten zijn: leergierig, sociaal, organiseren, regelen en plannen en het geven van ondersteuning, ben communicatief ingesteld en doelmatig, ik werk graag oplossingsgericht. Mijn collega’s beschrijven mij in de woorden: doorzetter, optimistisch, hulpvaardig, aanpakker, betrouwbaar, positief, enthousiast en vrolijk. Dit heeft mij eennominatie opgeleverd voor secretaresse van het jaar 2013 en ik ben bij de laatste zes geëindigd.
nl.linkedin.com/in/jacquelinejelsma

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Werkervaring
Sep 15 – okt 15 Projectsecretaresse, Gemeente Nijmegen
Via Randstad Uitzendbureau, tijdelijk (i.v.m. onderbezetting door ziekte en verlof) werkzaam als projectsecretaresse bij de Gemeente Nijmegen, afdeling Ontwikkelingsbedrijf. Mijn werkzaamheden: agendabeheer van meerdere personen, het plannen van diverse overleggen, meestal complex van aard. Telefoon en invoeren van documenten in Mycorsa (archiefsysteem).

Nov 13- jan 15 Museum medewerker, Nederlands Openluchtmuseum Arnhem
Gastvrouw presentatie, als gastvrouw op verschillende locaties (Dingenliefde, Krawinkel, Tilburgse huisjes, Zuivelfabriek Frija, Staphorst, Blauw Los Hoes, Vierhouten en Varik) in het museum werkzaam. Mensen informeren over de geschiedenis van het object, leven van de bewoners, gebruiken en dagelijks leven. Verhalen vertellen en mensen een belevenis geven!
En verkoop van kazen in de museumfabriek Freia en daarbij behorende financiële administratie. Spreken en uitleg geven in Engels en Duits aan bezoekers.

2012 – 2013 Projectondersteuner, Rijkswaterstaat in Arnhem.
Agendabeheer, maken van complexe afspraken; Notuleren van diverse overleggen (waarvan 1 in Duits) als kernteam en project-overleggen;Archiveren, analoog en digitaal, documentenregistratie in SAP en opdrachten aanmaken;Organiseren van vergaderingen, bijeenkomsten, presentaties en teamuitje.

2008 – 2012 Secretaresse, Stichting het Geldersch Landschap en Stichting Vrienden der Geldersche Kasteelen te Arnhem, locatie huis Zypendaal. Organiseren van vergaderingen, afscheid- en jubileumrecepties;
Agendabeheer; Gastvrouw; In- en uitgaande post, schrijven van brieven en registratie hiervan.
Telefooncentrale; Beheer, verkoop en inzet vrijwilligers voor het huisproduct Huys de Zyp.
Door een reorganisatie ben ik deze functie kwijtgeraakt, overcompleet. Door bureau
Streefkerk begeleid naar nieuwe baan.

1989 – 2008 Nederlandse Spoorwegen (NS)
2007 – 2008 Projectsecretaresse, NS Poort Ontwikkeling, Utrecht. Behandelen van post, registratie, verdeling en archivering. Telefoon, agendabeheer van meerdere managers. Het maken van (veel) vaak complexe afspraken. Het regelen van vergaderruimte. Incidenteel notuleren en deze uitwerken en verspreiden.
2007 Medewerkster secretariaat, NS Groep, Corporate Communication, Utrecht. Tijdelijke detachering voor 3 maanden. Afspraken plannen, administratie, telefoonbehandeling van vragen publiek en organisaties deze indien nodig doorschakelen.
2002-2007 Omroepster (Reizigers informant), ProRail (NS Verkeersleiding) Arnhem. Het informeren van de reiziger.

