
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Na een in- en aangrijpende reorganisatie begin 2014 belandde ik in de WW. Een situatie die ik erg graag wil veranderen, mijn leeftijd van 57 jaar is immers te jong om niet meer werkzaam te mogen zijn. Weer met hart en ziel voor mensen te kunnen werken, geeft mij een mooi doel in mijn leven.
Juist als oudere werknemer kan ik van meerwaarde zijn voor uw bedrijf. Immers, ik breng een stukje levenservaring mee, de kans die ik krijg om weer te mogen werken (en daarmee uit de bijstand te blijven) zorgt voor extra motivatie. Wellicht vindt u het interessant dat mijn leeftijd van 57 jaar voor u ook op financieel gebied gunstig kan zijn. Zo kunt u bijvoorbeeld (maximaal) drie jaar korting krijgen op de premies voor werknemersverzekeringen, of in aanmerking komen voor andere bonussen. En qua salaris stel ik geen hogere eisen dan jongere werknemers.
Dankzij mijn inlevingsvermogen komt aandacht voor mijn medemens op de eerste plaats. Ik werk nauwkeurig, gestructureerd en zelfstandig, en wil - samen met collega’s - iedere werkdag tot een succes maken. Voor de perfectionist in mij is kwaliteit erg belangrijk.
Vaardigheden als plannen en organiseren maken het werk voor mij extra leuk; dit kwam mij goed van pas in de functie waarbij ik – namens HR - voor medewerkers leertrajecten en trainingen organiseerde en inplande. Zoals u in mijn CV kunt lezen heb ik de laatste jaren voornamelijk “achter de schermen” gewerkt om mensen in hun werk beter te laten functioneren en was ik nauw betrokken bij de organisatie van de klantenservice, op welke afdeling ik voorheen zelf werkzaam was. Daarnaast was ik een belangrijke schakel in de in- en externe communicatie zoals bij het beoordelen van diverse lay-outs, onder andere van nieuwsbrieven, functieprofielen, vacatureteksten.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
IK KAN
- luisteren - adviseren - analyseren - kennis overdragen - procesmatig werken - plannen - organiseren
IK BEN
- invoelend - zelfstandig - behulpzaam - gestructureerd - een idealist - perfectionistisch - oplossingsgericht - oprecht - een volhouder
IK HEB
- passie - geduld - compassie - groene vingers - gevoel voor rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid
LEUK!
- lezen - katten - tuinieren - spiritualiteit - logo’s ontwerpen - buiten lopen bij windkracht 8 - gamen
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2007-2014: MKB Brandstof/Yiggers Telefonie/krachtenbundel Jip
• mrt 2014 - juni 2014: specialist Orderdesk. Om bedrijfseconomische redenen is mijn functie van coördinator Kennis en Kwaliteit per maart 2014 vervallen. Vanwege mijn gedetailleerde aanpak heb ik vanaf maart de werkdruk op de Orderdesk van MKB Brandstof verlicht door diverse knelpunten in het vernieuwde aanmeldproces te analyseren, verbetervoorstellen te doen en mutaties te verwerken. Door mijn creatieve oplossings- en servicegerichtheid konden nieuwe klanten buiten de geëigende paden om toch tijdig gebruik maken van hun tankpas.
• okt 2011 - mrt 2014: coördinator Kennis en Kwaliteit. In deze functie ben ik met de afdeling Cultuur en Organisatie aan de slag gegaan voor een salarishuis, functieprofielen en een hieruit voortvloeiend leertraject. Aan de hand van de gewenste competenties voor de Servicedesk MKB/Yiggers/Jip heb ik als basis een cursus Communicatie georganiseerd, en een trainer geselecteerd. Na deze cursus konden de medewerkers van de Servicedesk klanten op een zo hoog mogelijk serviceniveau van dienst zijn. Om een correcte externe communicatie te bevorderen, heb ik voor de gehele organisatie een cursus Nederlands georganiseerd. Overige taken/werkzaamheden: • de interne kennisbank qua inhoud en lay-out inrichten en up-to-date houden • werkinstructies schrijven • collega’s adviseren bij trainingsbehoeften, schriftelijke communicatie naar klanten en bij het opstellen van vacatureteksten • tekst controleren op helder en foutloos taalgebruik.
