Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Thea van Andel

Thea van Andel

marketing / communicatie manager

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Frans
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

"Professioneel, vernieuwend en betrokken met visie en analytisch vermogen"

Marketing en communicatie professional, met kennis van zaken (traditional en digital) en passie voor het vak. Neemt initiatief en brengt nieuwe ideeën in. Is niet bang af te wijken van de standaard, maar blijft rationeel. Denkt in oplossingen en neemt collega’s hierin mee. Ziet transparantie, open communicatie en een heldere focus als de sleutel tot succes.
Ervaren in het managen van organisatiebrede projecten (m.b.t. productinnovatie, commercie en procesoptimalisatie) en gewend constructief samen te werken met diverse disciplines, variërend van sales tot manufacturing en science. Houdt van afwisseling en uitdaging. Klantgericht en met internationale ervaring binnen global strategic teams.

In mijn privé leven zijn vrienden en familie belangrijk. Ik geniet graag van de natuur (bos en strand, de bergen), doe aan fitness en hardlopen, ben geïnteresseerd in culturen en talen en geniet van avontuurlijke vakanties met mijn gezin; binnen Europa (de bergen, rafting, canyoning, skiën) of buiten Europa (Tanzania, Ecuador, Thailand en hopelijk nog meer in de toekomst!)

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Professioneel, vernieuwend en betrokken
met visie en analytisch vermogen.

Persoonlijk profiel
Marketing en communicatie professional, met kennis van zaken (traditional en digital) en passie voor het vak. Neemt initiatief en brengt nieuwe ideeën in. Is niet bang af te wijken van de standaard, maar blijft rationeel. Denkt in oplossingen en neemt collega’s hierin mee. Ziet transparantie, open communicatie en een heldere focus als de sleutel tot succes.
Ervaren in het managen van organisatiebrede projecten (m.b.t. productinnovatie, commercie en procesoptimalisatie) en gewend constructief samen te werken met diverse disciplines, variërend van sales tot manufacturing en science. Houdt van afwisseling en uitdaging. Klantgericht en met internationale ervaring binnen global strategic teams.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • marketeer
  • marketingmedewerker
  • pers-, publieksvoorlichter
  • pr-adviseur
Sector(en):
  • Fashion & Styling
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Werkervaring
08/2015 – 09/2016 Marketing, Communicatie en Acquisitie – Hecon, De Goorn
Professionaliseren marcom activiteiten, lead generation, social media, events, onderzoek, account management, marktontwikkeling, business to business.

10/2014 – 06/2015 Marketing en Communicatie professional
Actief op zoek naar een marketing communicatie functie. Incidenteel uitvoeren van marcom klussen voor derden.

12/2013 – 09/2014 Career Sabbatical
Deze sabbatical kenmerkt zich door: mantelzorg, huiswerkbegeleiding, seminars en vakliteratuur, opknappen woning, vaststellen eigen doelen, reis naar Ecuador.

01/2013-11/2013 Corporate Brandmanager (VSM brand, Cardiflor brand) - VSM, Alkmaar
(VSM is de grootste producent van natuurlijke OTC geneesmiddelen in Nederland)
Sterke focus op:
- Neerzetten van de VSM brand architectuur in relatie tot de subbrands in de bedrijfs-portfolio
- Ontwikkelen van de VSM corporate communicatie strategie (ATL/BTL)
Overige activiteiten:
- Brandmanagement voor subbrand Cardiflor (focus op ontwikkelen plan van aanpak, met advies voor stabiliserende korte termijnstrategie + lange termijn groei strategie)
- Standaardisatie werkwijze brandmanagers m.b.t. creatie- en mediabriefing richting bureau