1999-2002 Secretaresse, NS Mobiliteitcentrum Arnhem. Gastvrouw, ontvangen van cliënten hen begeleiden bij het maken van diverse onderzoeken of toetsen. Maken van afspraken, vergaderingen plannen en uitwerken van de financiële administratie

1997-1999 Secretaresse bij NS Reizigers, Utrecht. Voor een manager van een stafafdeling waar 10 mensen werkten. Agendabeheer, zeer complexe vergaderingen plannen als bijvoorbeeld het overleg voor de top 100 van de NS. Uitwerken van rapporten en onderzoeken. Aannemen van telefoon en het doorverbinden ervan of zelf afhandelen van het gevraagde.

1994-1997 Interim medewerker; daar ingezet waar nodig via het Mobiliteitcentrum Amsterdam.
Werkzaam geweest als: Loketmedewerker op Amsterdam CS, kaartverkoop en informatie verstrekken aan passagiers.
Telefoniste aan de telefooncentrale van Amsterdam CS, mensen te woord staan informeren en doorverbinden naar betreffende afdelingen.
Medewerker administratie personeelszaken Amsterdam CS, verstrekken van formulieren aan medewerkers, uitleg geven over regelgeving. Administratieve werkzaamheden en archiveren.
Medewerker administratie bij NS Verkeersleiding, uitwerken van onderzoeken, administratieve handelingen als formulieren voor medewerkers invullen. Soms assisteren van de secretaresse.
Projectsecretaris bij NS Materieel, Haarlem; Ontwikkeling van een nieuw dubbeldekkertreinstel, bijwonen en notuleren van technische vergaderingen. Vergaderingen plannen, notuleren, verwerken en verspreiden. Telefonisch contact met diverse partijen waaronder de fabriek in Straatsburg, deze gesprekken werden in het Duits gevoerd.
Medewerker administratie bij SE Arbodienst, Zwolle; administratieve ondersteuning uitwerken patiëntgegevens, afspraken maken en ontvangen van de cliënten.

1989-1994 Hoofdconducteur, NS Reizigers Amsterdam. Treinbegeleidster, opsporingsambtenaar
Verantwoordelijk voor vertrekprocedure en veiligheid. Administratie behorende bij het financiële afwikkeling van kaartverkoop in de trein.

1985-1989 Diverse werkervaringen: Leerling ziekenverzorgster (preklinische periode afgerond), Verpleeghuis “De Poort” Amsterdam. Verkoopster, Albert Heijn, Rijnstraat Amsterdam. Gezinshulp bij ouderen, Uitzendbureau “Unique” Amsterdam. Beveiligingsbeambte, Seceurop beveiliging Schiphol.

Opleidingen

Cursussen
2013 Duits voor zaken, Manpowerflexacademy e-learning
Basiscursus Systeemgerichte Contractbeheersing
Basiscursus Integrale Veiligheid, RWS e-learning.
Notuleren, Bogaers talen instituut, e-learning
SAP ATB, RWS opleidingen
2012 SAP Procesoverzicht en Basisvaardigheden, RWS opleidingen
2011 MS-officepakket 2008, MS-Excel 2007, DOC Opleidingen & Training, Doetinchem


Opleidingen
1997-1998 Directie Secretaresse, “Damland College” in Zaandam, Ecabo opleiding. Diploma.
Vakken: Bedrijfsoriëntatie, Gegevensverwerking, Archiveren, Postbehandeling, Tekstverwerking, Zakelijke contacten Nederlands, Zakelijke contacten Duits, Zakelijke contacten Engels, Correspondentie Nederlands, Vergaderingen Nederlands, Management Ondersteuning bedrijfsadministratie, Management Ondersteuning Marketing.
1993-1994 Middle Management, ISW Leiden, diploma
1982-1984 K.V.J.V.-O.P.M. IJsselland College Raalte, 2,5 jaar.
1978-1982 LHNO de Berkenhorst in Nijverdal. Diploma C- niveau. Vakken: Nederlands, Engels Wiskunde, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Tekenen, Gezondheidszorg en Typen.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Wandelen, tuinieren, lezen, geschiedenis, theater en museumbezoek.

Werkgebied

  • Arnhem 25km
Talentcard®