• mrt 2010 - okt 2011: coördinator Orderdesk. Ruim anderhalf jaar ben ik verantwoordelijk geweest voor de backoffice. Ter bevordering van de efficiëntie en motivatie heb ik procedures in kaart gebracht en duidelijke werkinstructies geschreven, zodat medewerkers de werkzaamheden volgens dezelfde richtlijnen uit konden voeren, en input te geven om processen te verbeteren. Overige taken/werkzaamheden: • diverse werkplanningen en managementrapportages opstellen • het team Projectmanagement adviseren inzake het optimaliseren van klantprocessen • het team coachen, sturen en begeleiden.
• sep 2009 - mrt 2010: medewerker Orderdesk. Als medewerker Orderdesk was ik voor Yiggers Telefonie gespecialiseerd in de behandeling van complexe mutaties, zoals opzegging van het vaste telefonie abonnement in combinatie met een verhuizing. In goed overleg met KPN heb ik voor een aantal klanten de vaste telefoonlijn kunnen behouden. Overige taken/werkzaamheden: • storingen vaste en mobiele telefonie aannemen, metingen verrichten en doorzetten • porteringen mobiele telefonie aanvragen • mutaties van Yiggers en MKB Brandstof in diverse computerprogramma’s verwerken.
• juli 2007 - sep 2009: medewerker Servicedesk. Op de Servicedesk had ik zowel telefonisch als e-mailcontact met klanten over mutaties en storingen, en gaf ik informatie over de verschillende diensten en producten.
• apr 2007 - juni 2007 T-Mobile, Breda: medewerker Klantenservice Gedurende mijn opleiding als medewerker Klantenservice had ik telefonisch contact met klanten over factuurvragen en opzeggingen. • jun 2000 - aug 2000 Tekstservice Cathy Kroon, Dordrecht: administratief assistent Als uitzendkracht typte ik de platte tekst van een opgenomen interview uit, maakte ik afspraken en controleerde ik de geplaatste tekst in diverse bedrijfsbladen.
• jan 1980 - dec 1986 Woningbouwvereniging “Voor het Huisgezin”, Rotterdam
-apr 1981 - dec 1986: afdelingssecretaresse Bewonerszaken en Bewonersparticipatie Voor de afdeling Bewonersparticipatie was ik verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van een renovatieproject, en zorgde ik ervoor dat alle woonwensen verzameld en zo mogelijk verwerkt werden door het architectenbureau; ik was het contactpunt voor bewoners en bewonersverenigingen. Overige taken/werkzaamheden: • notuleren • correspondentie • administratieve ondersteuning aan het hoofd Bewonerszaken, Bewonersparticipatie, Maatschappelijk werk en aan de redactie van het Bewonersblad.
-jan 1980 - apr 1981: medewerker Verhuurzaken Voor bewoners die huursubsidie in mindering op de huur gebracht kregen, verzorgde ik op diverse locaties de huursubsidieaanvragen. Daarnaast gaf ik informatie aan woningzoekenden en verzorgde ik overige subsidieaanvragen.
Opleidingen
• 2014 - 2015 medewerker Personeelszaken, NTI • 2013 online basiscursus Adobe Captivate • 2013 bedrijfscursus Communicatie, Energytraining • 2013 bedrijfscursus Coachen, Ron van Es • 2007 bedrijfscursus Klantgerichtheid, T-Mobile • 2005 onlinecursus fotobewerking en webdesign • 1980 MBO Nederlands, LOI • 1979-1980 apothekersassistente, Rotterdam • 1971-1978 Atheneum A, Emmauscollege Rotterdam.
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Ik heb enkele jaren computerlessen Paint Shop Pro en Dreamweaver getest voordat deze online beschikbaar kwamen, en cursisten op forums begeleid. Ook kreeg ik het verzoek om een aan huis gebonden kennis in zijn laatste levensfase de basisbeginselen van Paint Shop Pro te leren. Ik ben begonnen met het schrijven van een paar lessen; het uiteindelijke resultaat was een volledige cursus van 20 lessen
Werkgebied