2002-2012 Brandmanager (VSM Mama en Kind brand, Schüssler brand) - VSM, Alkmaar
Als brandmanager verantwoordelijk voor:
- Het strategisch marketingplan en budget en het doorvertalen in marcom en sales activiteiten
- Marktonderzoek, signaleren en analyseren van marktontwikkelingen
- Initiëren van productontwikkeling en implementeren van hieruit volgende introducties
- Het aansturen van organisatiebrede multidisciplinaire projectgroepen
- Initiëren en implementeren van offline (radio/tv/print) en online (websites/email/SEM/content marketing/social/apps) crossmediale communicatie campagnes richting handel en consument
- Verantwoordelijk voor online platform (>25.000 bezoekers per maand), een gezondheids app (>10.000 downloads) en een e-mail communicatie programma (>60.000 abonnees)
- Lead generation database (instroom nieuwe leden, binden bestaande leden)
- De merkpositionering en het bewaken van de merkcommunicatie
- Communicatie en sales promotion (denk aan brochures, winkelmaterialen, beurzen), BtB en BtC
- Communicatie met media- en reclamebureaus
Overige activiteiten
- Deelname aan internationaal strategische werkgroepen: ontwikkeling van de internationale identiteit van identieke nationale producten.
- Initiator van schapvernieuwing en -optimalisatie bij grootste account in drogisterij branche. Nieuwe schappresentatie voor de categorie ontwikkeld, door account enthousiast ontvangen.
- Commercieel projectleider van Vitaal project: inventarisatie van snel groeiend marktsegment en bedrijfsstrategie hierin bepaald.

1998-2001 Productmanager Farma - Special Remedies (VSM), Alkmaar
Als productmanager verantwoordelijk voor:
- Introductie en marketing van een nieuwe therapie (140 producten) bij de professional
- Mede opstellen en implementeren van het opleidingsprogramma
- Opstellen huisstijl en therapie handboek, organisatie beursdeelname en workshops
Overige activiteiten:
- Op ad interim basis gedurende een half jaar het VSM beleid richting apotheek vorm gegeven

1995-1998 Accountmanager Export en Private Label - VSM, Alkmaar
Verantwoordelijk voor alle loonfabrage- en export opdrachten.

1992-1995 Junior Productmanager Fytotherapie - Dr. Willmar Schwabe (VSM), Alkmaar
Verantwoordelijk voor Fytoplant Brand, serie bestaande uit 8 (genees)middelen.

1989-1991 Junior Productmanager - Klinkhamer (VSM), Alkmaar
Als projectleider Vitaminen, Mineralen en Voedingssupplementen (VMS) verantwoordelijk voor uitzetten van de strategie binnen VMS segment.

1988-1989 Medewerker Marketing Verkoop - Klinkhamer (VSM), Alkmaar
Opstellen en uitvoeren van het marketingplan richting doelgroep therapeuten.

Nevenactiviteiten
- Voorzitter Oudercommissie Kinderdagverblijf te Uitgeest (4 jaar)
- Lid van de werkgroep Milieubeleid, VSM (1 jaar)
- Voorzitter Personeels Activiteiten Commissie VSM (3 jaar)
- Penningmeester en bestuurslid van Basketbal club (3 jaar)

Opleidingen

Opleiding
2010 Masterclass Digital Marketing (SRM/Sanoma)
2010 Post HBO Digitale Marketing (Beeckestijn Business School)
1998 Projectmanagement (Kern Consult)
1994 Logistiek management (PBNA intern VSM)
1993 Communicatie training copywriting (OSK)
1993 Nima C1 (theorie)
1990 Direct Marketing (ISW)
1989 Duits voor handel en industrie (Kamer van Koophandel)
1988 Cursus Frans (Instituut Ceran, te België)
1984-1987 HEAO Internationale Marketing (HEAO Alkmaar)
1978-1984 VWO (Bonhoeffer college, Castricum)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

In mijn privé leven zijn vrienden en familie belangrijk. Ik geniet graag van de natuur (bos en strand, de bergen), doe aan fitness en (incidenteel) hardlopen, ben geïnteresseerd in culturen en talen en geniet van avontuurlijke vakanties met mijn gezin; binnen Europa (de bergen, rafting, canyoning, skiën) of buiten Europa (Tanzania

Werkgebied

  • Uitgeest 50km
Talentcard®